Nejste přihlášen/a.
Prosím vás (musí to být v gimpu) nenašel by se tu někdo kdo by mi napsal návod jak udělat z černobílé aut (viz příloha) auta barevná. (musí být barevná jen auta to pozadí musí zůstat černobílé)
Prosím napsat návod jak k tomu dojdu
děkuji
Vybrat celý auto lasem nebo beziérovou křivkou (a pak path to selection), zkopírovat, vložit jako novou vrstvu. Barvy -> Kolorovat, celou vrstvu obarvit. Pak znovu vybírat to, co obarvené být nemá, a z vrstvy to mazat. Černou asi domalovat víc na černou, ne jen na tmavě šedou. Případně někde trochu burn/dodge, nebo to překrýt maskou s přechodem, aby to nebyly jednolité fláky stejné barvy.
Za tři minuty s roztřesenou rukou dostanete něco takového:
U mě je tedy ještě velmi zásadní problém v tom, že nevim, jak vypadá správný auto, kde je kapota, kde je něco jinýho, kde sou kola a tak no.
doplněno 14.03.13 19:35:ještě ten brázek vlastněěě
prosím vás nechcete mi to podrobnějíi vysvětlit? Jak tu křivku nebo to kolorování vůbec nevím. prosím
1a. Laso je pod klávesou F (free select tool, ikona jak laso), tím to zvládnete jednoduše, ale bude to ošklivé.
1b. Beziérova křivka je B (ikona nazvaná path tools, hrot pera s čarou), s tou je práce složitější, ale výsledek mnohem lepší. Nejprve jen klikáte po obvodu auta klíčové body (anchor), dobré je umistovat na rohy (u masky, podvozku) a do polovin dlouhých křivek (střecha atd). Když dojdete po obvodu zpátky na začátek, podržíte ctrl a ukážete na první bod, změní se ikona, kliknete a obvod se spojí.
Máte tam ale pořád rovné čáry. Podržíte ctrl, kliknete na některý z bodu, držíte a vytáhnete z něj žlutou vodicí tečnu. Trochu s ní zamáváte a pochopíte, jak ovlivní tvar křivky. Její délka ovlivňuje "sílu" ohybu, její směr pak zakřivení. Podržíte znovu ctrl a z téhož bodu vytáhnete tečnu na druhou stranu, obě dáte tak, aby to bylo hezky kulatý a plynulý. (Tady na obrázku tak byl vybrán původní obrys auta; krom spodku, světel, masky a bočních oken, tam sem to kašlal a bral to lasem.)
Když máte nastavenou tuto křivku, přepnete vpravo z vrstev (Layers) na cesty (Paths), kliknete v seznamu na tuto cestu pravým, dáte Path to Selection. Tím vám vznikne takovýto krásný výběr.
2. At už to máte vybrané lasem, nebo složitě křivkou, dáte kopírovat, pak hned vložit, vloží se vám to na téže místo, od oka nic nepoznáte. Napravo ve vrstvých (Layers) přibyla plovoucí vrstva (Floating Layer), kliknete pravým, nová vrstva (New Layer). Tím máte přes původní fotku nový výřez, do kterého budete malovat. Znovu klik pravým a Layer to Image Size, tím se roztáhne vrstva přes celý původní obrázek (kolem auta bude všude průhledná).
3. Ujistíte se, že máte tuto novou vrstvu vybranou, a nahoře z menu Colors -> Colorize, pohrajete si se třemi posuvníky tak, aby to nějak vypadalo.
4. Zbytek už dle schopností a žádaného výsledku, můžete v této nové vrstvě (opět lasem nebo křivkou) vybírat části, které nemají být barevné, jako světla nebo skla nebo značka, a mazat je. Tím tam vznikne průhledný výřez, skrz který bude vidět původní černobílá vespod.
Můžete vybrat kola, zkopírovat je do nové vrstvy, Colors -> Hue & Saturation a pak Colors -> Contrast, a nastavit kola víc černá. To samé předek auta, maska.. Anténu obtáhnout černou tužkou nebo stětcem. Pokud to může být více než jednobarevné, tak domalovat modrý pruh na značku, oranžový blinkr a tak. Dále shift+D (Dodge/burn tool), držením ctrl přepínáte mezi tím, kdy malováním ztmavujete a kdy zesvětlujete oblasti. U toho pozor na další nastavení nástroje, můžete třeba vytáhnout světlé plochy, aby ještě víc zářily, nebo jen trochu zesvětlit hodně tmavá místa a tak. Doplněním stínů a náznaků odlesků tomu dodáte na plastičnosti. (třeba tady je pravý bok a střecha super, přední kapota ale už moc ne a předek vůbec)
Pak si to třeba celé uložíte, vedlestojící škodovku namalujete stejným způsobem naoranžovo, otevřete uložený projekt s fialovou hyundaí, vrstvy v něm (krom podkladu) splácnete do jedné (merge down nebo image -> merge visible), vložíte do projektu se škodovkou a už máte obě obarvená auta u sebe.
Tu masku vrstvy (layer mask) bych asi nechal napříště
doplněno 14.03.13 22:59:2.8, tedy aktuální stabilní. Na jiném počítači mám 2.6 tuším, tam je stále save to: jakýkoli formát, v té aktuální je save to: gimp (.xcf), všechno ostatní je "export". Nový umí seskupování vrstev a má Cage transform, starý má jen perspektivu. Jiné odlišnosti jsem nepostřehnul.
Přebarvení části obrázku.
doplněno 14.03.13 17:44:Celé to má být odkaz, překlep...
doplněno 14.03.13 18:01:Funguje to, vyzkoušeno
Lepší by asi bylo vyjít z barevné fotky a sebrat barvy tam, kde nemají být.
Ale jeden možný postup je: vybrat štětec, v jeho vlastnostech přiměřeně velký "hrot" s neostrým ohraničením, režim zvolit "barva", krytí nechat 100 % a vybarvovat (na dost zvětšeném obrázku). Co se barvou přetáhne, kde barva nemá být, tak opravit. Ale výsledek asi nebude úplně nejlepší.
Jsem to zkoušela a fakt fo není vůbec hezké, čekám na rádce na další možnost, abych to mohla zkusit i já na své fotce. A vůbec nechápu když obrázek bude v barvě, jak jedno auto nechat barevné a ostatní plochu dát do černobíla.
Mně dává ten štětec výsledek prakticky stejný jako ukázka od dzordze. Přepla jsi při malování režim štětce na "barva"? To je totiž to nejdůležitější!
Jen "hrot" štětce je lepší kulatý s ostrou hranou, ne s neostrou, jak jsem psal původně.
A jak odbarvovat? No úplně stejně, jen vybereš černou barvu. Barvy se vybírají/přepínají těmi dvěma částečně se překrývajícími obdélníčky v nástrojovém okénku. Takže když si na popředí dáš barvu - barvíš, když ji přehodíš s pozadím (a to bylo nastavené na černou) - odbarvuješ. Zas překlikneš - barvíš, atd. Podobně to jde i s výběrem: vybereš, odbarvíš (je na to položka v menu barvy).
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.