Nejste přihlášen/a.
Čau, chci se zeptat jaký je správné napětí na alternátoru bez zatížení abych věděl jestli mám dát větší nebo menší kolečko. dík
Nejsem si jist zdali tvůj postup, stanovit otáčky podle nepětí na prázdno je zrovna ideální. Musíš brát v úvahu, že tam pracuje regulátor a ten musí mít nějakou rezervu, aby ti to při zátěži mohl "uregulovat" lepší by bylo stanovit převod dle pracovních otáček v automobilu.
Čau jenom abych nezakládal další příspěvěk na nic, existuje něco jako relé ale funguje to opačně? Že když tam nejde proud tak je to seplý a když zapnu tak rozepne? dík
Většina relé jsou vyrobeny s přepínacím kontaktem, to znamená že při přivedení napětí jeden kontakt sepne a druhý rozepne.
Blesku,otáčky na alternátoru tě nemusí zajímat.Regulace napětí na nich není a ani nesmí být závislá.Zrovna mám tento problém na svém autě,při zvýšených otáčkách mi stoupá nabíjecí napětí (i proud)
a přebíjí mi baterku.Budu muset vyměnit regulátor.Výstupní napětí(i proud) je řízeno proudem do rotoru.Ten je nastaven regulátorem.
JABRAKA
Jabraka:
takže podle tebe by stačilo točit rukou a regulátor by to dohnal?
Jak jsem už jsem se zmínil, otáčky musí být takové aby to regulátor stačil uregulovat i při zátěži, pokud jsou v automobilu menší otáčky než volnoběh začne se rozsvěcet kontrolka dobíjení což značí, že napětí je menší než má baterka . Ještě dodám, pokud by zvolil převod kdy budou otáčky jen tak tak a alternátor bude dávat to co od něj požaduje, tak zákonitě po zatížení otáčky klesnou a regulátor už to prostě nedožene. Buď by musel být otáčky motoru stabilizovány odstředivým regulátorem, jako je to u levnějších elektrocentrál a nebo je musí mít takové aby i po požadované zatěži neklesly pod hranici, kdy už i regulátor alternátoru nestíhá dostatečně regulovat.
doplněno 30.08.11 20:58:A ještě pro doplnění, právě že tvá regulace není závislá na otáčkách tak se ti děje co se ti děje v automobilu Regulace musí být i když ne jenom, závislá na otáčkách - vyšší otáčky - vyší napětí - regulátor musí patřičně "přiškrtit" buzení alternátoru, menší otáčky - menší napětí - regulátor musí přidat buzení - a tak stále dokola. Když se nebudou měnit otáčky tak to samé udělá regulátor při změně zátěže.
Pýtali ste sa povodne na kolečko -aký priemer .Pravidlo je také ,že alternátor v aute ide v pomere 2: 1 do rychla voči motoru. Plný výkon cca 700 W 60A dáva od 7000 do 11000 otačiek a nie 3000 .Pri 3000 otáčkach -čo je zhruba volnobeh motoru je napatie velmi makke a poklesne pri zapnutí hociktoreho spotrebiča na uroven akumulátora..Regulacia polovodičová zabezpeči plynulé odbudzovanie rotora altiku tak ,aby napatie v sieti bolo stabilné - cca 14,5 V
doplněno 30.08.11 21:37:blesku ,pokial mate k dispozícii mechanicky regulátor napatia alternatoru ,nepokúšajte sa ho "nastavovat".
To Kamill:
Alternátor ,nebo ještě přesněji jeho regulační obvod,je nastaven tak,že napětí sítě téměř nekolísá.Mění se pouze dobíjecí proud podle spotřebičů v síti.Pokud napětí v síti dosáhne nastavených asi 15 V vypne se buzení rotoru a alternátor přestane do sítě proud dodávat,at jsou otáčky motoru jakékoliv.To je nutno brát v úvahu.Buzení se zapne,až poklesne napětí v síti a je potřeba zase baterii dobít.
JABRAKA
doplněno 30.08.11 21:50:BMBX:
Funkce mi je zcela jasná,mluvím o seřízeném altíku v autě.Je jasné,že pro dostatečný dobíjecí proud jsou minimální otáčky důležité.
Před časem jsme zkoušeli rozchodit pohon alternátoru pomocí vodního kola,tam hraje roli i magnetický odpor rotoru při zatížení výkonem.Je nutná poměrně velká síla,aby se tím pohnulo.
JABRAKA
p.Jabrako,nie ,nie nemáte ani trochu pravdu Regulacia nepracuje skokove a vypne sa ..a prestane dodávat ... a zapne sa...Regulacia pracuje tak, aby napatie v sieti cca 14,5 bolo tvrde aj pri maximalnom odbere 4x dialkových svetiel aj pri vypnutých spotrebičoch a nemenilo sa .Teda spojito ,plynulo a proporcionálne .Akumulátor sa dobija vždy ak je jeho napatie menšie ako sietové .
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.