Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Reklamace notebooku

Od: jana3181* odpovědí: 5 změna:

Dobrý den, 4. 1.. 2012 jsem reklamovala notebook, udělaly se mi přes monitor 2 svislé čáry (modrá a červená). Prý jsem měla štěstí, že je v záruce, jinak ta oprava prý stojí kolem 6 tisíc. Teď mě zájímá, kdy si pro něj můžu jít, když na reklamaci je myslím 30 dní a 4. 2. je sobota. Do pondělí se mi čekat nechce - dávala bych jim dny navíc. Kdy mám právo požadovat notebook zpět. Byla bych radši kdyby vrátili peníze. Je to možné když nedodrží lhůtu? Ale to to můžu uplatnit? Moc díky za zkušenosti.

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

Pokud to do 3.2 (pátek) neopraví, tak můžete 6.2.(pondělí) odstoupit od smlouvy -> požadovat peníze.

Prodávající je povinen vyřídit reklamaci v zákonem stanovené lhůtě 30 dnů. Tato lhůta pro vyřízení reklamace se vztahuje na všechny případy reklamací, bez ohledu na to, zda prodávající posílá zboží k posouzení výrobci, do záručního servisu apod. - je totiž na prodávajícím, aby si smluvně zajistil dodržení třicetidenní lhůty. Podle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele má tedy kupující po uplynutí 30 dnů ode dne uplatnění reklamace stejná práva, jako by šlo o neodstranitelnou vadu, a může tedy odstoupit od kupní smlouvy a požadovat vrácení kupní ceny za zboží nebo můžete požadovat výměnu věci za novou, totožnou a bezvadnou. Nadto je prodávající povinen podle ustanovení § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele vydat spotřebiteli písemné potvrzení o tom, kdy byla reklamace uplatněna, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje. Pakliže prodávající tuto povinnost nesplní, je možné na jeho jednání upozornit Českou obchodní inspekci, která je oprávněna uložit prodávajícímu odpovídající sankci.

doplněno 25.01.12 10:26:

(vlozeno ze serveru spotrebitel.cz )

 


0x

Tezko rict, je to na hrane, ale zakonik rika, ze Po uznání reklamace je prodávající povinen ji vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů ode dne jejího uplatnění. Takze se domnivam, ze tuto lhutu porusili a vy mate narok na penize.

doplněno 25.01.12 10:28:

Spatne vyjadreno, lhutu by porusili tim, ze by se branili, ze 30. den je v Sobotu a maji zavreno, to je jejich problem. 30 dnu maji jak jsem napsal, kdyz nestihnou, musi vratit penize

Oni nic zatím neporušili, když je 25ho .-)

doplněno 25.01.12 11:13:

jo, to jo. 30dnů je 30dnů a počítají se i soboty, neděle, svátky ... zajistit si to musí obchodník.

jana3181*

Když jsem to počítala, tak 30. den je pátek. Takže když tam v sobotu dojedu, notebook nebude, tak můžu požadovat peníze?

Nebude-li reklamace v uvedené lhůtě prodávajícím vyřízena, má kupující právo na přiměřenou slevu nebo odstoupení od smlouvy. Nebo Vám věc vymění.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]