Nejste přihlášen/a.
Mám takový dotaz.
Měl jsem jednoho poskytovatele WIFI připojení, kde jsem ke dni 31.7.2017 vypověděl smlouvu. Jednalo se o 1 smlouvu, kde byly 2 odběrná místa, která se o připojení navzájem dělili.
Volal jsem ještě 31.7.2017 na společnost a bylo mi sděleno, že se smlouva ke dni 31.7.2017 zcela ukončí. Dne 1.7.2017 přestal fungovat odběr internetu na jednom místě, na druhém jde úplně normálně.
V jejich internetové zákaznické samoobsluze je vidět, že není aktuálně aktivní internetové připojení a ani nebude již za měsíc srpen 2017 vystavena žádná faktura.
Mám jim to nějak oznámit, že mi jde ještě normálně internet?
Nehrozí mě nějaké sankce, pokud mi funguje a já ho využívám?
Někdy v půlce měsíce budu mít nového poskytovatele internetu a u původního to vypadá, že se asi spletli a nevypli internet na druhém místě.
Základem je, že jste vypověděl smlouvu. Pokud to akceptovali není už důležité, zda funguje či nefunguje. Korektní by bylo, abyste nepoužíval něco co jste zrušil/neplatíte. Po vypovězení smlouvy není mezi vámi žádný vztah na základě kterého by vám mohli něco fakturovat.
Nerozumím pojmu 2 odběrná místa. Dvě různé poštovní adresy resp internet na vícero adresách nebo např z půdy vedou dva kabely pro dva PC v jednom domě?
Tohle není až tak běžné, takže si myslím, že technik nekontroloval smlouvu a po odstřižení jednoho místa to pokládal za hotové. Platí, co jsem říkal výše.
Dobrý den, to oznámení bych považoval za poctivé - takto (nechtíc) tu společnost poškozujete. Zavolejte tam znovu (pro klid v duši a čisté svědomí) a situaci si vysvětlíte. Zdravím!
pedrysek7 - informujte poskytovatele internetu a celou věc s ním dořešte.
Pokud tazatel řeší dilema, zda se zachovat poctivě a být relativně krátkou dobu zřejmě bez internetu nebo neudělat nic a dál zdarma odebírat produkt (okrádat poskytovatele), tak je to na jeho svědomí a morálce.
Nemyslím si, že by ona společnost utrpěla nějakou ztrátu pokud nestahuje rychlostí např. 80GB/s. Tyhle společnosti mívají technické vybavení na to, aby byly schopny utáhnout velký traffic/provoz, takže si nemyslím že by opravdově prošli nějakou ztrátou. Něco jiného by bylo, pokud by klient např. neodevzdal zapůjčený harware a následně ho používal. To by se dalo mluvit o poškození, protože za tu dobu co ho využíval, ho mohl využívat někdo jiný. Ostatně toto je stejné jako s čímkoliv jiným - např. s půjčkou auta. Internet bych spíš srovnal třeba s komunikací po které jezdí auta. Jedno auto navíc určitě neucpe celou silnici či dálnici.
To je stejná logika, jako jezdit načerno městskou a pak se hájit tím, že tramvaj byla poloprádná, takže jsi nikomu nepřekážel.
To není to samé, protože tramvaj jede na elektrický proud a jede v ní jen pár lidí, které přidávají zátěž k té tramvaji. Je to něco úplně jiného.
Spíš by se to dalo srovnat s výpočetním výkonem počítače. Abych však tuto myšlenku zjednodušil, máš např. počítač kde ti jeden proces žere 0.001% výkonu počítače. A pak máš dalších 99.000 procesů které vytíží počítač na zbytek 99.999% takže to 0.001% je naprosto zanedbatelné.
Nikdy to není to samé, protože je to přirovnání.
A i ten počítač potřebuje pro ten proces co sežere 0,001% energii.
Stejně tak rozdíl spotřeby tramvaje, jestli tam ten člověk sedí, či ne.
Taky tomu nerozumím jak se mohou dělit dvě místa o připojení, když každé je na jiné adrese Podstatné by mohlo být jestli jste měl na jednu smlouvu uzavřené obě připojení, nebo každé zvlášt na jinou adresu. Jestli to totiž nepochopili tak, že rušíte smlouvu k jednomu odběrnému místu, předpokládaje např. vaše bydliště jako to místo, které chcete zrušit. Pokud byste měl dvě smlouvy a odstoupil byste jen od jedné tak dává smysl, že by ta druhá stále běžela a defakto byste byl nadále jejich klientem.
Já jsem v roce 2011 měnil poskytovatele WiFi internetu a od té doby mám jiného také WiFi poskytovatele. Původní poskytovatel mi k tomu internetovému připojení poskytoval zdarma i e-mailovou schránku a prostor pro webhosting. Dodnes mi i po 6 létech normálně funguje ta e-mailová schránka (využívám ji jen málo) a mám stále přístup do toho webhostingu který jsem přestal využívat. Jestli mám ještě funkční i to internetové připojení tak to nevím, protože to nemám jak vyzkoušet. Anténu kterou jsem měl k tomu od ních jsem jim odevzdal. Nic jsem jim nehlásil, že mi to funguje a považuji to, že je to jejích věc, že to asi zapomněli zrušit při ukončení internetového připojeni. Také mi občas příjde i nějaký informační e-mail ohledně jejích internetového připojení.
Pokud tazatel chce mít klid a jistotu, že kvůli tomu nemůže mít někdy nějaké problémy tak at tu firmu kontaktuje a řeši to s ními. Jinak bych to nepovažoval za jeho problém, ale spíše problém toho poskytovatele.
Tak především to nikde netroubím, natož veřejně na netu pro všechny, sedím si v koutku, využívám toho, že to nikdo neví a kdyby náhodou během těch 14 dnů něco prasklo, tak o ničem nevím. Ale nic nepraskne a až budete mít nového poskytovatele, tak původního přestanete používat a je vykydáno.
Ano, možná to není fér, ale je to daleko rozumnější, než to roztahovat tady na poradně.
Kdyby náhodou něco prasklo ohledně toho, že tazatel používá internetové připojení které mu už nemělo být poskytovane tak poskytovatel toho internetového připojení snad má prostředky jak to zjistit kdo ten internet od ních používal. Nevidím ani nic nerozumného v tom, že tazatel o tom zde na poradně píše. On se zde nechlubi s tím jaký je borec, protože využívá zdarma internetové připojení které už neměl mít k dispozovi, ale snaží se zde poradit jaké následky to může mít a jak by to měl případně řešit.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.