Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Win 10 64bit a opakující se BSOD

Od: zod* odpovědí: 8 změna:

Zdravím všechny. Pokouším se odhalit příčinu pádů systému.Obvykle k nim dochází při spuštění her. V zásadě je jedno o jakou hru se jedná - Rainbow Six Siege, Ghost Recon Wildlands ale třeba i remake Resident Evil 0. Obvykle k němu dojde po zapnutí PC, při prvním spuštění hry po několika minutách hraní. Po restartu a opětovném spuštění hry se už BSOD neopakuje. Chybové hlášky se různí.

Původně jsem podezříval RAM protože k pádům začalo docházet po doplnění nového kitu (začátkem března, první kritická chyba se v event vieweru objevila 3 dny po doplnění dalšího páru RAM). Protože se ale pády opakují i po jeho odinstalování s původní dvojicí RAM, u kterých dřívě k pádům nedocházelo, tak předpokládám, že chyba je někde jinde. Ovladače GPU jsou aktuální, aktualizoval jsem ovladače chipsetu MB. BIOS jsem teď neaktualizoval.

Při čemkoliv jiném k pádům nedochází - filmy, internet, hudba, kopírování souborů atd. - vše je o.k.

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

Tak spíš než názvy her by pomohly výpisy těch BSOD chyb a export event vieweru

 

zod*

Ty chybový hlášky se mění. Je to např:

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

V event vieweru je u kritických chyb pouze uvedeno Kernel-Power event 41.,

hmm 41 je už jen info o restartu v sekci SYSTEM. Neni neco i v sekci APLIKACE v tomto čase? Zkusit si vyfiltrovat jen kritické chyby. Jinak existuje tzv Blue Screen Viewer a do něho nahraj ty DUMP soubory, co se ukládají po BSOD na disk. -> nirsoft.net/... zjistíme snad více.

zod*

Aý dorazím domů z práce tak na to kouknu. Mylsím ale, že ten BS viewer jsem už zkoušel. V popisu aplikace bylo, že by se měly informace o chybách samy natáhnout do tabulky. Nic se tam ale neobjevilo.

Tak pokud to žádné chyby nenatáhlo, tak zkontrolovat nastavení, zda a kam se ty soubory mají ukládat...

Klávesa Win+Pausa -> upřesnit nastavení systému -> v nově otevřeném okně -> záložka Upřesnit -> Spuštění a zotavení -> Nastavení -> zde musí být zatrhnuta volba Zapsat událost a cesta k souboru DMP.

Potom Vám program chyby natáhne

Jinak můžete zkusit řešení potíží (jen win 10) : Start -> napsat odstratit potíže -> Vybrat ze seznamu Modrá obrazovka -> spustit poradce

 

zod*

0x

Složka Minidump je prázdná, soubor memory.dmp ve složce Windows také neexistuje. Z podrobností o jednotlivých pádech vkládám následující (první dva reporty jsou z poslední doby, další dva z března, kdy problémy začaly):

- System
- Provider
[ Name] Microsoft-Windows-Kernel-Power
[ Guid] {331c3b3a-2005-44c2-ac5e-77220c37d6b4}
EventID 41
Version 6
Level 1
Task 63
Opcode 0
Keywords 0x8000400000000002
- TimeCreated
[ SystemTime] 2019-05-26T10:46:11.836323900Z
EventRecordID 72967
Correlation
- Execution
[ ProcessID] 4
[ ThreadID] 8
Channel System
Computer DESKTOP-40RS722
- Security
[ UserID] S-1-5-18
- EventData
BugcheckCode 0
BugcheckParameter1 0x0
BugcheckParameter2 0x0
BugcheckParameter3 0x0
BugcheckParameter4 0x0
SleepInProgress 0
PowerButtonTimestamp 0
BootAppStatus 0
Checkpoint 41
ConnectedStandbyInProgress false
SystemSleepTransitionsToOn 1
CsEntryScenarioInstanceId 0
BugcheckInfoFromEFI false
CheckpointStatus 0
Nebo:
- System
- Provider
[ Name] Microsoft-Windows-Kernel-Power
[ Guid] {331c3b3a-2005-44c2-ac5e-77220c37d6b4}
EventID 41
Version 6
Level 1
Task 63
Opcode 0
Keywords 0x8000400000000002
- TimeCreated
[ SystemTime] 2019-05-14T20:39:04.490951600Z
EventRecordID 70187
Correlation
- Execution
[ ProcessID] 4
[ ThreadID] 8
Channel System
Computer DESKTOP-40RS722
- Security
[ UserID] S-1-5-18
- EventData
BugcheckCode 0
BugcheckParameter1 0x0
BugcheckParameter2 0x0
BugcheckParameter3 0x0
BugcheckParameter4 0x0
SleepInProgress 0
PowerButtonTimestamp 0
BootAppStatus 0
Checkpoint 41
ConnectedStandbyInProgress false
SystemSleepTransitionsToOn 5
CsEntryScenarioInstanceId 0
BugcheckInfoFromEFI false
CheckpointStatus 0
U starších událostí z poloviny března, kdy ty problémy začaly, bylo třeba:
- System
- Provider
[ Name] Microsoft-Windows-Kernel-Power
[ Guid] {331c3b3a-2005-44c2-ac5e-77220c37d6b4}
EventID 41
Version 6
Level 1
Task 63
Opcode 0
Keywords 0x8000400000000002
- TimeCreated
[ SystemTime] 2019-03-17T21:29:58.710825400Z
EventRecordID 62290
Correlation
- Execution
[ ProcessID] 4
[ ThreadID] 8
Channel System
Computer DESKTOP-40RS722
- Security
[ UserID] S-1-5-18
- EventData
BugcheckCode 10
BugcheckParameter1 0x48
BugcheckParameter2 0x2
BugcheckParameter3 0x1
BugcheckParameter4 0xfffff80426d7569d
SleepInProgress 0
PowerButtonTimestamp 0
BootAppStatus 0
Checkpoint 41
ConnectedStandbyInProgress false
SystemSleepTransitionsToOn 2
CsEntryScenarioInstanceId 0
BugcheckInfoFromEFI false
CheckpointStatus 0
Nebo:
- System
- Provider
[ Name] Microsoft-Windows-Kernel-Power
[ Guid] {331c3b3a-2005-44c2-ac5e-77220c37d6b4}
EventID 41
Version 6
Level 1
Task 63
Opcode 0
Keywords 0x8000400000000002
- TimeCreated
[ SystemTime] 2019-03-31T17:19:52.730547700Z
EventRecordID 63362
Correlation
- Execution
[ ProcessID] 4
[ ThreadID] 8
Channel System
Computer DESKTOP-40RS722
- Security
[ UserID] S-1-5-18
- EventData
BugcheckCode 59
BugcheckParameter1 0xc000001d
BugcheckParameter2 0xfffff80301d100c8
BugcheckParameter3 0xffff8103f7b16ce0
BugcheckParameter4 0x0
SleepInProgress 0
PowerButtonTimestamp 0
BootAppStatus 0
Checkpoint 41
ConnectedStandbyInProgress false
SystemSleepTransitionsToOn 1
CsEntryScenarioInstanceId 0
BugcheckInfoFromEFI false
CheckpointStatus 0

 

rv*

0x

Slabý zdroj? zkusil bych nějaký zátěžový test.

zod*

To jsem už taky párkrát slyšel. Jednak by ale zdroj měl být dostatečný - jak výkonem tak kvalitou (Corsair HX850i 850W - czc.cz/... ) - a jednak bych očekával, že by to padalo stále, ne jen pár minut po prvním spuštění hry. Po restartu se už pád neopakuje at hraju hodinu, dvě...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]