Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Alternátor - úprava na pomaloběžný

Od: blesk1996 odpovědí: 8 změna:

Dobrý den, chci se zeptat vyrábím si větrnou elektrárnu. Na netu jsem našel toto. domaci-radce.ic.cz/... (trošku níže je o alternátoru) Tak se chci zeptat mám tady alternátor z avie (rozebraný) takže když vyvrtám do těch výčlenků z rotoru díry a dám tam silný neodými a dám to vše dohromady tak z toho bude pomaloběznej nebo se musí ještě něco upravit? Jo a musí tam být regulátor? dík

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

jabraka*

1x

Blesku,BMBX ti to polopatě vysvětlil,jak funguje alternátor.Nakonec to stejně připojíš na akumulátor,takže buzení tímto bude zajištěno.Jen ještě zbývá něco jiného.Práce alternátoru je spojená s mechanikou motoru.Síla,kterou potřebuješ vyvinout,abys s vybuzeným motorem otočil,je neskutečná.Se sousedem na chalupě jsme se snažili roztočit alernátor ze Škodovky.Měl vrtuli asi 150 cm,ale ta neměla na přímý náhon šanci.Musí se použít převodování.Vysoký atožár a vrtule o lopatce aspoň 3 m.To je jediné řešení.Anebo hurikán.

JABRAKA

 


0x

Ty magnety jsou tam proto, aby dokázal vyrobit dostatečné budící napětí při malých otáčkách a regulátor je samozřejmě potřeba.

blesk1996

Takže stačí jenom dát na to ty magnety, regulátor a připojit baterku a bude to dobíjet? dík

otázka je, kolik bude schopen ten alternátor i s těmi magnety při těch malých otáčkách dávat...

blesk1996

Mě stačí kolem 1-2A Altík má 14V 35A. Jenom při kolika otáčkách začne nabíjet?

No to je právě otázka, jestli při těch malých otáčkách bude schopen dát to napětí.

blesk1996

Poslední otázka. Jak je to vinutí na rotoru tak to můžu dát pryč a uhlíky taky, když tam jsou ty magnety? dík

Pochybuju, že ty magnety nahradí plně nabuzený rotor.

doplněno 27.11.11 20:38:

U běžného alternátoru se využívá tkzv. zbytkový magnetismus rotoru. Ten svým otáčením začne indukovat v statoru napětí, které přes regulátor jde na rotor a ten se zmagnetuje a ve statoru naindukuje větší napětí, které zase víc zmagnetuje rotor a tak pořád dokola, dokud regulátor nezjistí, že napětí na statoru je akurát a pak přiškrtí napájení rotoru. Pokud chceš použí alternátor na nižší otáčky, tak ty magnety posílí ten zbytkový magnetismus, aby se vůbec nějaké dostatečné napětí na statoru vytvořilo, ale jinak je princip pořád stejný.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]