Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Předmět: Technické vybavení

Od: dedabrno® odpovědí: 16 změna:

Omlouvám se za následující dotaz, asi je mimo účel této poradny, ale jistě zde jsou profesionálové IT vč. pedagogů. Vnuk nastoupil do střední průmyslové školy., obor IT, je v první ročníku. Mají předmět "Technické vybavení" jsou bez učebnice, pracují jen se zápisem a nákresy do sešitu. Učebnici tohoto předmětu ani skripta pro SŠ jsem na internetu nenašel. Rozhodně bych pod názvem předmětu hledal něco praktického, nikoli tak hlubokou teorii hned od začátku. Kluk i jeho spolužáci jsou zděšeni z probírané látky, protože ze základů elektrotechniky ve fyzice v 9. ročníku ZŠ se seznámili s Ohmovým zákonem a něco málo z principu střídavého proudu (sinusoida, efektivní napětí ...), zde však zostra probírají signálovou techniku, převodníky AD atp.

Přikládám namátkou scany zápisů v sešitě (strana=jedna vyučovací hodina).

Mám jakýsi dojem, že může jít o učivo snad pro 2. ročník průmyslovky, nikoli o 1. ročník. Neumím si představit ten skok z fyziky 9. ročníku ZŠ do 1. ročníku průmyslovky a dokonce do předmětuj "Technické vybavení". Vím, že vnuk není mentálně retardovaný, ve třídě také nejsou geniové ... ale jsou mimo mísu (možná snad je tam někdo z rodiny IT, ale zatím se tím nechlubí...).

Děkuji za názory odborníků,jak to vlastně je či může být.

Ještě jednou děkuje DědaBrno.


image_2022_09_21T15_38_10_577Z.pdf170.46 kB
image_2022_09_21T15_36_49_147Z.pdf118.05 kB
image_2022_09_21T15_36_22_304Z.pdf126.37 kB

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


5x

Písmo moc rve na sebe. Je to hůře čitelné, ale proti mému škrábání je to OK.

Vždyt je to jen seznámení. Žádné výpočty. Popis křivek. Nic víc.

Taky jsme to tak na SŠ měli. Akorát se předmět jmenoval číslicová technika.

Učili jsme se popis a princip v zobrazení digitálního signálu,a bychom věděli, co to vůbec je.

Není to žádná věda. Přesto jsme na to taky v prváku čuměli jak puci...někteří (já si hrál s osciloskopem už odmala).

Nic nepočítají. Krom toho pokud by měli z předmětu všichni 4 nebo 5, tak by ten učitel dávno přibrzdil a změnil taktiku stylu výuky.

Vnuk zbytečně plaší. Já takto plašil spíše z toho, že jsem dojížděl a měli jsme většinou 8 předmětů za den a hodinu na oběd, takže 9 hodin škola a 2 hodiny dojíždění. Internát jsem nechtěl ani slyšet. Za 2 měsíce jsem si zvykl. Na základce bylo tuším 8max a většinou 7 a v pátky i 6 předmětů v devítce.

Mají se něco naučit a né si to tam jen odkroutit až do maturity

 


2x

Možná, že se vám to zdá složité, pokud pracujete v jiném oboru. Pro potřeby elektronika je to ale pouhý seznam základních pojmů, bez kterých se nedá pokračovat. Jak je vidět, vnuk si dokáže dělat jasné a srozumitelné poznámky, takže učebnici nepotřebuje. Ono to složitě jen vypadá. Jestli doma něco bastlí a kouká na to osciloskopem, tak se musí okázale nudit.

 


2x

Je to ukázka toho, jak se učit nemá. Bohužel, pofilcákový standard.

Tak před revolucí nějaký mikroprocesory nikdo neřešil. Je jiná doba. S pasivních součástek se téměř dnes nic nestaví. Zbytečně by to bylo složité, mnoho počítání a zbytečně veliká schémata. Takto stačí jeden procesor a můžeš si třeba u digitálních hodin ho připojit i napřímo na segmentovky. Proč tam ještě cpát dekodér segmentovek nebo jiné ptákoviny, když stačí procesor lépe a obsáhleji naprogramovat...

Proto se začínají učit to, aby vůbec věděli jak vypadají průběhy signálu! Podle mě je nepočítají, jen jim je ukazují jako nám v prváku před několika lety.

Co je na digitálních hodinách analogového? A kdo je bude stavět s procesorem, když na to může použít jednoúčelového švába? A pokud bude procesorem zpracovávat analogový signál, musí zatraceně dobře vědět, co dělá. Nebo koupit jednoúčelového švába a katalogové zapojení. Ale kvůli tomu zase nemusí až tak chodit do školy.

Mimochodem - když byla jiná doba a nebylo mikroprocesorů, tak se holt použila hradla. A když už byly nějaké mikroprocesory ale nebyl počítač, tak se holt počítač postavil. Vrtačka, páječka, osciloskop, ..

Spletl jsem se. Myslel jsem takové ty převodníky na segmentovky jako třeba 7447 nebo ICL 7107...

 

 


2x
Přechod mezi a ZŠ a SŠ není jednoduchy. Nevím jak moc se změnila výuka, pro mě to byl orisek. Tempo diktovani, objem zápisků, zkoušení 2x za pololetí apod,... Úplně něco jiného než ZŠ. Jinak u mě v prváku (oprava prvak druhak) jsem měli základy elektrotechniky, řešení El. Obvodu, základní pojmy a vzorecky, do toho matika fyzika, měření, programovani... Ty pdfka je něco jako naučeni se básničky na zpamět na ZŠ. Holt to chce se kousnout, přizpůsobit se a nevzdat se.

 


2x

Hledejte knihy o číslicové technice. Ostatně nevím, proč předmětu říkají "Technické vybavení", když hned první nadpis z přiloženého screenu zní Úvod do číslicové techniky.

megaknihy.cz/...

 


1x

Nevidim tam nic zavadne a super narocne, len obecne teoreticke zaklady.

Oni na to v prváku v půlce září mají matematický aparát?

Nebo se to jen nabiflují a obkreslí obrázky a obrázky vzorců?

Tak nejake zaklady Fouriera tam vidno, ale bez vzorcov, ziadny integral, ktorym sa pocita koeficient pre prislusnu harmonicku. Zrejme im len ucitel povedal, ze lubovolny priebeh ide zlozit zo sinusoviek.

Já bych právě řek, že jen obkreslují obrázky a nic nepočítají. Počítání na prvák by bylo moc složité.

Vzorečky z image_2022_09_21T15_36_49_147Z.pdf jsou pro čerstvého absolventa základky víc, než obrázky?

Základní vorec bez výpočtu.

Jako kdyby tam bylo napsáno R= U * I

Prostě nic... vzorec a obrázek...

ale R = U / I

Tomuhle absolvent základní školy rozumí? Obkresloval to jako hieroglyf.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]