Nejste přihlášen/a.
Dobrý den. Mám šisí stroj Pfaff. Přestal fungovat pedál, rheostat. Hledala jsem nový a dozvěděla se, že nový stojí 2900kč. To bych pochopila, nebot je to drahý stroj a bez pedálu je k ničemu. Problém byl, že po mně chtěli peníze napřed, a až pak, že mi pedál zašlou. To se mi moc nelíbilo. Nakonec jsem našla v Kolíně jeden obchůdek, kde mi paní nabídla, že mi rheostat opraví, a že mě to vyjde maximálně na tisícovku. Souhlasila jsem. Mělo to být hotové do deseti dnů. jenomže už jsou tomu tři týdny a stále nic. A já ten pedál potřebuji. Jelikož jsem pedál už jednou měnila, tenkrát jsem se do toho nefungujícího podívala, a zjistlila, že tam je takový pryžový balónek a vevnitř "něco". Je to už deset let, tak si to moc nepamatuji a koupila jsem novou šlapku. Jenomže teď se mi to vybavilo a já si kladu otázku, zdali je možné rheosat opravit tak, aby fungoval dalších deset let? Prosím, poraďte mi. Díky Suzy.
Jo, to je tak jediné co mne napadlo, že balonek je tam pro tkzv "umělý cit", prostě proto aby kladl přiměřený a příjemný mechanický odpor noze, jinak zbytek se asi nebude o moc lišit od běžné triakové ragulace používané třeba v ručních vrtačkách - pokud je ve stroji použit komutátorový motor. U takovéhle mašiny je možné, že je použit třeba úplně jiný motor a tímpádem i úplně jiná regulace - nevím...
Funkce těchto pedálů je u všech strojů stejná a v podstatě na nich není co rozbít. Zásuvky a zástrčky tyky bývaly stejné. Zkus koupit někde v bazaru jinou šlapku a mělo by to chodit.
Ladine, je to stroj Pfaff, mám dva, a představ si, že pedálový kolíček je u každého jiný. Ty stroje jsou velice drahé, jeden každý byl v přepočtu kolem pětatřiceti tisíc korun. Není to Veritaska. Kupovala jsem je ve Francii, měla jsem tam obchůdek a šila "na míru". Když jsem před deseti lety musela koupit jiný pedál, už tenkrát jsem zaplatila 78euro. Takže chápu dnešní cenu. Ale mě by zajímalo, jestli to jde skutečně opravit, nebo ne. Ale díky za odpověď. S.
Suzy, opravit se dá všechno. Otázka je, jestli se to vyplatí. Často je nejjednodušší opravou použít jiný a vyměnit konektory. Ale to záleží na tom, jestli je to jenom reostat, nebo jestli má pedál ještě nějaké elektronické funkce.
Ano, ty stroje jsou elektronické. Proto asi má každý z těch strojů jiné vstupy, protože to musí být v souladu s programy, zřejmě. Já jsem laik v tomto směru. Ale do toho prvního pedálu jsem se tenkrát dívala, a nalezla ten balónek, který vlastně kladl odpor, čím víc jsem ho stlačovala, tím rychleji stroj šil, to mi bylo jasné, ale nevím, co bylo uvnitř toho balónku, asi ten rheostat. Ale co je zajímavé, jak jsem řekla, mám ty stroje dva, a jenom u jednoho musím ten pedál měnit. Začne to tím, že už šlapu až na doraz a stroj šije čím dál tím pomaleji až přestane úplně. Tak nevím. Ale už jsem té paní napsala, že si raději zaplatím nový pedál. Jen jsem chtěla vědět, jestli tady mezi námi není nějaký odborník na rheostaty. Jenomže jak vidím, ono to u těhto strojů, nebude tak jednoduché. A to bude asi také ten důvod, proč mi pedál nedokázali opravit. Ale mohli to říct narovinu, jenomže asi mysleli, že tam něco namontují. Ale Ty jsi mi vlastně dal odpověď, nemají to ani na čem vyzkoušet, stroj mám doma, oni mají jen ten pedál. No, jsem zvědavá, jestli odpoví ještě někdo. S.
U starších elektrických šicích strojů se běžně používal uhlíkový regulátor, bylo to mnoho uhlíkových destiček naskládaných na sobě a pedálem se stlačovaly a tím se zmenšoval odpor. U tohoto stroje bude regulace elektronická a v opravě nevidím problém, ani cena by neměla být tak vysoká. Otázka je k čemu tam je ten balónek jak píšete...
Když jsem ten první pedál, před deseti lety rozšroubovala, protože jsem byla jednak zvědavá a pak jsem si také myslela, že to je nějaká blbost, a že si to opravím sama. Jsem totiž takový kutil, a do všeho se pustím. když jsem to s obtížemi otevřela, zjistila jsem, že je tam tam takový pryžový jakoby balónek, který vlastně kladl odpor mé noze, když jsem pedál stlačovala, tím se řídila rychlost šití. Tenkrát jsem to víc nezkoumala, protože mi nějak došlo, že na to má "intuice" stačit nebude a koupila nový pedál, za těch 78euro. Tohle je odpověď pro bmbx, a díky za zájem. S.
Ja som opravoval pedál na Višnju a bol tam iba odtrhnutý drôtik. Rozobrat sa to dá v pohode a aj zložit. Je tam jedna pružinka a posúva sa tam medené koliesko po odporovom drôte. Niečo veľmi podobné ako plavák v palivovej nádrži auta. Kedysi sa robili veci, ktoré vydržali (kovové) , a ak sa aj pokazili, dali sa jednoducho opravit. Teraz je všade samý plast. Ten elektronický pedál som nerozoberal.
Suzy, většina z nás takový stroj v životě neviděla. Zkus nám říci, kolik kontaktů má konektor v pedálu nebo v kabelu, který se do něj strká. Třeba to někomu něco napoví. "Normální" šicí stroje mají jen dva kontakty.
doplněno 05.10.11 12:55:.
Pro Ladina. Tenhle stroj má dva vstupy. Jeden je pro kabel který strčím do zásuvky, a ten druhý, který jde do pedálu, má svou vlastní dírku. Ten stroj tedy když teď zapnu, tak se sice rozsvítí a předstírá, že je v pořádku, ale ve skutečnosti se na něm nedá šít, protože ta zas...ná šlapka nefunguje. Ale kdyby se ti chtělo, ty stroje se prodávají samozřejmě dál, ale už jsou jiné typy, tak stačí zadat do vyhledávače šicí stroje Pfaff. A vyskočí jich tam dost. Jenomže jak už jsem řekla, já je mám oba už víc, jak dvacet let. Když jsem je kupovala, byly ještě franky, a za jeden jsem dala asi jedenáct tisíc a za ten druhý asi osm tisíc franků. To už si detailně nepamatuji, ale byla to pro mne velká investice. Ale zase na stranu druhou, fungují oba dva. A co je zajímavé, u toho jednoho, jsem pedál nikdy měnit nemusela. Možná, že na něm šiji méně, nebo co. Nesleduji to. Vážím si Tvého zájmu, ale asi bude pro mne nejlepší, abych si koupila nový pedál, i za ty nekřestanské peníze. Protože za 2.900kč. máš dneska nový stroj, a já jen ten pedál. Samozřejmě, že jsem se napřed obrátila na prodejce těhto strojů, přes internet, ale právě proto, že to je tak starý model, nikdo nemá pedál k okamžité dispozici a musí ho objednávat v Německu u mateřské firmy. Mě prostě zarazilo, že mi ta paní nabídla opravu pedálu, a řekla, že se vejdu do tisícovky. Jenomže dodnes ten pedál nemám a už je to skoro měsíc. Tak proto jsem položila otázku sem, jestli by mi někdo neřekl, zdali to vůbec opravit jde, a jaká je naděje, že se to do půl roku zase nerozbije. Tak ještě jednou všem děkuji za ochotu, zabývat se mým problémem. Suzy.
Poptat se u servismanů, zda neví o vadném stroji, nebo dát inzerát na šlapku od vadného stroje toho typu.
Bussi, já se nemohu zeptat u servismenů, ten stroj stál na naše peníze kolem pětapadesáti tisíc korun. Ani jsem to nechtěla tady psát naostro, protože se obávám že by mi stejně nikdo nevěřil. Takže takovýto stroj určitě nemá žádný ze servismenů vadný v dílně. Ty stroje vadné nebývají, mám dva, už se opakuji asi po třetí, jenomže pokud to není pedál přesně do toho určitého typu, není ŽÁDNÁ možnost náhrady, nebo to nějak ošolíchat. Mají to vymakané, ti, co to konstruovali. Nejdou ani mezi sebou ty pedály měnit, má každý,svůj specifický vstup. No, a jak jsem dopadla? Koukněte se mou otázku kterou jsem založila právě ohledně pedálu tohoto stroje.
doplněno 23.10.11 20:20:Přišla mi návštěva a už jsem to nedokončila. Ta otázka se jmenuje "podvod s náhradním dílem". budete mít absolutně jasno. Pa. S.
Já tvrdím, že všechno je opravitelné a nevěřím, že ten pedál je zase takový zázrak, byt je určen k mašině za 50 000
Milý busi, pakliže máte tento dojem, tak já Vám klidně zaplatím tu tisícovku, jestli ten pedál opravíte. A jěště Vám koupím nějakou lahvičku k tomu. Tak co, jdete do toho? Suzy. Ale napřed si přece jen přečtěte, co se mi stalo. A byli to "odborníci" na stroje Pfaff. Ta otázka podvod s náhradním dílem. Jsem na Vás zvědavá.
Napište typtoho stroje (přesný číslo) kydi jsem takový věci jakou jsou overlocky opravoval (myšleno ale poze elektroniku) mohl bych se poptat u známejch.
Ted jsem si vzpoměl že když jsme byli v Karlruhe ve fabrice Pfaf tak když jsme se vraceli, tak kolega u benzínky počítal drobný marky a feniky ( chtěl to všechno utratit) tak šel kolem němec hodil mu desetimarkovku se slovy kupte si něco pořádnýho k jídlu.
Juldo, mrkni na konec, píši tam přesně o jaký stroj jde. Díky za návrh. Suzy.
doplněno 24.10.11 13:42:PŘESNĚ TAK! Vy s ní máte zkušenosti? A nebo ji znáte?
Creativ je jestli se nemýlím stroj vyšívací vým že to tenkrát kupovli podvodníci a dělaly tím falešný výšivky Lacoste atd. Podívám se na model.
doplněno 24.10.11 13:03:Jinak fabrika byla a snad ještě je v Karlsruhe. Někde pohledám vizitky byl tam takovej ochotnej pán. Vono to už je taky pěknejch pár let (1992)
doplněno 24.10.11 13:12:Předpokládám že v Kolíně jste byla u paní Hůzlový ta má na ten kraj zastoupení.
Ano, je vyšívací a dokonce vyšije i abecedu a číslovky. Snad ho ještě najdeš. tenhle typ už se dávno nevyrábí. Ale tenkrát to ještě byly kvalitní stroje, bezporuchové. Mimo problémy s rheostatem, jsem s ním nikdy nic neměla. Suzy.
No to by byla "bomba", protože v Karlsruhe mám kámošku. Takže bych jí prostě poprosila, aby mi pedál koupila přímo tam, a bylo by po problému. Ale potřebovala bych asi přece jen tu adresu. Tak kdybys měl čas a našel ji, bylo by to fajn. Suzy.
Tady ho maj za 15 liber sewingmachine-sales.co.uk/...
doplněno 24.10.11 13:32:Je na tom pedálu číslo ATK0033
Juldo, to bude něco jiného. Tohle je nějaká destička, já potřebuji pedál s kabelem a koncovkou, kterou bych zasunula do stroje. Tím spouštím stroj tak, jak když Ty budeš šlapat na pedál plynu. Taky je ten pedál někam zavedený. A resistor, to bude něco, co klade odpor, podle mého selského rozumu. Ale díky za snahu.
doplněno 24.10.11 13:41:A taky je mi divné, že zrovna u čísla 14 67, není napsáno Creative. A pak, přece si to nebudu nechávat posílat z Anglie, ty stroje se už prodávají tady a vidíš, jaké mám problémy v místě, natož kdybych si objednala něco z ciziny a ani nevím, jestli to je to, co potřebuji. Co bych dělala pak? To bych prostě jednoduše napsala mínus do své peněženky.
To je vnitřek toho pedálu celej pedal je tady sewingmachine-sales.co.uk/...
doplněno 24.10.11 13:47:A ten stroj vypada takhle
Ano! To je on. Ale pozor, u té druhé mašiny, co mám doma, je naprosto identický, pouze vstup do samotného šicího stroje se lyší. Takže by pak stačilo opravdu objednat číslo co je vytlačené na samotném pedálu typ stroje Creative 1467. Ale všimla jsem si, že cena už není 15 liber. Ale myslím si, že to jde opravdu o ten vnitřek, který se však musí vyměnit celý a nejenom nějak ošolichat, což se zřejmě stalo u mne. Prosím, kolik je dnes libra? S
Ne, je tam Typ AT 0060 max 24V.
doplněno 24.10.11 14:03:A u toho Tiptronikcu je AT 0070. Tady je vidět, že má oprvadu každý model svůj vstup. Lyší se od sebe asi právě proto, aby se nemohly pedály mezi sebou vyměňovat. Záměr v tom je jistě. A jak jste vyčmuchal ten stroj a ten pedál?
doplněno 24.10.11 14:16:Pro Juldu. Tak jsem koukla na kurs a za šlapku bych zaplatila to samé, co tady a ještě bych asi ani nespala, protože objednávat přes internet se bojím i u nás, natožpak do ciziny. 96 liber stojí jenom pedál, teď poštovné a jsem na tom ještě hůře. Libra je 28.83 kč. Jo kdybych mohla objednat jen ten vnitřek za 15 liber, a zaplatit za opravu, tak bych se do té tisícovky vešla. Jenomže ja si být jistý, že se objednají ta "střeva" správná? Kdepak, at to převracím jak chci, pořád mi vychází, že nejjednodušší bude koupě nového pedálu. Suzy.
doplněno 24.10.11 14:32:Liší a ne lyší, jsem tohle
Tady to mate na německý Ebay tam se s nima domluvíte ebay.de/...
doplněno 24.10.11 19:09:Moje němčina je taky hrozná umím tak maximálně požádat o jidlo pití a ženskou o sex Ale zkoušel jsem do toho pfaffu volat (mám volaní do ciziny přez internet za pár halířů) předpokládal jsem že budou umět anglicky. Bohužel pořád to říkalo že mě nemůže spojit. Pak jsem zjistil že mají linku podpory zpoplatněnou a zadarmo přez internet nejde.JInak mám nějaký servisní návody od Pfafu ale bohužel na jiný typy a jenom na mechaniku.
Juldo, Vy jste fakt dobrý v tom vyhledávání. Ano našla jsem tam i ten svůj, píší, že ten černý, je compatible, to znamená že je použitelný i na ten můj stroj. Ale já neumím něměcky, pouze francouzsky, a to compatible rozumím, protože je to francouzské slovo. jinak tam nerozumím ničemu. Takže s tímhle si já ubohá neporadím. Ale díky za snahu. Jste dobrý. Ale dám Vám hokejku za Vaši snahu.
To jsi hodný, že ses snažil. Představ si, že i já mám stále příručku k tomuto stroji, ale tam popisují jak se co jmenuje a k čemu to slouží a tak dál. Co se týče toho pedálu je tam napsáno, že je to připojení rheostatu na šicí stroj a rychlost šití se zvyšuje a zmenšuje tlakem nohy na pedál. Tot vše. Ale asi je to nějak propojené i s tím druhým kabílkem, který popisují takto: Connecter (to bude konektor) elektrický co se strká do zásuvky. Volně přeloženo, uf. já už se asi z toho picnu. Ty technické výrazy jsou pro mne hrob.
Skočila mi odpověď nahoru. Ale opakuji, ano, tohle, co jsem popisovala, se skutečně odehrálo u paní Hůzlové. A to bych Vám mohla i přeposlat mé maily, kdybych to uměla. Ani na jeden se neobtěžovala odpovědět. Prý to nemá RÁDA. Tak naco má asi osm reklam s možností emailu, když to "nemá ráda". To je mi divná obchodnice.
Suzy, odborníci od lepších firem neopravují, ale vyměňují, asi za mají prémie za obrat firmy. Souhlasím s BMBX, spousta věcí se dá opravit za rozumnou cenu. Asi už nemáte tu starou porouchanou šlapku, místo které jste kupovala novou? Myslím, že šikovný kutil by si s problémem nějak dokázal poradit,
doplněno 23.10.11 20:38:Jinak oceňuji Vaši "staročeštinu", dnes by asi každý napsal spíše "reostat", ale já mám podobné archaické výrazy opravdu rád!
Hopíku, tu starou porouchanou jsem samozřejmě před lety vyhodila, ale mám teď tu druhou a ta je porouchaná naprosto stejně. K závadě dojde tak, že stroj začíná šít čím dál pomaleji a pomaleji, až přestane naprosto. Je to jako kdybyste přidával plyn a pedál byl už nadoraz, a auto stálo. Nevím jak bych to lépe popsala. Ale stejně si myslím, že když nebude mít opravář k tomu pedálu i ten stroj, aby to mohl vyzkoušet, tak to nemůže opravit. Ale možná to tak není. Nevím. Suzy.
Já jen ze zajímavosti bych se na to podíval, netvrdím že se to zrovna mě musí povést, ale zkusil bych to. Spojte se se mnou vnitřní poštou, pokud máte zájem
Ahoj milí přátelé. Tak jsem se právě vrátila z Kolína. Napřed jsem tam šla jen s pedálem a fakturou a požadovala vrácení peněz. Zrovna u toho byl i nějaký opravavář těch strojů, má tam takovou dílničku. A začal machrovat, že jak jim dokážu, že to nefunguje. Naprdla jsem se a mávla na kolegini a ta přiklusala se strojem. Podávám mu pedál od stroje, a on prý co co je za pedál? To už mi vylezly oči z důlků, dostala jsem dostala třesavku, a koktavku. A on přece jste říkala, že máte ty stroje dva, tak jestli ten druhý stroj prý funguje. Já: " pane, ale tento stroj je model "Creative - 1467", a ten druhý je "Tiptronic - 2030"! Jsou to odlišné modely a mají oba vlastní rheostatické pedály a rozdílné vstupy. Nelze pedály měnit mezi sebou, tak chytrá jsem taky, a než jsem podnikla tuhle kalvérii, tak jsem se podívala. To je jakobych měla auta znašky "Škoda", jedno se porouchalo, a servisák se mě zeptal, jestli jsem vyzkoušela to druhé auto, a jestli mi funguje, protože mu nejde do hlavy, že se jedno rozbilo. Takže mi teď předveďte, jak pedál funguje. No nic, pedál mrtvý, ani to nepíplo. Přesto, že to měli před očima začali unizono tvrdit, že je rozbitý samotný stroj, nebot prý v tom pedálu není žádný zázrak, jenom nějaké destičky. No to se chytli za nos, protože jsem okamžitě zaútočila, proč mě tedy tak banální oprava přišla na 690 kč a s dopravou a zprostředkováním na 1.125 kč. Klesla jim brada. Ale jen na pár vteřin, protože on se najednou sehnul a vyhrabal jakýsi pedál i se strojem a prohlásil, že to je ten samý typ a že mi dokáže jak do mé mašiny čudel vleze. Vlezl, ale stroj ani tuk. Baba začala, no vidíte! Stroj máte rozbitý, protože náš pedál funguje. To už jsem se začala potit. Tak tedy strčte ten můj pedál, který jste opravili a podle vás je v pořádku do toho vašeho stroje a uvidíme, jestli bude fungovat. Stalo se a NIC, ani tuk. "Tak doufám", řekla jsem, "že už toho šaškování bylo dost, já chci zpátky peníze ihned, jinak se obrátím na "ČOI" ještě dnes. A navíc, já nechápu vaše jednání se zákazníkem, protože jsem vám napsala 6 mailů a dokonce svou objednávku zrušila 8.10. s tím, že si raději objednám nový pedál za 2.890kč. Vy jste přání zákazníka nevzala na vědomí a pokračovala po své koleji. A dnes jsme 24.10., a stalo se přesně to, čeho jsem se obávala a já se tady s vámi dohaduji." No svého jsem dosáhla, nakonec vyndala ze šuplete požadovaný obnos a s viditelnou nechutí mi ho vrátila.
Takže suma sumárum, pedál samozřejmě mám, stroj je značky Pfaff. Model Creative 1467. Rok výroby je asi tak před čtyřiadvaceti lety a jeho cena tenkrát byla kolem 11.000 francouzských franků. tenkrát byl jeden frank, našich 5 kč. Jak už jsem popisovala, stejný problém se už jednou stal, ale to jsem ještě žila v Paříži a tak jsem si koupila nový za 78 Eu. To je tak deset, jedenáct let. Ani tam nebyla možnost opravy. Takže pokud si někdo z vás myslí, že by se do oprvavy pustil, já jsem pro, ale mám opravdu obavy, že to nepůjde, asi to mají vymakané tak, aby se opravit nedal. Jinak by ho přece ten odborník, který je od té firmy, opravil. Tak co vy nato?
No to je hrůza, ale u nás bohužel běžná. Já narazil nedavno na takové odborníky ve třech autoservisech. Nakonc jsem musel závadu lokalizovat a opravit sám - ani jeden z nich se netrefil ani přibližně. Neříkám, že by se mi ten pedál podařil opravit, ale už jen ze zvědavosti bych ten zázrak chtěl vidět. Dávat dohromady věci nad kterými kroutí profesionálové hlavou je mé hobby .
Pred tyždnom mi sused doniesol na opravu niečo podobne.Vraj mu nejde mašina a piše mu po zatlačení pedála eror.Po rozobratí som zistil že je prelomeny káblik .Po skrátení káblika šijací stroj ide ako nový.Nečital som všetky odpovede takm ak to už bolo spomenuté tak sorry.
Káblík je zapeklitá věc. Víte kolik nabíječek na Notebooky končí ve šrotu, jen proto že je zlomený káblík u koncovky?
To co našel Juldab je s největší pravděpodobností uhlíková odporová dráha a ta se prostě časem ochodí a má čím dál tím větší odpor - na to jak je to drahý stroj, tak todle mi příjde jako hodně "poutové" řešení. Dalo by se to zkonstruovat lépe a téměř nezničitelně. Podle toho kablíku bych si troufl říci, že nejde o přímou regulaci motoru jak to bývá u jiných šicích mašin, ale pouze o ovládání regulace, která bude zabudovaná ve stroji. O to by to řešení mohlo být jednoduší - proměnný odpor šikovně zpřevodovaný na pedál, viděl jsem podobné řešení s fotoodporem a to je nezničitelné - nemá se tam co opotřebovat .
Já už si to moc nepamatuju ale vím že u jednoho stroje (nemusel to být nutně Pfaff) bylo optický snímání polohy : Byl tam takovej film s čárkama ale už je to pěknech pár let a já se začal věnovat spíš softwaru a když elektrice tak VN to je přecijenom líp placený.
Tak to jsem z toho jelen! Právě jsem Vám psala na vnitřní poštu, že ten mechanik, dnes, co byl přítomen v Kolíně říkal, že tyto pedály nemají žádné uhlíky, že je to na nějaké jiné bázi, a proto prý by se to nemělo opotřebovat. Ale já podotýkám, že na tom stroji jsem kdysi šila od rána, od šesti hodin, do večera sedmi. A to každý den, víkendy nevyjímaje. Celých těch pětadvacet let, nebo kolik to už je. Po deseti letech odešel pedál poprvé a dnes podruhé, po dalších deseti dvanácti, nebo kolik to je let. Abych pravdu řekla, už jsem z toho docela vykolejená. Já nevím, co je fotoodpor. Ten kablík je velice flexibilní, tenký dvouřadový. Přesně jak je to na obrázku od Juldy. I tak vypadá, je identický, jenom číslo nesouhlasí.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.