Nejste přihlášen/a.
Ahoj, chtěla jsem se zeptat jestli mate někdo zkušenosti se strojni fakultou.Všichni mě do toho cpou, ale ja sama nevim co to obnáší a tím pádem jestli bych to zvládla. popř. obory, profese, které se s timto dají vykonávat, slyšela sem, že je toho celá řada, ale nikdo mi neuvedl příklad :D
Dobrý den. A jakou střední školu jste absolvovala? Na strojařině bude i hodně technickié kreslení - rýsování (nebo v CAD). Jestliže jste nikdy v životě nic nenarýsovala, ani ve škole tento předmět neměla, tak s tím budete mít veliké problémy. Nestačí jen umět perfektně matematiku.
Dobrý den, jsem na gymnáziu, takže jsem něco narýsovala, ale tím kreslením mě trochu děsíte :D
Syn tuto VŠ v Praze na ČVUT vystudoval, je z něj strojní inženýr. Začínalo jich 750 a dodělalo jen necelých 200, v jeho ročníku. Je to hodně náročná škola, matematika, fyzika, rýsování, kreslení. Nějak si nepamatuji, že by někdy říkal, že s ním studovaly i dívky. Na promoci byly asi 3. Obdivuji je, je to spíš obor pro kluky. Je pravda, že neměl problém sehnat práci, mohl si z nabídek vybírat. Je to jen na Vás, jak se rozhodnete, ale já bych to dceři rozmluvila. Syn byl hodně dobrý, studoval už na střední škole strojní s nejlepšími výsledky, takže jsme se nerozmýšleli, co dál, ale také měl potom občas nervy ze zkoušek...ale dodělal to s velmi dobrým výsledkem.
Na gymnáziu nerýsujete tak jak na průmyslovce strojní. Možná, že jste génius, ale bez znalosti technického rýsování byste měla na strojařině problémy. Gymnázium nepřipravuje pro technické obory... bohužel. Nechci vás od studia na technickém učení odrazovat, ale abyste věděla, do čeho byste lezla.
Tak o kreslení technických výkresů strojařina je, že..
Co tohle, poberete to a cítíte se na to?
(To je z těch jednoduchých).
doplněno 24.02.15 15:43:A hlavně...Bude Vás to bavit?
No, dát laikovi pro představu, jestli se v tom vyzná, zrovna německý výkres s německy psanými popisky, není teda to pravé ořechové.
Kromě toho, že ten výkres je (z mého pohledu) paskvil, který bych tomu, kdo mi ho přinesl do výroby, hodil na hlavu. Ty značky drsnosti napsat tak, jak jsou na výkresu - to je nápad hodný inteligenta. Značky drsnosti se píšou, pokud vím, nahoru do pravého rohu výkresu, s tím, že první se uvádí drsnost neoznačených ploch a do závorky ploch označených. Jednotlivé plochy se označují značkou drsnosti přímo a ne odkazem na nějaké vysvětlivky X = něco, Y = něco...
Neděste se - není čeho. Srovnám vám ty pojmy trochu
- technický výkres = zjednodušeně také rys (pojem "rys" se používal v době, kdy se výkresy rýsovaly ručně)
- vytvořit technický výkres = narýsovat, ale také slangově nakreslit (z pojmu "technické kreslení") či namalovat
Které pojmy se používají mezi ing. vám neřeknu, ale v praxi (ve výrobě, hlavně kusové či malosériové) se používá hovorově:
- Máš výkres? Máš to nekreslený? Máš to namalovaný?
- Potřebuješ udělat součástku XX? Tak si to nakresli .Tak si to namaluj.
- Když někdo namaluje nepřehledný výkres, tak se o tom říká, že je "omalovánka".
Perfektní fyzika a matika je samozřejmostí. Studoval jsem elektro fakultu, několik strojařů jsem znal (dokonce jednu možná dvě strojařky). Studovali kotle, turbíny, konstrukce aut, konstrukce letadel taky. Ty konstrukce letadel jsou trochu zrádné, je o to velký zájem, ale pro uplatnění je málo pozic, v ČR skoro žádné, víc v Rusku, v Západní Evropě a v USA.
Zdravím, tak asi VUT že. No v letectví se potom člověk může přidat například k Honeywellu. Jinak teď máte jakou školu? SŠ či gymnazium? Pokud SŠ, tak důrazně doporučuji si přes prázdniny projít alespoň matice matice a determinanty (pokud bude čas a chut, tak derivace a průběh fce). Pozor, je docela životně důležité si zjistit, kdo co bude asi učit, protože jak člověk narazí na "pana profesora, doc. a pod." je to docela problém. Není vyjímkou, že jeden nechce skoro nic a druhý chce vše a něco navíc. Skripta jsou většinou nezáživná, ale pokud nebudou kvalitní přednášky (a i tak) je nutné se jimi nějak prokousat.
P.S.: ČVUT a VUT musí sebou pořád soutěží. Jedno je ale jisté, když ČVUT zavede nový předmět, tak VUT dva (princip toho soutěžení).
Letmo jsem projel odpovědi přede mnou. Ač jsem strojařem do morku kostí, ženě bych (a to obecně - o Vás vím míň než málo) studium na této VŠ moc nedoporučoval, obzvlášt ne, pokud je zřejmé, že je to její první kontakt s oborem. Dobrých strojařek je jako šafránu a udělat si VŠ jen kvůli papíru asi není Vaší ambicí. Zmiňovaná úmrtnost studentů, alespoň v mé době byla mezi 70-80%, u dívek určitě ješte víc. Co se týká oborů ve spojení s letectvím, na ČVUT se vyučovaly jednak konstrukční obory, jednak tam bývalo řízení letového provozu. Dle mého je obojí prostě "vyšší dívčí". Konstrukční obory jsou náročné na matematiku a fyziku (potažmo mechaniku) a problém je v tom, že absolventi gymnázií mají předpoklady v těchto oborech uspět, nicméně jim schází základní technická průprava, kterou mají průmyslováci (a naopak).Řízení letového provozu asi nebylo tak náročné co se týká matematických schopností (zato tam jsou jiná specifika), ale v praxi si škrtne málokdo (byt platy ve srovnání s běžným absloventem techniky budou o několik tříd výš).
Pokud tedy máte zájem o technický obor, určitě větší procento dívek najde uplatnění ve stavebních oborech nebo třeba v chemii. Pokud Vám z nějakého důvodu učarovala strojařina, proč ne. Je dobré si jít za svým cílem. Jen bych zvážil ten konkrétní obor. Spousta dívek na strojárně studuje management, výrobní inženýrství, automatizaci. Vím o ženě, která pracuje jako uznávaný technolog obrábění. Nicméně pokud se nic nezměnilo, potom alespoň na ČVUT je na volbu oboru dost času, neb první polovina studia je mezioborová.
Nevím, popravdě si na čvut moc nevěřím, kamarad tam ted studium ukončil, protože to prostě nezvladl... nevím zajimal by mě nějaky obor spojeny s letectvím, protože jsem puvodně chtěla byt pilot, ale to jsem kvuli penězům, dlouhe cestě, špatnemu zraku a zadům zavrhla, tak ale stejně bych se chtěla zabyvat něčím podobnym...Ale zajimaly by mě i naroky... asi musim mit perfektni fyziku matiku že?...
Strojařina má tu výhodu, že je na ní vidět, jak to vypadá a jak se to hýbá. V elektronice to jsou pouze neviditelné představy, podobně chemie a ostatní. Strojař vidí převody, ložiska, osičky, šrouby, pláty oceli atd. Jen to chce mít představivost při čtení výkresů sestav, ale i to se dá naučit a pochopit, podobně jako se lékař naučí poznat co vidí na rentgenovém nebo ultrazvukovém snímku.
Výkresy jsou na strojařině velmi důležité, umět nakreslit součást od ruky a správně popsat, totéž s použitím rýsovacích pomůcek a kdo tohle umí, tak to zvládne i v CAD programech na počítači, které mají tu výhodu, že když se při rýsování na pauzák udělá chyba, neviditelná čára se nakreslí jako viditelná, musí se výkres vyhodit a na počítači pouze čáru označíte myší uděláte delete a máte opraveno.
Matematika je složitá asi jako na dalších technických vysokých školách, většinou se týká konkrétních výpočtů. Každý obor má nějaký těžký a obáváaný předmět: strojařina má mimo jiné pružnost a pevnost, lékaři anatomii, matfyzáci matematickou analýzu, elektro obory teoriii pole, atd.. ale když se zvládnou ostatní předměty, dají se zvládnout i ty obtížnější.
Ve strojařině najdete uplatnění u nás i jinde.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.