Nejste přihlášen/a.
Loni začátkem listopadu jsem koupil novou klávesnici hama. Je to sice levná a obyčejná klávesnice bez nějakých pro mne zbytečných dalších funkci a blbosti.Tato klávesnice mi vyhovuje a nemám proti ní téměř žádné námitky až na to, že po asi 1,5 měsící se postupmě začaly na ní smazávat některé písmena což mi docela vadí. Nyní je to už tak, že je na ní zcela smazané písmeno N a částečně L, C, V, B, M tak jak je to vidět na obrázku a možná se začnou smazávat i další. Klávesnici používám denně. Myslíte si, že by to bylo na reklamaci v rámci záruky? Minulá klávesnice mi vdržela 20 let a kdyby se mi na ní po až tak dlouhé době nezačaly smazávat některé písmena tak bych ji možná používal dál a nekupoval novou. Předpokládal jsem, že na te klavesnici hama mi ty písmena nevydrží až tak dlouho jako na te předešle, ale že to nevydrží ani ¼ roku to jsem nepředpokládal.
Tak ještě ten obrázek.
Jistěže můžete reklamovat - dokonce podle
NOZ § 2161
(2) Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.
Jen si říkám, jestli by tohle rafoshop.cz/... nebylo jednodušší řešení. Zvlášt pokud vám jinak vyhovuje.
S tím, že ta klávesnice byla vadná už při převzetí bych při reklamaci asi příliš neuspěl. Možná to bylo vadné tím, že ty písmena na klávesach asi byly nekvalitně natisknuté nebo já nevím jak to popisuji. S tímto zdůvodněním bych ale to reklamovat asi nešel.
Ty nálepky na klávesnici by možná mohly být určitým řešením, ale je otázkou jestli by se to také s časem nezačalo smazávat nebo odlepovat. Než jsem koupil tuto klávesnici tak jsem také zvažoval nálepky na tu původní 20 let starou klávesnici která kromě smazávaní písmen neměla z mého pohledu žádnou chybu. Nakonec jsem dospěl k názoru, že bude lepší koupit něco nového.
Na reklamaci to určitě je. Jen zvažte jestli chcete znovu takovou šitózní klávesnici, Hama není zárukou kvality, spíše nekvality. Poohlédněte se jinde, i kvalitní výrobci vyrábějí jednoduché klávesnice za pár korun a ty určitě vydrží alespoň po dobu záruční doby, možná přežijí i několik počítačů
Doporučím namátkou třeba tuhle: klavesnice.heureka.cz/...
Že tato klávesnice nebude nějak hodně kvalitní tak s tím jsem počítal. Počítal jsem, že mi ty písmena na klávesach asi určitě nevydrží až tak dlouho jako na te původní 20 let staré ale, že by se začaly smazávat až tak hodně rychle tak to jsem příliš nepředpokládal. Chtěl jsem nějakou bílou klávesnici a v této barvě je velmi malý a omezený výběr. Já se spokojím s obyčejnou klávesnici bez nějakých kláves a funkcí navíc a proto jsem chledal spíše něco levnějšího. Nevím, ale předpokládám, že ani u dražších klávesnic třeba za 700 - 1000 Kč nemusí být potisk kláves dostatečně kvalitní na to aby se po krátkém čase nezačal smazávat. Tato klávesnice nebyla drahá (178 Kč) a tak mne to nyní až tolik neštve, že jsem koupil ne příliš dobře.
Rozumím. Tak buď si kupte ty přelepky na klávesy a počkejte, než vám tato Hama doslouží a pak kupte pořádnou novou, nebo ji zahodte rovnou a kupte pořádnou. Musím vám dát za pravdu, že bílých moc není, ale jsou a dají se sehnat. I Geniuska určitě vydrží déle než Hama. Tahle také vypadá dobře, Fujitsu je u klávesnice celkem dobrá značka, vydrží. Kolega dole píše o Logitech, ty mají ale levné modely špatné, i když nevylučuju, že některý z modelů se mohl povést. Asi to bude kus od kusu.
Ale zkuste si opravdu sehnat Dell klávesnici, já je úplně miluju pro jejich houževnatost.
Stojí vám nějaká reklamace za ten čas? Dokreslil bych to lihovkou a přiště vybírejte klávesnici která nemá nalepené znaky
S tou reklamaci se můžu stavit do obchodu kde jsem tu klávesnici koupil když budu mít cestu kolem. Mne ani tak nejde o to jestli to stojí za to trávit s tím čas, ale spíše jestli je to jednoznačně na reklamaci a jestli mám šanci s ní uspět pokud bych to reklamoval.
Nevím, ale myslím, že to dokreslení lihovkou by možná vydrželo ještě méně než to jak je to nyní. Jak se pozná jestli klávesnice má nebo nemá nalepené znaky? Ono to nikde v popisu nebývá uvedené a předpokládám, že ani prodejcí to nebudou vědět.
@haman - S tím, že ta klávesnice byla vadná už při převzetí bych při reklamaci asi příliš neuspěl.
Zákon hovoří jasně - "Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí..."
Vada to jednoznačně je, do lhůty se rovněž vejdete - otázka je, jak se k vyřízení postaví prodejce. Má na to 30 dnů.
Ano zákon hovoří asi jasně, ale pokud to budu reklamovat na základě toho konkrétního zákona, že ta klávesnice byla vadná už při převzetí a nebo pouze, že se na ní nykytla vada tak mne to vyjde asi nastejno. V obou případech by mi měla být reklamace uznána a klávesnici by v rámci záruky měli nechat opravit a nebo nyměnít za jinou stejnou a nebo by také mohli souhlasit z odstoupením od smlouvy a vrátit peníze.
Tak klávesnici jsem nakonec rfeklamoval a nyní po téměř měsící je reklamace úspěšně vyřízená. Při reklamaci jsem uvedl, že požaduji vyřízení nejlépe vrácením peněz. Peníze mi zaslali na účet v plné výši + nějaké drobné za dopravu te klávesnice k ním. Když někdo prodává nekvalitní zboží tak by měl počítat i s náklady na případnou reklamaci. To bohužel patří k rizikům podníkání. Někteří prodejci ale asi počítají s tím, že s reklamaci nějakých věci menší hodnoty se asi mnoho lidí nebude obtěžovat nebo někteří i s tím, že se jim případné reklamace podaří nějak zamítnout.
Tak tak - nějakou dobu jsem to neřešil, ale poslední roky jsem si schovával lístky ke všemu od 100,- nahoru. V minulém týdnu jsem reklamoval myš za 300,-. Ono se to naskládá a po stovečkách je to najednou 2-3000,- za rok :D. Jenom náklady na reklamaci nesmí být vyšší, než je cena zboží. Protože se často setkáte s tím, že vám poštovné nevrátí.
Ano je to tak. Mnozí lidi si často peněz neváží protože jich mají asi dostatek a nějaká stovka jich vůbec netrápí aby za tu cenu se vůbec obtěžovali něco reklamovat když to můžou vyhodit a koupit si klidně něco jiného. S takovými lidmi ale prodejci počítají a tak mnozí vědomě nabízejí nekvalitní produkty a snaží se na tom vydělávat. Já se na to ale dívám trochu jinak a jde mi mj. i o princip. Když mám na něco nárok tak proč bych to nevyužil a např. nešel reklamovat nějakou vadnou věc třeba i nízké hodnoty. Ono i ty vyreklamované peníze se můžou hodit a za rok se toho může nazbírat i na větší částku. Ono někdy reklamace jde vyřídit jednoduše a bez problémů, ale částo se obchodnící brání a dělají všechno možné aby reklamaci neuznali nebo zákazníka od ní odradili a když už pak není jiná možnost než to řešit soudně tak je pak na zvážení jestli do toho vůbec jít. Někteří lidí možná aní neví, že mají nárok na proplácení nákladů na reklamaci a tak o to ani nežádají. Já jsem tu klávesnici byl reklamovat osobně při cestě když jsem jel do města na nákup a proplatili mi i to i když nevím podle čeho nebo jak k té výši nákladu dospěli, ale to už mne netrápí.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.