Nejste přihlášen/a.
Dobrý den přeji já píšu ve škole tiskacím jak jsem se učila od první třídy už jsem v nové škole skoro rok a pořád jim vadí že píšu tiskacím a ne psacím ale jak ji mám vysvětlit že jsem se to prostě neučila?
Jednou mě ve druhé třídě učili jak se správně píše číslice 5, vzhledově byla moje a číslice paní učitelky naprosto stejné vadilo jí, že zažínam odspodu, nakonec mě to přeučila, pak jsem v 6. tříde začal také psát tiskace a komu to vadilo, tak jsem ho neřešil, slýchal jsem to asi půl roku a pak byl klid, na tvém místě bych prostě řekl, že jsem se ho neučil a tečka, jestli je to po tobě k prečtení tak tě nemá právo prudit
Sice píši rychle ale krásně k přečtení to je to je hlavni si myslím že nemá cenu jim to vysvetlovat doufám že už budu mít od nich klid
Já jsem psala tiskacím A NAVÍC do linkovaných sešitů. Oboje ze stejného důvodu, šlo mi to pak úhledně a dalo se to přečíst. Daly pokoj až někdy na konci sedmé třídy nebo dokonce až v osmé, už se nepamatuji
Tohle je podle mě jedna z nejhorších vizitek českého školství, sešity které se píší "na ozdobu", nebo spíš aby se na nich kontrolovala disciplína... nikoli aby to byly použitelné poznámky z kterých se dá učit.
No, dneska je ve vyučovacích schématech takový chaos ( existuje sice trefnější výraz, ale není příliš slušný) že to, že jeden píše malinko jiným písmen není prakticky žádný rozdíl. Ostatně o zavádění nového písma se už také popsalo dost listů papíru - čím dál tím víc vychází najevo, že nejvíc tady šlo - kupodivu - zase a jen o prachy.
Daleko větší problém vyvolává vyučování systémem Fraus (Hejný) vs klasická vyuka. To není prakticky vůbec kompatibilní. naštěstí už mnoho rodičů dalo najevo svou nevoli s tímto systémem tím, že zapisují děti na školy, kde se takto neučí.
proč by měla být matika od Hejného problémem? mám děti ve škole, kde se na prvním stupni takto učí a s přechodem na druhý stupeň problém není, i když tam už počítají z "klasického" Bělouna a učí se z neFrausovských učebnic když holka v páté třídě uvažovala o osmiletém gymplu, tak neměla problémy ani s matikou ve SCIO testech, ani s přístupem k matice v kurzech, který před přijímačkami pořádal vybraný gympl. a co jsem byla ve spojení s jejími spolužáky, co se odstěhovali a přestopili, tak ani jejich rodiče si nestěžovali, že by na nové škole měly děti s matikou problémy, protože předtím jely podle Hejného
ale jinak mi přijde samozřejmé, že různé metody nejsou dost dobře kompatibilní, protože kdyby vzájemně zaměnitelné, tak by se těžko dalo mluvit o různých metodách.
Matematika od Hejného je obrovský problém. Jde o naprosto nevyzkoušený projekt, který je dejme tomu vhodný pro nadprůměrně nadané žáky, ale ty ostatní zadupává. Je sice hezké, že dotyčný žáček ví, kolik myší je jedna husa, že natukne indické násobení a pod, ale docela unikají takové ,,nepodstatné´´ maličkosti jako je odečítání čísel přes desítku, rozklad čísel ,písemné děleni . Mám to doma z první ruky, holka je neštastná, neví si rady s učením, já se vrátím večer z práce a snažím se jí s tím nějak pomoci, ale sám na ty pitomosti koukám jak péro z gauče. Ano, díky tomu že mám z matiky maturu to poté, co si třeba na netu najdu, co se vlastně má řešit, vypočítám. Ale jak to mám vysvětlit děcku, které prostě nemá díky této rádoby pokrokové metodě kvalitní základy matematiky? Ano, už jsem si říkal, že jsem zaujatý, potkat Hejného tak si asi leccos vyslechne ! I když - možná je to třeba jen neškodný zarytý matematik, jehož hloupého nápadu se chopili jiní s vidinou zisku z učebnic, pilotních projektů a pod - tak to u nás prostě chodí ! Jenže - učitelka pojala podezdření, jestli není dcera dyskalkulik, takže jsme putovali do PPP na vyšetření odborníky. Nález odborníků byl pro mě hodně velkým překvapením - výsledkem je , že dcera má matematické schopnosti ve spodní části pásma průměru, ale že je vyučována naprosto nevhodnou metodou.
Takže jsme se dali dohromady s podobně postiženými rodiči, nezvládneme asi tento systém zrušit, ale už teď je zřejmé, že škola, která touto metodou vyučuje, dokázala jen tak tak naplnit jednu první třídu, zatímco ostatní školy ve městě bez problémů otvírají dvě i tři.
no, odečítání čísel přes desítku i písemné dělení děti určitě dělaly. jako je pravda, že u téhle metody se klade důraz na logické myšlení a děti jsou vedeny k tomu, aby pochopily a přišly na to, proč to tak funguje, možná je to pro někoho moc složité a víc by mu vyhovovalo něco vzít jako fakt a víc se nad tím nezamýšlet nicméně podle mne ke kvalitním základům matiky patří právě to pochopení podstaty, což Hejného metoda to umožňuje a předpokládá. nicméně tak nějak obecně jsem přesvědčená, že víc metod vzniká právě proto, že žádná z nich nikdy plně nevyhovuje všem, protože kdyby taková univerzální existovala, tak ty ostatní by byly zbytečné.
doplněno 04.11.14 22:35:jinak tedy o školu mých dětí byl vždycky zájem (myšleno za posledních osm let, co tam mám děti), ale rozhodně si netroufám tvrdit, že jenom kvůli matice, ale kvůli celkovému přístupu. nějak si neumím představit, že bych problematiku výběru školy smrskla jenom na to, jak se učí matiku
no, odečítání čísel přes desítku i písemné dělení děti určitě dělaly
Možná že ano - možná to probírali , jenže učebnice od Frause jsou natolik zmatečné, že jsem v nich nenašel postupy těchto elementárních početních operací, na kterých bych to mohl dceři vysvětlit, takže ji učím ,,postaru´´ násobit, dělit a pod, protože to je asi to jediné, co bude v životě z matiky používat, nějaký děda Lesoň včetně indického násobení a podobné ptákoviny jí budou asi tolik platné, co mě rovnice o více neznámých. A k výběru školy - víte, bohužel matika je předmět, který se táhne celou školní docházkou, a pokud zrovna tento uvádí Vaše dítě do stresů ... Opravdu si v této situaci neumíte představit, že třeba dítě přeřadíte jinam, kde se učí ,,normálně´´_ Nebo ještě lépe - zapíšete ji rovnou na školu s normální vyukou poté, co jste byla varována známými?Jenže Fraus se, bohužel, neomezil pouze na matiku, podobně nepoužitelné učebnice vyplodil i pro jiné předměty. Takže tato estráda má více vrstev - nestačí zmatečná matika, pokračuje to tím, že mnozí učitelé prostě naférovku řeknou dětem, že ty učebnice stojí za prd, takže podle nich neučí (zkušenost syna - už je ze školy naštěstí pryč) jenže úroveň poznámek v sešitech je tristní - učitelé je nekontrolují, tak co by se puboši namáhali. Že se pak není z čeho učit je dost jasné, že? Možná někde existují školy, kde je tento systém výuky úspěšný - určitě jde také o to, kdo to učí a jak to učí. Bohužel, u nás je to fiasko.
Pravděpodobně nejde tiskací písmo, nýbrž o "nespojované psací písmo" (Wikipedie). Comeina Script (web autorky Radany Lencové)
Spolužák ze třídy k nám před rokem nastoupil a on zase byl zvyklý psát bez čárek a háčků a musel se to naučit psát s, jelikož to po něm učitelky vyžadovaly.
tak to už je řeč o gramatice, která učitelka by povolila psaní bez háčků ,ale jestli to bude psát tiskace nebo psace, to už je věc žáka/studenta a ne učitelky
Já bych právě neřekla, že jde o gramatiku, podle mě je to věc toho žáka. Mě by spíše vadila tiskací písmena, než háčky a čárky nad písmenama.
Čeština nemá diakritická znaménka nadarmo, kolikrát mění význam sdělení... udělat čárku snad nedá tolik práce. To je jako psát z otazníku a vykřičníku jen tu spodní tečku. To si vážně čeština nezaslouží respektování aspoň těchto pravidel, když už mnozí hrdě bojkotují pravopis?
Co když jednou bude psát nějaký obchodní email někomu významnému a přijde mu zpráva bez háčku a čárek, co si pak asi o takovém člověků ostatní pomyslí a jak říká @tlapka může to pak měnit význam a proč by vám vadila tiskací písmena? Když jsou všude kolem nás, dítě na to má právo zvolit si co mu víc vyhovuje
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.