Nejste přihlášen/a.
Zdravím,
je mi 18 let a snažím se být programátorem, zvládám základní jazyky na řekl bych pokročilejší úrovni (MySQL, .NET, C, JavaScript, etc..), dokážu si naprogramovat nějaké menší prográmky pro vlastní potřeby. Jenže já chci pokračovat, dostat se na tzv. další úroveň. Ve škole na mě učitel kašle :D sám nemám představivost co bych mohl stvořit. Někde jsem četl že existují nějaké stránky kde jsou zadány nějaké problémy k řešení, leč bohužel nebyli tam žádné odkazy a žádnou jsem nenašel. Můžete mi poradit jak pokračovat? Nebo nějaké ty odkazy? Byl bych velmi vděčný. Děkuju
jestli chceš mít zaručené pohodlné programátorské živobytí, pak bych ti poradil:
1/ Nauč se psát upgrade na ACAD. Jestli máš trochu vztah k technickému kreslení. Umět přinut počítač aby skutečně počítal a kreslil technické výkresy, to je znalost velmi ceněná.
2/ Jestli máš vztah spíš k internetu, pak se nauč psát aktivní stránky. To jsou například všelijaké ty kalkulátory a kalkulačky na netu. I ty se dají použít v technice. Například nějaký zákazník nějaké firmy otevře někde nějaký web, na něm namačká pár základních údajů o nějakém produktu a do e-mailu dostane obratem automaticky vytvořený předběžný návrh i s předběžným rozpočtem. Jestli se naučíš dělat něco takového, pak jsi machr. Tohle neumí už vůbec nikdo a jak sis možná všiml, vývoj softwaru směřuje právě sem.
*
Hledat programátorské náměty někde na www stránkách je trochu problém, protože kdo má takové know-how, ten si ho přísně střeží. A taky si uvědom, že ti nikdo nepomůže. Tvůj učitel tomu nebude rozumět a ty se všemi těmi trably budeš muset prokousat sám
tak mnoho zdaru.
K internetu rozhodně ne :D Je to jedno z odvětví které nenávidím. Já si spíš představoval něco jako dělám teď, snažím se nasimulovat reálné prostředí v C++ (tíhové zrychlení, odpory prostředí a pohyb v nich) Tzn. mám nějaký objekt (třeba kámen) a hodím ho z nějaké výšky.. Tak reálně zrychlovat, nějaký akce když dopadne na zem v určité rychlosti. Prostě takové to pozadí aplikací.
Znalost jazyka je hezká věc, ale pro programování to nestačí. Důležitá je také znalost datových struktur, algoritmů, návrhových vzorů, frameworků aj. Říkají ti něco třeba pojmy zásobník, fronta, hashovací tabulka, stromy, grafy, quicksort, Dijkstra, Singleton, Adaper, State, Hibernate... v souvislosti s programováním?
Co je třeba tvoje největší veledílo, kterého si ceníš?
Stránka, kde se řeší problémy je třeba:
Funguje to tak, že máš zadaný problém, očekáváš nějaké vstupy a musíš z toho dostat nějaké výstupy. Pak tam nahraješ zdrojový kód a ono ti to řekne, jestli to máš správně nebo ne. Je tam nutná registrace. Třeba pro začátek můžeš zkusit něco lehkého:
Zásobník/fronta/stromy/grafy/quisort znám o zbytku jen z doslechu. Moje největší dílo je naprogramovanej HUNGRY SNAKE v C++. Za tu stránku děkuju, už jsem našel i toto: rosettacode.org/... Jinak znám OOP, algoritmizace mi nedělá problémy (zatím jsem nenašel úlohu se kterou bych si neporadil) Navrhove vzorce(UML?) a frameworky znam z doslechu.
doplněno 15.03.13 13:27:Možná že se dá eště trochu ocenit i vlastní MSN client.
Tak jestli je umíš i používat. Na to je právě dobrá ta stránka OnlineJudge, kde se docela vyskytují grafové algoritmy a musí se u toho dost přemýšlet. Sice podle mě vyšší level v programování je např. umět udělat komplexní informační systém, ale ty jsi psal, že tě spíš baví ty věci na pozadí... Jinak návrhové vzory jsou taková kuchařka, jak řešit nějaké obvyklé problémy, se kterými se setkáš, když navrhuješ nějaký větší program. UML je "jen obrázky" pro znázornění různých věcí v oblasti softwarového inženýrství...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.