Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Reklamace - nedoléhající plast?

Od: drwho odpovědí: 7 změna:

Ahoj,

před 3mi měsíci jsem si kupoval ntb ASUS X202E a objevil jsem u něj vadu už v době prodeje - nedoléhal plast (displej). Notebook je to dotykový, takže mi to v této oblasti docela vadí.

Vada je to tak 5cmx5cm. Nejde o něco, díky čemuž by byl notebook nepoužitelný, každopádně mi to vadí, když vím, že to může být za pár měsíců mnohem horší.

Jde o to, že jako spotřebitel mám právo u zboží zakoupeného do 6 měsíců v případě vady požadovat výměnu za nový kus. Nadruhou stranu nejde o žádný TOP model a nevím, jaké jsou zde tolerance, co se týče kvality zpracování.

Byl kupován u Euronics a mám navíc i pojištění proti náhodnému poškození.

Rád bych Vás zde poprosil o radu, jak bych měl postupovat? Ideální se mi jeví výměna za nový kus, takže bych chtěl docílit toho. Ještě přidám, že si nemůžu dovolit být měsíc bez notebooku a pak zjistit, že je reklamace zamítnuta.

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

daniell*

2x

jde o seriově vyrábený kus a u tohoto kusu je to výrobní vada (odlišuje se od ostatních) máte právo kus reklamovat s tím že je závadný.

 

buss

1x

Já se vám divím, vy víte že jde o vadu vyskytnuvší se do 6ti měsíců, tedy § 616/4 OZ a ptáte se lidí co máte dělat. Postupujte jak je tam uvedeno. Zde reklamaci nikdo nevyřídí. V poslední instanci znalec, soud.

doplněno 15.12.13 12:13:

A proč jste nereagoval bezodkladně, když to bylo jak uvádíte už v době prodeje? Jaké pojištění, uvádíte na poškození, vy jste to poškodil? Načtěte si ty podmínky pojištění, na co to vlastně je. Jaké kroky činit říká OZ.
Když, tak se poptejte, najděte nejbližšší SOS spotřebitele. Jaká bude rada - OZ.

drwho

Dobrý den,

ptám se jen a jen proto, abych nějak nepochybyl nebo neudělal špatný (zbytečný) krok. Napadlo mě také, jestli není vhodnější využít toho pojištění, které platím.

Každopádně díky za odpověď.

majsterjoe*

Spatny krok udelas, kdyz se aspon nepokusis o reklamaci.
A jak je uz psano, pozaduj vymenu zbozi ihned pri podani reklamace. Pokud bude uznana neni co resit.

 

nnnmnmn

0x

Jedniná možnost je reklamace - servis a čekat na opravu. Výměna za nový nepřichází v úvahu. Měl jste ntb reklamovat ihned v době zakoupení. Euronics má jistě x dnů na vrácení zakoupeného zboží.

drwho

Dobrý den, výměna za nový je teoreticky možná v rámci uplatnění OZ, jak píše rádce pode mnou - (4) Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví během šesti měsíců ode dne převzetí věci, se považuje za rozpor existující již při jejím převzetí, pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud se neprokáže opak. Dosud jsem zboží reklamovat nemohl, nebot nemám jiný PC a musím k němu mít přístup z pracovních důvodů. Nemohl jsem si dovolit být bez něj třeba více než 30 dní. O co mi v dotazu také šlo - není to příliš malá závada k tomu, abych to mohl reklamovat? Funkčnost to (zatím) neomezuje.
martinez

Tady souhlas. 30 dní má servis na opravu... Je už jen na Vás, zda-li tento kus odnesete do Euronics a oni pošlou na servis nebo navštívíte autorizovaný servis s ZL sám.. Zažil jsem, kdy téměř po dvou letech servis nestihl paní opravit mobil. Dostala zpět plnou částku. Na to nemůžete ale spoléhat. Pokud Vám prodejna nevyjde vstříc s novým kusem, pak 30 dní dle zákona a Vaše potřeby si musíte zajistit sám.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]