Nejste přihlášen/a.
Prosím mohl by mi sem někdo vypsat obecné věci z programování a popsat mi je nějak jednoduše. Slyšel jsem něco, že například jsou takovéhle pojmy: definice, deklarace, volání, proměnná, parametr, funkce, inkrementace, cyklus, větvení. Můžete mi prosím napsat i další pojmy a vysvětlit mi je společně s těmito pojmy.
haha. Máte o programování dobré představy. Si myslím že tomu všemu vámi vyjmenovanému budete skutečně dobře rozumět tak možná za několik let, když se budete hodně snažit. Ale dobře, zkusme rychlokurs.
Co je definice funkce, volání funkce a proměnná, vám snad nemusím povídat.
Deklarace je oznámení programu, že budeme používat nějakou proměnnou. Třeba proměnnou X, která byde typu Integer, to znamená že X bude menší celé číslo. Jiný typ deklarace může být proměnná typu Long-obrovské celé číslo, Single-menší desetinné číslo, Double-obrovské desetinné číslo, String-znakový řetězec atd. Delkarace ve zdrojáku pak vypadá třeba takto :
Dim PocetKusu as integer - budu používat proměnnou PocetKusu, kterou deklaruji jako typ Integer, to znamená, že počet kusů bude menší celé číslo.
Dim Nadpis as String - budu používat proměnnou Nadpis, která bude typu string, to znamená znakový řetězec.
Parametr je proměnná zvláštního druhu. Je to proměnná tak dlouho, než vstoupí do výpočtu. Pak je z ní konstanta. Typický parametr je třeba sklon střechy. Sklon střechy si můžete volně zvolit, ale ve chvíli kdy navrhujete barák, už je z něho konstanta. Zrovna tak třeba počet válců u motoru auta. Je víceméně volný, ale ve chvíli, kdy začnete vymýšlet motor, už je z něho konstanta.
Cyklus je postup, kdy výpočet se neprovádí jen jednou, ale opakovaně pro různě se měnící hodnoty.
Inkrementace je zvětšení hodnoty řídící proměnné o jedničku. Používá se právě v cyklech, opakem inkrementace je dekrementace, zmenšení o jedničku.
Větvení je rozhodování ve stylu když to, potom ono, jinak tamto.
Další pojem je Agument funkce. Třeba v Pythagorově větě najdete argumenty dva. Odvěsny jsou argumenty funkce. Pak volání takové funkce bude vypadat takto :
dim Prepona as double
Prepona=Pythagoras(Odvesna1,Odvesna2)
Dále bych vám přidal termín, na který narazíte hned, Objektová proměnná. Cože je ta objektová proměnná. Z hlediska čisté matematiky má proměnná jen jednu vlastnost a to je hodnota. Jenže vy tuto hodnotu obvykle musíte dostat taky někam na obrazovku. A v tu chvíli se to rozjede. Objektová proměnná má vlastností víc, nejenom hodnotu, ale taky třeba font písma, barvu písma, souřadnice, pootočení atd.
X.value + Y.value = Z.value - přeložené do češtiny : hodnota Z = hodnota X + hodnota Y
No a vrchol všeho je OOP, objektově orientované programování. To je programování postavené právě na objektových proměnných. Potrvá několik týdnů, než vám začne svítat a dalších několik měsíců, než aspoň trochu porozumíte o co vlastně v OOP jde.
Přeji vám mnoho trpělivosti a vytrvalosti, protože je budete potřebovat. Vím o čem mluvím, já jsem touto štrapácí prošel.
Kdybste chtěl tak vám to můžu popsat i sám, ale asi bude nejlepší když vás odkážu na stránky ze kterých jsem se učil já a řekl bych že to tam mají asi nejlépe vystvětlené a to jest: itnetwork.cz/... ,je tam hodně jazyků a je to tam vysvětlené fakt úplně od začátku
Jo, klidně mi to prosím popište i sám ty moje uvedené pojmy a pak mi kdyžtak i nějaké pojmy doplňte.
Když ale to je těžké když nevím věk, předchozí znalosti, jazyk nebo alespoň platformu (web, počítače, mobily) kterou jste si vybral (ano je lepší si nejdříve vybrat kam se chcete ubírat než se začnete učit nějaký jazyk), taky nevídím důvod proč si tyto pojmy zjištovat teď když jimi stejně musíte projít, a nejlépe se věci pochopí když je dostanete přímo v kontextu jejich využití a můžete si vše hned vyzkoušet
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.