Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Firma žádá zaplacení balíčku,který nemám

Od: ivana* odpovědí: 9 změna:

Dobrý den,

prosím poraďte : po telefonu jsem byla oslovena firmou Helvetia Apotheke a objednala si tablety na hubnutí na měsíc, ty jsem zaplatila a využívala, když mě přišlo další balení ,hned jsem ho vracela zpět, protože jsem nevyděla žádný výdledek v jejich užívání, přiložila jsem výpověd ,aby mi už neposílali další zásilky. Teď mi firma poslala fakturu na zaplacení nového balení, já ale žádné jiné nedostala. Firmě jsem zdělila, že nic platit nebudu, protože jsem nic nedostala, balíčky nechodí jako doporučená zásilka, takže nemám jistotu, že něco posílají, komunikuji s nimi po e-mailu, teď mi poslali e-meil s Čestným prohlášením, že jsem nic nedostala, nemám scaner, což znamená ,že musím poslat prohlášení poštou.

má otázka: když není balíček zaslán jako doporučený musím reagovat na jejích žádost a posálat prohlášení , navíce poštou. Přestože jsem jim zalsala již 3 e-meily, že balíček nemám a tak ho nebudu platit, stále po mě chtějí Čestné prohlášení nebo peníze. Jak to mám řešit. Děkuji

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

iz*

4x

Seznámila jste se už se Všeobecnými obcho/... firmy Helvetia Apotheke?

Vypadá to, že jste po telefonu uzavřela smlouvu,

kterou jste mohla zrušit do 14 dnů od přijetí prvního "uvítacího"balíčku.

(Pročetla jste si všechny přiložené informace (určitě v nich byl uveden způsob ukončení odběru)?

____

Nyní zbývá písemná výpověď (i smlouvu uzavřenou telefonicky je nutné vypovědět písemně) na adresu zákaznického oddělení:

Helvetia Apotheke, PO BOX 86, 102 00 Praha 102.

Do výpovědi smlouvy navíc uveďte, že nesouhlasíte s uchováváním Vašich osobních údajů, nepřejete si žádný (poštou, telefonem ani e-mailem) kontakt do budoucna, a že firmě Helvetica Apotheke výslovně zakazujete poskytnout či poskytovat Vaše osobní údaje "třetím stranám").

_____

Pokud jde o balíček, který jste nebdržela, je podle mne na firmě, aby prokázala, že Vám byl balíček doručen, nikoliv na Vás, abyste "čestně prohlašovala", že jste nic neobdržela. Bude to pravděpodobně dohadování na dlouhou dobu. Zašlete-li jim požadované čestné prohlášení, ušetříte si podle mne čas i nervy, ale přistoupila byste na jejich hru. Já bych po nich vyžadovala potvrzení, že mi balíček doručili.

_____

S firmou komunikujte písemně – poštou, nikoliv e-mailem.

Od firmy Helvetia Apotheke jsem bral nějaká chondroprotetika, když mně to přestalo bavit, tak jsem to, ve shodě s podmínkami, ukončil telefonicky. Potvrdili mi to, jen mi řekli, že uř poslední zásilka je na cesrtě, tak jsem se s tím smířil a nechal jsem to tak. Ale myslím, že bych ji mohl taky vrátit. Aspoˇ, u tech Norů s rybím tukem jsem to tak udělal. Sice mi pak volali, co se stalo, že se jim to vrátilo a jestli to mají poslat znovu, ale mé vysvětlení akceptovali.

periscop

Z jakého duvodu by nemela komunikovat e - mailem?

 

filip17*

2x

Dobrý den,

tak v prvé řadě bych si pročetl jejich obchodní podmínky, tam by mělo být vše popsané, co se týče odstpupení od smlouvy nebo nějakého vracení, každopádně zaslat čestné prohlašení mi přijde celkem fér, je spousta firem, kde by chtěli poslat peníze at se děje co se dějě.

Poslal bych jim čestné prohrlášení, cena pár desítek kč a ztráta tak max. hodiny času a mám klid.

 

nakobyl*

1x

Musíte si přečíst jejich web - meilem oni nekominukují - jen dopis. Já dnes k tomu psal článek do poradny v týdeníku. Tak ho tady zkopíruji

Šmejdi na telefonu

Již několikrát jsem psal o agresivních obchodních praktikách, které různí "také obchodníci" uplatňují pomocí telefonu či elektronické pošty. A také neustále opakuji,že je nutné číst vše, co je zákazníkovi předloženo a také o komunikaci, pokud je tato možná. Jeden z našich posledních případů.

Paní B od Olomouce zavolala dealerka firmy Helvetia Apotheke, velmi krátce a celkem nesrozumitelně se představila a hned začala nabízet jejich unikátní službu pro zdraví. Vyškolená a naučená co má říct, jak reagovat na pochybnosti možného klienta, mluvit jen o výhodách a pomlčet o skrytých fintách. Nakonec dealerka uspěla, stejně jako v 90 % dalších případů.. Paní B pošlou na zkoušku balíček v ceně 350 Kč a ona zaplatí jen poštovné. Na něčem jiném se nedohodli, resp. k ničemu jinému paní B souhlas nedala. Zásilka přišla, poštovné zaplaceno, obsah moc nenadchnul a průvodní papíry paní B přečetla jen zběžně. Za 20 dnů přišla další zásilka. Paní ji rozbalila, zabalila a poslala doporučeně zpět. Současně poslala firmě email, že již nechce žádné další zásilky. Za 20 dnů přišla další zásilka. Paní B. se obrátila na nás. Naše první rada byla – zásilku nerozbalovat a na poště ji odmítnout převzít. Pošta by ji měla na náklady odesilatele poslat zpět. Ale, vždy je ALE. Helvetia nepřebírá zásilky v místě svého sídla Slezská 949/32 Praha - Vinohrady ale jen na PO BOX 86, 102 00 Praha 102 . To je jejich první finta.

Dali jsme se do pátrání a zjistili :

Odesilatel vkládá na konec průvodního dopisu k první zásilce sdělení- pokud do 10 dnů nám nedáte vědět a zasílání dalších balíčků neodřeknete, budou Vám zasílány v intervalu 20 dnů další balíčky. Paní toto sdělení přehlédla a zasílání balíčků neodřekla. A to je druhá finta – náš spotřebitel je zvyklý u takových zásilek na lhůtu 14 dnů. Tady je lhůta dnů 10.

Firma na svých webových stránkách uvádí, že zrušit zasílání zboží nelze pomocí elektronické pošty /e-mailu/ ale pouze dopisem. Přitom je doporučeno, aby zaslání zrušení bylo předjednáno telefonem. Což je další finta – sežeň si papír, obálku, sedni a piš, dojdi na poštu a dopis podej na správnou adresu. Ale předtím zavolej. My se ti to pokusíme rozmluvit.

Ve svých obchodních podmínkách firma uvádí, že při objednávce zboží pomocí aktivního telemarketingu souhlasíte s "Obchodními podmínkami", které Vám budou zaslány s první zásilkou. Této logice je nutné se jen zasmát. Předem odsouhlasíte to,co si přečtete až to odsouhlasíte. Onen honosný název "aktivní telemarketing" je nedovolená agresivní obchodní činnost, kdy Vám někdo zavolá a vynutí si Váš souhlas k zaslání nějakého vzorku. Podle této firmy jste si ale řádně objednali.. Jenže § 1820 občanského zákoníku a následující stanoví pro prodejce řadu úkonů,které musí před objednáním spotřebiteli sdělit.

Když Vám zazvoní telefon a

Někdo Vám na úvod sdělí, že něco nabízí a hovor je nahráván,což ze zákona musí, poděkujte a hovor ukončete.

Když si vyslechnete jeho nabídku, nedávejte souhlas k ničemu s tím, že si nejdříve na webu prostudujete jejich obchodní podmínky. K tomu ale doporučuji zjistit si současně jejich reference a pověst. Konkrétně po zadání do vyhledávače název "helvetia najdete řadu negativních zkušeností s touto firmou.

Když už odsouhlasíte zaslání nějakého vzorku, můžete jej do 14 dnů od obdržení odesilateli vrátit a žádat navrácení poštovného či zaplacené ceny za zboží. Ale každopádně si dobře přečtěte všechny přiložené písemnosti. Pokud jim nebudete rozumět, zavolejte nám.

 

pb®

0x

Vykašlete se na ně. Jsou to podvodné firmy, které žijí z neznalosti a zastrašování lidí. Také jsem s nimi bojovala. Partnerova babička si objednává kde co a zapletla i s firmou International Masters Publishers. Pořád posílali obyčejnou poštou nějaké mince, nebo knihy a chtěli pořád platit. Posílali jsme zpět, psala jsem maily, telefonovala, dokonce jsem jim děkovala že nám to posílají, že je to milý dárek, že si ho rádi ponecháme, ale platit nic nebudem, když nemají objednávku. To byste viděla, jak vyváděli. Musela jsem se začít ohánět zákonem, žádat o vyřazení jména z evidence a pohrozit Českou obchodní inspekcí, pak dali pokoj.

 

222

0x

Neber to jako kritiku, ale už to, že jisi si objednala nějaké tablety na údajné hubnutí byla z tvé strany hloupost. Tak už to ale bývá, že lidí si všechno hned neuvědomí a dělají hlouposti a na tom se různé ne vždy solídní firmy snaží vydělávat. Je známé, že různé tablety a přípravky na hubnutí nefungují vždy a na každého tak jak by se to očekávalo, ale je asi dost lidí kteří i přes to naletí na reklamu a chtějí to vyzkoušet aby se tak asi přesvědčili jestli je to pravda.

Také si myslím, že tak jak píše ivzez je nyní na té firmě aby oni prokázali, že ti měco zaslali a že ti to také bylo i doručené pokud za to chtějí platit nějaké peníze. Nejsem ale právník a nevyznám se v tom. Rozhodně bych nic neplatil za to co jsi nedostala a to i přes to, že by ti vyhrožovali nějakými sankcemi. Možná by bylo dobré se v této záležitosti obrátit na některou poradnu která se přímo takovými a podobnými věcmi zabývá, např. dtest.cz/... kde je to většinou zdarma a mohli by ti tam poradit lépe.

iz*

Problém je v tom, že ty firmy jsou čím dál "vynalézavější".

Často ani neřeknou, že jde o objednávku + uzavření smlouvy, "schovají" to pod balíček jako poděkování za pár odpovědí apod.

Člověk aby byl neustále jako ostříž (nebo alespoň nebral hovory z neznámých čísel)...

 


0x

6ádné čestné prohlášení netřeba. Firma, pokud by vás chtěla žalovat, by soudu musela dokázat, že jste jejich zásilku převzala. Nenechte se zastrašit, ono je to přestane bavit, už to na mne některé společnosti taky zkoušely. U soudu platí: ...což dokazuji tímto: ... A mají čím dokázat?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]