Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
tato otázka není ani zdaleka konkrétní, spíše by mě zajímal váš názor na jednu věc.
Před rokem jsem odmaturoval na výbornou za matematiky, ale to je hodně zkreslující fakt hlavně z toho důvodu, že (přiznejme si), státní test z matematiky byl opravdu triviální.
A teď k věci.
Po SŠ jsem si dal na 2 roky pauzu (z osobních důvodů) před nástupem na VŠ. Co čert nechtěl, zjistil jsem, že strašně moc látky z matematiky jsem již zapomněl. Na VŠ ji však budu nutně potřebovat (jdu na technický obor). Jak jsem psal, dal jsem si na 2 roky pauzu. První rok uběhl a teď je tady druhý rok. Ten druhý rok bych chtěl věnovat právě obnovení matematických SŠ znalostí.
Objednal jsem si celkem 16 knih od Promethea (11 učebnic Matematika pro gymnázia a 5 sbírek) + mám sbírku od Petákové. Už jsem si připravil také prostor pro poznámky (400 stránkovy sešit, nebo spíš knihu, A4 mutli-link).
Má otázka zní, zda mám šanci se vše naučit, pokud tomu budu věnovat cca 2 hodiny denně (tj. kolem 600 hodin celkově), popř. pokud máte nějaké rady a typy, jak si efektivně tu matematiku vštípit na delší dobu do hlavy, byl bych moc rád, kdybyste se o ně podělili.
Pěkný večer vám přeje
Štefan
Samozřejmě, úplně bez problému se to zvládne.
Středoškolská látka za čtyři roky z jednoho předmětu odpovídá tak jednomu předmětu za jeden semestr VŠ.
Na samotné učebnice a sbírky bych se možná vykašlal a vzal to podle nějakého přehledu, možná i vhodná VŠ skripta? Někdo třeba bude vědět, co by se na to hodilo. Na oborech, kde jsou matematika nebo např. fyzika jen okrajovými záležitostmi a jsou vyučovány jen první dva semestry, to je v podstatě opakováním SŠ, což by se v tomhle případě hodilo.
jo kamaráde, středoškolskou matematiku se za 600 hodin naučíte. V tom není problém.
Problém je jinde. Co jste se učili celou střední, to kantor na vysoké projede ne za rok, ale za deset přednášek.
Ukáže, popíše, zdůvodní, vysvětlí, smaže tabuli a jede dál. Co bylo jednou probráno, je hotové a jasné.
Co pamatuji, pak matematika prvního semestru začala rovnicemi, nerovnicemi a goniometrickými rovnicemi, pak přišly matice a determinanty, vektorová algebra a skončili jsme u limit.
Matematika druhého semestru byla hlavně analýza, derivace, integrály, tajlorovy rozvoje atd. Žádná ulejvárna.
Z matematiky III si pamatuji hlavně analýzu obecných ploch. Tam jsme trpěli všichni. Jestli chcete příklad, pak máte rovnici obecně zvlněné plochy, na ní máte bod a vašim úkolem je spočítat kterým směrem z tohoto bodu má plocha největší stoupání. No prostě paráda. Ale zase na druhou stranu, kdo prošel tímto sítem, ten udělal školu.
Přeji mnoho zdaru.
mathematicator.com/... k tomu není co dodat, nejlůepší stránka na interentu, co se týče matiky...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.