Nejste přihlášen/a.
Dnes jsem byl po dlouhé době nakupovat v Bille, objevily se tu bezobzlužné pokladny, běžné pokladny s pokladní byly jen dvě a u nich byla větší fronta, tak jsem se zařadil do fronty na bezkontaktní kasy, kterých bylo osm. Trochu jsem okoukal, jak zboží načítá pán přede mnou a myslel, že jsem systém pochopil - zmáčknout na displeji Start, pak načítat čárové kódy a nakládat do tašky na odkládacím prostoru, který váží zboží (to mi chvíli trvalo, než jsem pochopil, protože jsem nejdřív zboží vracel do košíku a trochu zmatkoval). Pokladna se zasekávala (na displeji se opakovala hláška, že váží) a já u ní stál asi půl hodiny, musel jsem volat prodavače, kterých ale zrovna byl okolo nedostatek. Jak jsem pokladnu blokoval, lidi už nadávali, abych vypadl.
Zkrátím to. Doma jsem zjistil, že pokladna napočítala jednu položku (losos za 169 Kč) dvakrát. Ne že by se čárový kód dvakrát načetl během jednoho snímání, ale šlo o druhou položku v pořadí na účtence a potom poslední položku. Nejsem si vědom, že bych toto zboží dvakrát snímal (na začátku a na konci).
Chápu, že teď už nic nenadělám a nemá smysl to řešit, protože holt měl jsem dávat pozor u pokladny, ale na svou omluvu musím říct, že trochu byl okolo stres.
Zajímalo by mě ale, jestli jste se podobnou chybou nesetkali, nebo co jsem mohl udělat špatně. Jsem si jistý, že zboží jsem dvakrát nenačetl na čtečce, protože vždy po každém načtení čárového kódu jsem ho dával do tašky.
I já kontroluji účtenku ještě v obchodě. Chyby tam bývají, zvláště v Penny. Když na to přijdete hned a předložíte nákup, prodavačka vidí, co máte, částku Vám vrátí. Když to donesete domů, nemáte pak šanci.
Samoobslužné kasy používám ráda, vždycky tam má službu jedna prodavačka /v Tescu, Globusu i Kauflandu/, která lidem radí, když něco potřebují, vyhledá jim zboží, uplatní slevové kupóny, či smaže špatnou položku. Naskenované zboží pokládáte na takový plechový stůl. Není to obyčejný stůl, ale váha. Takže je kontrolováno, zda souhlasí hmotnost zaplaceného zboží. Protože jste rybu platil 2x, ale na váhu pak položil jenom 1 balíček, měla by Vás kasa upozornit na chybu. "Položte zboží na...". V tom případě přivolat prodavačku, která to zkontroluje a odstraní chyby.
Takže příště kontrolu hned v prodejně a pak se nechá vše jistě vyřešit. Jaga.
Píšete...že pokladna napočítala jednu položku (losos za 169 Kč) dvakrát. Ne že by se čárový kód dvakrát načetl během jednoho snímání, ale šlo o druhou položku v pořadí na účtence a potom poslední položku. Nejsem si vědom, že bych toto zboží dvakrát snímal (na začátku a na konci).
A předtím...myslel, že jsem systém pochopil - zmáčknout na displeji Start, pak načítat čárové kódy a nakládat do tašky na odkládacím prostoru, který váží zboží (to mi chvíli trvalo, než jsem pochopil, protože jsem nejdřív zboží vracel do košíku a trochu zmatkoval).
To vypadá, že jste na počátku jako druhou položku "zakoupil" lososa, vrátil ho do košíku a nakonec jste ho "koupil" ještě jednou jako poslední (byl omylem v košíku). Alespoň takto to vidím z dotazu...ale proč se "neozvala " pokladna? No, ale mohu se mýlit. A jak tomu předejít? Po určité praxi u samoobslužné pokladny to bude lepší a lepší a pokaždé kontrolovat účet hned za pokladnou...tak, jak radí většina přede mnou
No to je ono, pokladna se zasekávala, protože jí nepasovala váha, načetl jste si dvakrát zboží a dal do košíku, místo do tašky na váhu.
Myslím, že jste tady udělal chybu Vy, tenhle systém je dost vymakaný.
Mě se ukázala chyba, když jsem vážila velice lehké zboží, konkrétně osivo rajčat v pytlíčku. Stále tam stálo - vložte zboží na váhu .
Na to je potřeba zavolat ppomoc.
Jinak příště pomalu a jít na tyto pokladny jenom třeba se třemi položkami, naučit se to.
Dost si protiřečíte a pokladna sama Vám nic nezapočítá. Nedával jste pokaždé do tašky a pokladní Vám může potvrdit položku i bez zvážení - občas je to nutné. Pokud jste tedy na začátku zmatkoval a vracel do košíku, pokladní prolítla, potvrdila Vám položky a nevšila si lososa tak jste si ho tam podruhé dal bez problémů.
Funguje to tak, že každé zboží má nějakou váhu, vy naskenujete EAN, položíte zboží na druhou stranu, pokladna zjistí jak se změnila váha a pokud je to OK tak potvrdí zboží a ukáže se na obrazovce...pokud nesedí váha tak se pokladna nezasekává, ale očekává správné vážení a tím pádem dělaté něco špatně a nebo je potřeba zavolat pokladní...
Nevím, jaké mají pokladny v bille, ale v tescu, načtu kód a chce to položit na druhou stranu. Kdybyste načetl 2x mělo by vás to vyzvat k uložení zboží.
Ano, taková je běžná praxe, ale pokud tam tazatel zmatkoval a pokladní se správně nezorientovala tak mu potvrdí nákup i bez kontroly váhy a sám tazatel přiznává, že na začátku vracel nákup do košíku.
Každopádně zpětně asi nic nedokáže, možná je kamera nad pokladnou a bylo by to vidět, ale šanci, že to někdo bude řešit po tom co tazatel dorazil domu...tak tomu nevěřím.
Něco podobného a s klasickou pokladní se mi v Bille stalo. Máme tu Kaufland, Albert, Penny, Lidl, kde nakupuju častěji. Ale pokud jsem měla problém, tak několikrát a jen v Bille. Naposledy koncem února - ubrousky. Na cenovce akční cena. Tak jsem je vzala a ejhle na paragonu v plné ceně. I šla jsem se zeptat, proč to. A prodavačka na mne houkla od regálů, že tam ta sleva zůstala od vánoc. Ani sorry jako. Kdyby šlo o větší obnos, tak se tam zdržím a budu řešit..
Pokud na regálu bylo označení toho výrobku a nebylo přehozené zboží jinam tak je to opravdu o vyhádání té ceny, ale pokladní to zkouší. Pamatuji si jak tatka v Tescu kdysi nechával 3 týdny po sobě vyplácet rozdíl u jednoho výrobku. Každý týden to s nima řešil, jednou psal i stížnost (jestli to dostalo vedení nevím), ale další týden zase na regálu jiná cena než na kase. Náhoda?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.