Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Divná reklamace na alze

Od: zelenejprasivec odpovědí: 14 změna:

Dobrý večer,

dal jsem počítač na reklamaci do Alzy kvůli HDD. Zažádal jsem o nový kus, nažeč mi prodavač řekl že on o tom nerozhoduje, ale rozhoduje o tom servis - to mi přijde jako blbost, servis je snad od toho aby posoudil, zjistil co s počítačem je, popřípadě jej opravil, ale nerozhoduje o tom jestli má alza vydat nový kus. Prodavač tedy do poznámek uvedl že zákazní chce výměnu zboží, do způsobu vyřízení uvedl opravu.

Příjde mi to celé divné. Počítač nemám ani půl roku, správně by tedy měli zjistit závadu a pak se mi zeptat jestli teda chci opravu nebo výměnu zboží. Takhle mi to příjde že se mi prostě do 30ti dnů dají vědět že počítač opravili a abych si ho vyzvedl. Rád bych se na to ještě zeptal na reklamacích ale nevím jestli má cenu něco řešit když jsem to podepsal.

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

machr*

0x

Postupuje tak pro to že při výměně zboží se na na to nové nebude vztahovat záruka. Pokud jsem si vyložil nový zákoník špatně opravte mě

doplněno 30.09.14 20:49:

Omlouvám se,opravím se sám, záruku stále máte ale platí záruční list vráceného výrobku(datum prodeje prvního výrobku) čili je výhodnější zboží vrátit a znovu jej zakoupit pro plnou záruku.

Zajímalo by mě, jak jste k takovému závěru došel?

zelenejprasivec

A jak je to s výměnou zboží, opravdu o tom rozhoduje servis nebo alza?

majsterjoe*

A vymene zbozi rozhoduje prodejce. Respektive, jestli servis urci ze reklamace je opravnena, musi prodejce postupovat podle zakonu.

Tebe nejak servis momentalne zajimat nemusi. Je to vec mezi servisem a prodejcem, ty nemas se servisem zadnou smlouvu.

galery123

No, máte pravdu, jenomže tedy, ta data, která tam dáte, ta data mají také nějakou cenu..? Potom antivirák...

 


0x

Žádat můžeš při reklamaci o co chceš.

Prodejce je ten, kdo vyřizuje tvoji reklamaci a ty musíš počkat, jak se k reklamaci vyjádří.

A to že člověk na přepážce reklamací ti neřekne způsob vyřízení reklamace je jasný. On zboží předá právě na servisní oddělení, a tam udělají testy, zjistí chybu, zjistí náročnost opravy v porovnání s novým dílem a sami rozhodnou o způsobu opravy.

Ty potom musíš dostat zpátky funkční zboží.

 


0x
Pokud ho máte 5 měsíců, můžete požádat o nový kus při reklamaci do šesti měsíců. Pokud následně servis uzná reklamaci jako oprávněnou, bude vyřízení muset vyřešit výměnou. Záleží však, co jste v reklamačním protokolu podepsal. Pokud tam máte klasickou reklamaci do dvou let, zpravidla se to řeší opravou dané věci.

 


0x

Nevidím nejmenší důvod, proč by měl být počítač kvůli součásti (HDD), která je běžně výměnná (třeba kvůli upgrade) vyměněn při reklamci celý.

Není to o důvodech, ale o zákonech a v tomto případě má na to dotyčný při uznané reklamaci právo. Jestli se ho ovšem dotyčný domáhal při sepisování reklamace je věc druhá.

Tak jinak - pokud mi na čemkoliv odejde běžně výměnná součást, tak je dost velký nesmysl se dožadovat výměny celku.

"ale lidé jsou různé,..."

Možná v případě, že bych počítač hned nutně potřeboval, ale to bych asi spíš neztrácel čas reklamací a dal si tam funkční HDD.

 

alle

0x

Vykládáte si špatně, že do půl roku se Vás musí zeptat, zda chcete opravu nebo výměnu za nový. Existuje sice cosi jako vyvratitelná domněnka, kdy se říká, že projeví-li se závada do 6 měsíců od koupě zboží dá se předpokládat, že tam tato byla již při jeho koupi a tím prodejce porušil kupní smlouvu, jelikož podle té je povinen prodat Vám výrobek bez vad a je na prodejci, aby Vám dokázal, že jste vadu způsobil a nebyla tam již při koupi. Nicméně je na Vás, abyste se o toto své právo přihlásil, prodejce Vám jej samozřejmě sám od sebe nenabídne, to by byl blázen. V praxi to pak znamená, že již při předání zboží na reklamaci musíte uvést, že žádáte o posouzení rozporu s kupní smouvou vzhledem k projevení závady do 6ti měsíců od koupě a že požadujete řešení reklamace výměnou za nový kus. Pokud podepíšete, že souhlasíte s opravou, těžko pak můžete chtít nové zboží

 

bbbb

0x

Pokud dáte zboží k reklamaci tak jde do servisu kde se ho většinou pokusí opravit a vrátí vám jej do 30ti dnů opravené.Je-li vada neodstranitelná nabídnou výměnu za nový kus nebo vrácení pěněz. pokud to opraví peníze vrací až po třetí opakované závadě.Tolik má vlastní zkušenost.

 

buss

0x

Obratte se na OZ, začněte od § 2079, o smlouvách § 1810 + zákon o ochraně spotřebitele.
správně by tedy měli zjistit závadu, tak to není! Vy žádáte. Jinak vám to vysvětlí, snad, právník, pak znalec a soud.

 

polis*

0x
A proto nakupuju v bohemce.Tam mi zatim vse vymenili bez reci a ihned za nove zbozi.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]