Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Malér v předmětu CIT

Od: wrap odpovědí: 2 změna:

Dobrý den mám takový problem chodím do 3,ročníku SŠ a bojuji s jedním předmětem vše ostatní mám dobré-dvojky,trojky.

Jenže v tom jednom předmětu uplně plavu vube ho nechapu.,ikdyž se ho učím prostě to jde uplně mimo mé myšlení.Doma my sním nikdo nepomužu,protože to nikdo ani nezná.Přemýšlel jsem i o doučování jenže v mém okolí nikdo tento předmět nedoučuje,jen pár lidí tuší o co se jedná ale když jim to ukažu tak řeknou že to v životě neviděli.

Jedná se o číslicovou techniku. moje známky jsou 5 5 4 4 a ted jsme psali pololetní praci na kterou sem se fakt snažil a učil,věci co šli se naučit na zpamět sem se naučil u zbytku to prostě bylo marný,uvažoval sem nad tím a zkoušel počít přes dvě hodiny,jenže prostě nic vubec sem to nechapal.Z pololetní prace sem nakone dostal 4- a muj pruměr je ted 4,37.Známku konečnou se dovím ve čtvrtek.Jenže jestli dostanu za 5 a pujdu na opravky tak absolutně nevím co budu dělat,protože v nich vyhořím.

 

 

2 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

tlapka*

0x

Maturanti od téhož vyučujícího by to znát měli, obrat se na ně. A jak víš, že to nikdo nedoučuje? Musíš vyhlásit, že někoho takového sháníš - třeba dát inzerát na školní nástěnku. Já taky můžu leccos doučovat, ale sama to nikde nenabízím, až když vidím, že to někdo hledá.

V případě, že bys nikoho nesehnala - co požádat o pár hodin přímo učitele/ku? Možná by se vás sešlo i více zájemců (pokud ne, znamená to, že by tomu měli rozumět a můžeš je poprosit o vysvětlení).

Každopádně po dovu hodinách snahy to vzdávat je brzy. Když já si vzpomenu, co jsem se proseděla nad matikou, to byl klidně i víkend, kdeže dvě hodiny. Holt někomu to trvá déle a pak se zase chytí v něčem jiném.

No a průměr 4,37 naznačuje, žes tomu moc nedal během celého pololetí - to není jen ta čtyřka ze závěrečky. Takže příště si přiznat problém dřív a zavčasu ho řešit! Pravidelná příprava není fantasmagorie, ale základ úspěchu. Hlavně tam, kde tušíš, že by problém mohl nastat, se to nevyplatí podcenit. A když už máš nastřádaných pár dejme tomu dvojek, tak už případná čtyřka neznamená takovou katastrofu.

 

host*

0x

Číslicová technika se nedá naučit zpaměti, musí se pochopit. Přežvejkat si to tak, aby se to pochopilo. Místo složitých výrazů si najít normální vysvětlující pojmy. Například místo logická proměnná vědět, že to jsou ty dva stavy, které v logice mohou být. Svítí nebo nesvítí. A k tomu se doplní že když nesvítí, tak si můžeme říci, že na vypínači je 0, tedy nula a v logice řekneme, že to je logická nula. A naopak když svítí, je tam I a řekneme, že to je jednička, v logice logická jednička. A zápis je pro matematiky trochu zmatený log 1 a log 0. Nejsou to žádné logaritmy, ale pojmy, že něco JE nebo NENÍ, zkráceně jednička nebo nula.

A k tomu přijde logický součin a součet, kde 1 krát 1 je 1 ale 1 a 1 je 1. Což není matematicky, ale logicky. Atd, atd... Místo slova negace si uvědom, že to je přesně nakopak, je to obrácený stav, jako zlobivý chlapeček, který dělá všechno obráceně. Když se mu řekne, že má být zticha tak žvaní a když má mluvit, mlčí. K tomu jsou různé značky negace, u integrovaných obvodů je to kolečko za výstupem, takže například součinové negované hradlo se dvěma vstupy A a B a výstupem Y má při logické nule na některém vstupu mít na výstupu logickou nulu, protože nula krát jakékoliv číslo je zase nula, ale protože je výstup negovaný, je to obráceně: na některém vstupu je 0 a tak má být na výstupu logická 0, ale protože je to obráceně, je tam jednička, tedy log 1. Atd, atd, atd...

Základní kostičky logických obvodů jsou invertory (opět divné slovo, ale je to právě obvod, který dělá negaci), hradla (další divné slovo, v angličtině je to gate - čili brána, vrata do hradu) která mají vstupy a výstupy, pak děličky, které umějí dělit dvěma a z nich jsou složené další složitější obvody, registry, atd. Chce to zapamatovat si nová slova i se souvislostmi. Například na obvodu 7490 s jedním vstupem a výstupy D, C, B, A se dá pěkně pochopit základ dvojkové soustavy i hexadecimální vyjídření, tedy hexa-šest, decimální-desítkový, tedy v šestnáctkové soustavě, kde po číslicích 0, 1, 2, 3, ...8, 9 přijde místo 10, 11, atd písmenko A, B, C, D, E a F. Takže F ve dvojkové soustavě je 16. Atd. atd..

Určitě máš spolužáky, kteří to umějí, mají jedničku a tak ti mohou poradit, vysvětlit a určitě máš i sešity ze školy a učitele (učitelku), který vás to učí a měl by i poradit. Na webu jse spousta informací a bez rady se v tom bloudí a ztrácí čas.

Ještě k integrovaným obvodům: TTL logické obvody s označením 74xx mají napájecí napětí 5 V±0,25V, kde je logická nula nulové napětí a logická jednička plné napětí, tedy 5V. Může být i nižší asi od 3V do 5V a nula také není čistá nula, ale 0V až asi 0,8V. CMOS logické obvody s označením 4xxx mají napájecí napětí asi od 3V do až do 18V, kde je zjednodušeně řečeno logická nula první třetina napájecího napětí, a logická jednička horní třetina napájecího napětí, například při napájení 9V je logická nula od 0 asi do 3V a logická jednička od asi 6V do 9V.

Většina textů na webu je v angličtině, ale dá se to, s obrázky a schématy je pochopitelná. Podívej se například na doctronics.co.uk/...

Možná tě podceňuju, už berete i PIC nebo AVR mikroprocesory? I na to jsou knížky, rady kamarádů, ale za tři dny se to do hlavy nevtluče. Dobré je pořídit si nepájivé kontaktní pole, pár LED, pár součástek a drátků, laciný DMM a některé obvody si "na prkénku"postavit a vyzkoušet, jak vypadá schéma na papíru sestavené ze skutečných součástek podle katalogového listu.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]