Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Pilot od stolu do kokpitu

Od: elpiloto odpovědí: 28 změna:

Ahoj, chtěl bych se stát pilotem, ale když jsem si přečetl nějaké stránky, většinou ty školy vyjdou prý nějak na 2 000 000,- Nevím, jestli jsem tomu ale správně porozuměl. Protože se o to už hodně let zajímám a teď mě přepadlo takové zklamání Je to skutečně tak?

 

 

28 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

letec*

2x

Musel bys být 120% studentem v matice a fyzice a v ostatních předmětech 110 procentní. Po vystudování tě stejně ale nikdo nezaměstná. Nebudeš mít dále typovku na 320/737 a tvé nalétané hodiny budou zaměstnavateli spíše k smíchu. Nejspíše skončíš s 20tis hrubého někde na letišti a budeš se dívat, jak jiní létají. Pokud budeš chtít vidět kokpit zevnitř, budeš muset mimo Evropu, ale kterýkoliv pilot s minimální praxí tě stejně předběhne. Holt je blbá doba.

elpiloto

Aha, takže povolání mám hledat jinde? OK dík za radu.

elpiloto

Původně jsem chtěl pracovat v Anglii, nešlo by to tak? Protože s angličtinou nemám problém - byl jsem tam do 5ti let

 


2x

Kolik ti je? Jak jsi na tom se zdravotním stavem? Pokud dobře, můžeš pokračovat dál.Angličtinu umíš na jedničku s hvězdičkou?

Ostatní předměty, jak zde již zaznělo musíš taky umět dost dobře. A kvanta jiných, o kterých ted nemáš ani tušení.

Od stolu, i když budeš umět teorii jak když bičem mrská, tě nikdo nepustí ani do větroně.

Přečti si Paměti starýho práškaře planes.cz/...

Několik let lítal se Čmelákem, takže pilot profesionál a když chtěl lítat s dopravákem, stálo ho to půl milionu na další zkoušky, školení, atesty a podobný radosti.

Alekdyž to zvládlo tisíce jiných lidí, nevidím důvod, proč bys to nemohl zvládnout ty.

Pár lidí se na dopraváka dostalo od vojáků, tam tě to tolik stát nebude, ale zase to je podstatně delší cesta. Ovšem vše už budeš umět, vojáci tě naučí. Jediný co nebudeš mít je typovka, ale to jako zkušenej pilot dáš.

Ale je to o učení od rána do večera a ještě něco navíc.

elpiloto

Je mi 15 a teď se rozhoduje o mém zaměstnání, zdravotně jsem na tom dobře. V ČR jsem už asi 8.5 roku. Takže Angličtina je vlastně taková moje rodná řeč. Ale měl bych zájem o té cestě o přestoupení z vojáka...

Pozor!

Dej si přihlášku na vojnu, uč se jako mourovatej...za deset let možná budeš lítat s vojenkým érem. Až odlítáš roky, který jim podepíšeš, budeš moci odejít, udělat si typovku na nějaký éro, s čím se lítá v aerolinkách a modlit se, že tě vezmou.

Takže za dvacet let si možná sedneš na pravou sedačku.

Pohov.

elpiloto

Tu přihlášku myslíš do české armády nebo anglické? Protože já jsem v ČR asi už skončil a asi pojedu domů

To je vcelku jedno. Podle toho kam se můžeš přihlásit.

elpiloto

No samozřejmě že bych raději létal doma protože doma je doma, mám tam zbytek rodiny a ještě ten plat je taky lepší, takže bych se měl příhlásit spíše na agnlickou že jo?

letec*

Nic ve zlém, ale pokud to bereš takhle, tak raději jeď domů.

elpiloto

Pardon, nerozumím Vám.

letec*

Píšete, že jste v ČR skončil, že jedete domů - proto píšu, že to je možná lepší. Zde mladého vystudovaného pilota nic nečeká. Těch pár letadel v ČR moc lidí neuživí. Někteří propuštění piloti odešli do Ruska, tam je vzali, ale byli to kapitáni. Pokud jste chytrý člověk (hlava funguje), studujte práva. S tím neprohloupíte a jako právník můžete dělat téměř cokoliv.

elpiloto

Takže říkáte, že v Anglii by to s nějákým tím Boeningem šlo, nebo tím myslíte že je to celkově na prd a mám se stát právníkem? Protože létat i u vojáků by mně bavilo, ale nevím jaké to je při tom na něco mířit. I když nevím jak to je s platem protože pracovat zadarmo taky nechci.

letec*

Chci tím říci to, že ČSA má nějakých 28 letadel. Pak tu je ještě Travel Service. Tím končí práce pro dopravní piloty. Opravdu chcete být v řadě dlouhé roky a čekat... Víte být pilotem, to není jako že vás to napadne zrovna večer u filmu. Lidé, co do toho jdou to mají jako sen od dětských let a možná se jim to ve 30ti splní, když předtím společnost vyhodí jejich starší kolegy, co si nechtějí dobrovolně snížit mzdu. Když chcete být pilotem, jděte studovat někam do zahraničí a práci najdete třeba na druhém konci světa. V ČR a okolí určitě ne. Se mzdou po dopravní škole budete v ČR někde na 20 tis hrubého a budete rád, že máte práci a budete si moci čuchnout čmoudíků od motoru.

elpiloto

Nakonec mě ještě zaujalo jak tady píše už. Jenyk přejít k vojákům na pilota a pak si udělat typovku a jít třeba do Ameriky že? Ale nevím jestli jsem to správně pochopil...

zelenydabel*

Pokud chcete k armádě, tak se podívejte na toto:
acr.army.cz/...
Jako vojenský pilot budete dělat ještě vysokou školu. Takže platově na tom nebudete zle, s ohledem na to, že od letošního roku cca za 4-5 měsíců bude platit nový kariérní řád/odměnování.

Otázkou však je, Váš zdravotní stav...jedná se o komplexní zdravotní prohlídku a projít ji, není zas tak jednoduché. Už jsem to tady psal v jiných vláknech. Příjem nováčku k AČR (mimo armádní piloty) stroskotá většinou na páteři, psychotestech, alergií a vysoké hodnotě bilirubin v krvi. K pilotům to bude ještě citlivější.
U pilotů at už civilních nebo armádních je ale dobré se orientovat na dva jazyky. Takové které mají hlas ve světě. To znamená AJ, RUS (toto platí dnes).

Ohlížet se na možnost služby v americké letecké společnosti, je předčasné. V dnešní vyhrocené době se taky může stát že za 35 let bude rozpoložení ve světě scela jiné.
Nezapomínejte, že pokud se do armády dostanete a toho pilota uděláte, tak Vás jen tak nepustí (pokud se nevyskytne zdravotní omezení). A že nějaký ten rok odkroutíte aby jste armádě vrátil peníze které do Vás vložila.
Takže jestli dnes máte 15, tak ve 26,27 budete pilotem v armádě, počítejte minimálně 10 let službu.
Jinak kluci co od letadel odešli, jak od vrtulníku, tak letadel jsou celkem žádani. Mají dobrý výcvik, umí létat nízko a mají posunuty práh strachu dál. No a pokud budete lítat v zahraniční misi, tak budete úplně někde jinde, protože jako důstojníka Vás budou čekat zkoušky z AJ takzvaný stanag...ale ten těžší pro důstojníky (ale to by jste neměl mít problém).

Strach ze střelby do něčeho mít nemusíte. Pokud tedy nejste pomalý, to můžete vyletět na psychotestech.
Testy fyzické zdatnosti také nepodceňovat. Dnes jsou sice normy sníženy, ale základní vojenský výcvik má dány tabulky a pokud je nezvládnete letíte. A při provádění cviku se hledí na techniku a počet. Takže jestli dnes uděláte 35 kliků za minutu...s bídou zvládnete požadovaných 19.

elpiloto

No já umím AJ a Špan se teď učím takže to by mělo být OK. S páteří jsem nikdy žádný problém něměl, alergie nemám, jsem 50% melancholik. Akorát mi dělá starost ten bilirubin pořádně ai nevím co to je. Udělat si fyzičku snad zvládnu. A střílet mě baví. Normálně jsem na střelnici skoro pořád, ale z letadla jsem střílel jen v simulátorech :D

zelenydabel*

Španělština taky dobrá volba, s ohledem na její rozlohu na Zemi. S páteří kolega taky neměl problém, nic ho nebolelo a měl problémy, protože mu našli vychýlení páteře. Takže ideálně at Vám někdo prohlídne doma páteř...až podáte žádost k armádě tak to může mít rychlý spád a nestihnete termín k tomu aby Vás fyzioterapeut dal dohromady před zdravotní prohlídkou. Jako čekatel k pilotům, půjdete na dvě lékařské prohlídky.

tady něco k bilirubinu:
cs.wikipedia.org/...
U fyzičky pozor. Tam at vám někdo kontroluje provedení cviku. Vyletí na tom hodně kluků...a bohužel i ti co cvičí už nějaký ten rok.
Střílet z letadla v reálu je něco jiného. S ohledem na rychlost letadla, vašeho rozhodování a sta faktorů okolo která hraji proti a pro vás.

Rychlost si natrénujete na různých formách psychotestů a jiných cvičení. U pilota musíte mít dobrou matematiku...

zelenydabel*

ještě k těm fyzickým. Kliky dělejte bez trika. Takto se pak i cvičí při přezkoušení. Shyby se teď nedělají ale v armádě bohužel budete muset toto umět a nemine Vás to. At už během zkoušek fyzické zdatnosti ve Výškově a nebo u útvaru.
Shyby se provádějí tak, že se prověsíte...cca 2 sekundy a pak se přitahujete nadhmatem. Brada nad tyč nebo zároveň s tyčí. Nesmíte se u toho svíjet. Sedy lehy, ruce za hlavu a minimálně lopatky se musí dotknout žíněnky, a lokty se musí dotknout kolen. Zde je ideálně cvičit sedy lehy hlavně na boční břišní svaly. Skok z místa to musí zvládnout každý, a pak je kolo. Ale zde, pokud běháte tak nemáte problém.
Cvičit ideálně se svou váhou.

co platí dnes:
kariera.army.cz/...
provedení cviků:
kariera.army.cz/...

elpiloto

Aha, děkuji Vám moc jste mi pomohl. Ještě se chci zeptat, myslíte že bych mohl létat v armádě ČR, udělat typovku na nějáké civilní letadlo a pak jít do Anglie jako civilní pilot, nebo je to celé blbost s malou pravděpodobností?

zelenydabel*

proč ne. Ostatně takto u zahraničních společností letají i veteráni z Vietnamu, Zálivu, Afgánistánu, Falkland a jiných... Když třeba v afgánistánu je psí počasí, viditelnost je mírná, tak se zvedají mašiny agentur které převážejí náklady...vesměs všechno chlapi z armády(rusové, ti pozbyli někde v armádě sebemenší pud sebezáchovy a lítají dost za čarou ale taky jsou žádaní). Otázkou však je, co bude za x let. Když se dneska podíváš na vývoj technologií, tak už se dnes jako o letounech šesté generace hovoří o bezpilotních letadlech. Toto defakto rychle nahradí generaci pátou...ale pořád zůstanou státy co budou mít čtvrtou generaci a pátou. Co se ale objeví v civilním sektoru nevím. Vím jen tolik, že když se v armádě něco objeví, tak na civilní trh to dorazí za cca 10, 15 let...dnes už je to rychlejší jelikož ta rychlost výzkumu nových technologií je úplně někde jinde. Ale taky...jak dlouho se používali drony v armádě a kdy se až dostaly do civilního sektoru? Dva roky zpět začal být boom qvadrokopter a dronu.

elpiloto

Pardon že se ještě ptám, ale jaký dostává pilot plat? Děkuji

zelenydabel*

Platy pilotu neznám, nebavím se s nimi o jejich platech. Letos ale bude změna v tarifech a odměňování.

elpiloto

Achjo chtěl jsem jít k RAF, ale je tam požadováno být Britem... A já jsem se narodil v Česku, a když mi bylo půl roku, tak jsme se přestěhovali do Anglie. Tam jsem byl 4,5 roku. Achjo... Nevím jak se tam dostat... A tady u pilotů by se mi moc nelíbilo protože berou 35 000,- A civilové berou 100 000,-

 

zelenydabel*

no a ještě k tomu připočti příplatky které dostávají takže těch 35000,- není konečných. Otázka je, proč se tedy tlačit do armády, když se díváš na peníze. Armáda není jen zaměstnání...

elpiloto

Právě že v Amrádě si chci nalétat nějáké ty hodiny potom udělat typovku a jít na civil. Takže asi toto je cesta kterou se chci vydat myslíš, že to půjde?

zelenydabel*

jak už jsem psal výše. Musíš mít fyzickou zdatnost. Né kulturista, ale fyzická zdatnost, dále je potřeba mít vše dobré po zdravotní stránce jinak končíš, je třeba mít vynikající matematiku, a taky není od věci si projíždět psychotesty. Na psychotestech zjistí i tvou rychlost...takže pokud jsi pomalý tak se s pilotem můžeš rozloučit. No a až projdeš vším tím co jsem výše popisoval a dostaneš se tam, tak poté musíš dodělat školy. Až nastoupíš k letce, tak tě čeká minimálně 10 let služby. To znamená, že někde ve 40 letech budeš mohl odejít, pokud nebudeš propuštěn dříve. V té době už ale vše může vypadat v armádě jinak. A jak už jsem psal, většina pilotů z armády najde uplatnění a nestěžují si. Pokud tedy nemají zdravotní potíže, které již jim zabraňují provádět leteckou činnost. Asi tolik.

letec*

Chlapče, těch 100 berou ale ti zasloužilí - jako ucho bys byl rád za půlku.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]