Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Router a chybové logy

Od: fidonet* odpovědí: 7 změna:
Zdravím, nejsem IT takže tomuhle zrovna nerozumím. Vyhořel mi router a nový mi pořád hlásí nějaké chyby. Od té doby mám strašlé lagy a internetové připojení kolísa. Ví někdo co tyhle zápisy znamenají a jak je odstraním ( tu závadu ) Děkuji.Feb 17 20:24:00useralertkernel: Intrusion -> IN=ppp_8_48_1 OUT= MAC= SRC=85.26.61.4 DST=85.207.126.32 LEN=64 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=36 ID=1445 DF PROTO=TCP SPT=3507 DPT=135 WINDOW=53760 RES=0x00 SYN URGP=0Feb 17 20:42:08useralertkernel: Intrusion -> IN=ppp_8_48_1 OUT= MAC= SRC=85.138.72.200 DST=85.207.126.32 LEN=64 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=32 ID=9396 DF PROTO=TCP SPT=3891 DPT=135 WINDOW=53760 RES=0x00 SYN URGP=0Feb 17 20:42:11useralertkernel: Intrusion -> IN=ppp_8_48_1 OUT= MAC= SRC=85.138.72.200 DST=85.207.126.32 LEN=64 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=32 ID=11472 DF PROTO=TCP SPT=3891 DPT=135 WINDOW=53760 RES=0x00 SYN URGP=0Feb 17 20:52:09useralertkernel: Intrusion -> IN=ppp_8_48_1 OUT= MAC= SRC=85.207.236.95 DST=85.207.126.32 LEN=60 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=63 ID=43987 DF PROTO=TCP SPT=2449 DPT=23 WINDOW=5808 RES=0x00 SYN URGP=0Feb 17 21:01:18useralertkernel: Intrusion -> IN=ppp_8_48_1 OUT= MAC= SRC=118.90.110.20 DST=85.207.126.32 LEN=60 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=46 ID=10995 DF PROTO=TCP SPT=4328 DPT=23 WINDOW=5808 RES=0x00 SYN URGP=0Feb 17 21:13:05useralertkernel: Intrusion -> IN=ppp_8_48_1 OUT= MAC= SRC=85.27.161.61 DST=85.207.126.32 LEN=64 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=38 ID=64860 DF PROTO=TCP SPT=3517 DPT=135 WINDOW=53760 RES=0x00 SYN URGP=0Feb 17 21:20:55useralertkernel: Intrusion -> IN=ppp_8_48_1 OUT= MAC= SRC=85.85.82.111 DST=85.207.126.32 LEN=64 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=37 ID=1923 DF PROTO=TCP SPT=8936 DPT=135 WINDOW=53760 RES=0x00 SYN URGP=0Feb 17 21:31:07useralertkernel: Intrusion -> IN=ppp_8_48_1 OUT= MAC= SRC=85.216.37.185 DST=85.207.126.32 LEN=64 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=40 ID=5301 DF PROTO=TCP SPT=1171 DPT=135 WINDOW=53760 RES=0x00 SYN URGP=0Feb 17 21:42:48usercritkernel: OAM loopback response not received on VPI/VCI 8/48.Feb 17 21:43:29useralertkernel: Intrusion -> IN=ppp_8_48_1 OUT= MAC= SRC=220.245.72.28 DST=85.207.126.32 LEN=60 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=52 ID=35449 DF PROTO=TCP SPT=2869 DPT=23 WINDOW=5808 RES=0x00 SYN URGP=0

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

Podle logu máš určitě adsl router. V prvé řadě bacha na to zda máš router správně nastavený- podle parametrů operátora, třeba jako tady u O2: cz.o2.com/...
Pokud to máš správně tak být tebou řeším s technikem operátora- aby proměřil linku- uvidí tam taky pády spojení. Popřípadě pokud vyhořel router tak vyřaď na chvíli splitter (zapoj router bez něj) jestli neni nějaký jetý

fidonet*

Problém je v tom, že dnes se už routery nenastavují. Muzes si ho nastavit, ale po připojení, si router stejně sam nastavi co chce. Nemám O2, ale Ceske Radiokomunikace, které ted vstoupili do nejake spoluprace s T-Mobile od te doby, slo připojení do haje, snižila se mi rychlost, a chybovost je 10%. Proste děsné! Jde o router ADSL2. Jenže se sítěmi jsem nikdy nepracoval, tak nevím co je dobře a co ne. Ale je to v podstate stejne nastaveni a uplne shodne s O2. Me by spise zajimalo, co ty hlasky znamenaji a o cem mne informuji. Zda je to nejaky utok nejakeho hackera ( automatu ) z venci na muj router, nebo chybne zapojeni sítě. Poruchu s nimi řešim den co den. Pokažde mi odepisou, že poruchu vyřešili a že se omlouvaji. Nic se nezmění a pořad to padá Nemluvě o tom, že si platím 8000kbps a rychlost se mi pohybuje mezi 2000 a padaním na 300 kbps. Pingy kolem 25 což je slušné, ale chybovost 10%.

No věř že se routery nastavují, to co jsem ti poslal je příklad nastavení pro O2. Většinou jsou od operátora nastavené, ale já fakt netušim jak je to u tebe

Buď zkus jiný router a nebo je uháněj. Proměřili ti linku? Byl tam technik? Sorry ale každej tady nadává pro změnu na O2, ale mě poruchu narozdíl od tebe řešili a dokonce mi technik chtěl půjčit router kdyby nepomohlo to co provedl na lince do baráku, ale u tebe se evidentně k ničemu nemají. Neznamená to útok hackera, ale podle toho co je řekl bych podstatné- tedy to oranžové tak to je buď rozpadající spojení a nebo nekvalitní spojení (tedy ztrátovost packetů, popřípadě velký ping). Ale tyhle informace mají i u operátora. Vidí tam pády linky... Možností je fakt spoustu:
- vadný kabel k routeru (u tebe, nevěřil bys co dokážou špatné kabely at už od tel nebo ethernet)
- načatý splitter (to se mi nezdá, ale proto jsem ho chtěl u tebe pro jistotu odpojit, adsl pojede i bez něj, jen se nedovoláš)
- vadný router (zrovna mam na reklamaci s podobnym problémem, akorát to neni adsl)
- a nebo je to něco na ústředně (operátor)
- popřípadě rozvod v baráku (problém na přívodu do baráku) (operátor)

Tady mě hned odpálkuješ, tak zkus pro změnu odpálkovat operátora s tím že porucha trvá a at to prověří

doplněno 18.02.10 14:58:

Jo a to červerné, to se zdá na syn flood, ale to by jsi musel mít sakra smůlu aby ti to takhle moc vytěžovalo linku cs.wikipedia.org/... občasné útoky na veřejné ip prostě budou. Měl by jsi vidět log z mého ftp :D
Co máš za router a máš nastavený firewall? Můžem prověřit ještě tohle. Pro klid na duši.

fidonet*

Zdravím. nenadávám na O2 mám s nimi dobré zkušenosti. nejsem ani jejich zákazník A nemohu být, nebot dle nich zde nemám dostačující kvalitní linku ( kocourkov ). technich od O2 tu byl, prověřil domluvenou rychlost, shodli jsme se na parametrech, že chyba je jinde. poruchu dál předal mému providerovi. vyzkoušené 3 routery a 3 splitery i zapojení bez spliteru. výsledky stejné. včera jsem opětovně podal podnět k šetření, SMS mi přišlo, že na závadě se pracuje. Za dva dny zas pošlou SMS, že je vše v pořádku. začarovaný kruh a jak říkám kocourkov.

p.s. jsme Tě neodpálkoval, naopak vím, že vždy jsi dobře poradil. K tomu nastavení. Donesl jsem si z prace router ( pujčit ), ten si sam po zapojení nastavil spravne parametry, muj login a heslo. Po navracení zpět do prace, kde máme O2 se opět sám přenastavil na spravne data. Upozornění od operatora O2 i CR bylo si jen pohlídat 8 /48 a to jsem pohlídal a i nově zakoupený router se sám nastavil dobře.

takže mám TP-LINK TD-8840

alfacomp.cz/...

firewall nastavený nemám vubec, nepocituji to za nutné. Ale pokud bys poradil jak, rád tak učiním. Třeba pro klid duše.

Jinak co znamenají ty červené data? ted mi to zkus napsat laicky. V sítích jsem spíše jen lehce zaučený syn flood?

teď mě napadá, k čemu mám zapojený spliter? já sluchátko na telefonu nezvedl asi 4 roky, používám VoIP telefon.

mohlo by mi to vylepšit signál? Ale opakuji, zkoušel jsem to odpojit ( zapojit na přímo ) a lagy a pingy se nezlepšil.

Dnešní test : ping 1712 a 8% chybovosti. Domluvená rychlost 2500 kbps ( 8000 nedosáhneme, jen ji platím ) padá na 300 kbps

Vezmu to po částech, páč hledám návod. Vezmu nějaký typ toho tvého routeru, protože tohle označení je více druhů, ale to bude podobné Protože jeden podtyp je i na annex A a ty by jsi měl snad mít annex B linku
Podle O2 nemáš dost kvalitní linku a přesto tě na lince O2 připojí jiný operátor, to je dobrý co

Pokud jsi zkoušel jiný router i splitter tak to máme vyloučené.
SYN flood je druh útoku na sítové zařízení. Proto jsem se ptal na firewall
Splitter je jen krabička na rozdělení pásma pro telefon a pro adsl, nic jiného to nedělá.
To upozornění, ano to je to co jsem ti posílal odkaz

Teď ten firewall, tvuj router je na nastavení asi nic moc, našel jsem jen zapnout a vypnout, žádné další nastavení (podrobnější)- advanced setup- WAN a na první stránce to neni, takže NEXT- a tam už je firewall, je to zaškrtnuté? Dále odklepat až po SAVE. Tím zapneš firewall, pokud ještě neni.
Jak máš nastavené v advanced setup- DSL, hoď sem případně obrázek
Projde ti test v menu diagnostic?

Tenhle problém nastal až po nějaké době co jsi měl udělanou přípojku?

fidonet*

Zdravím :

v rychlosti : problém nastal když Ceske radiokomunikace presli pod T-Mobile.

Pry to nemá nic spolecné, ale zacalo to presne v ten den.

Prudké zhorseni stavu, za dva dny vyhorel router. pry pretizenim.

Novy router od novoty hlasi porad stejne logy a linka je porad stejne nekvalitni.

To ze mam linku od O2 a provozuje na ni pripojeni T-Mobile ( po novemu ) a prejit k O2 nejde, protoze oni by to po stejnych ( svych ) linkach nezvladli je totalni kocourkov.

vcerejsi test: 600 vterin , 64 chyb tedy 11% a tedy 1 minuta bez odezvy pingy od 17 do 3800 )

ja za 3 hodiny jedu na tyden pryc, az dojedu ozvu se. Zatim dekuji a BOD.

Tím se jenom potvrzuje moje tvrzení že ti to padá. Uháněj T-nobile. S tímhle fakt nic neuděláme. Zkus požadovat slevu, zkus se poohlédnout po jiném netu a pak pohrozit nebo rovnout uskutečnit odchod, protože pokud se nemají k rozumné komunikaci tak to fakt nemá cenu. Mě by takový net byl k ničemu, připojuji se občas na vpn do práce a kdyby měla linka takové lagy tak mi je ta práce k ničemu

Router ti může odejít přetížením snad jen teoreticky, v praxi by se spíš přehřál a nebo přesněji by tam "něco" odešlo, opeřátoři nakecají cokoliv, ale nejhorší je že tomu kolikrát věří :D

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]