Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Placení za započaté datové spojení?

Od: nechapavec odpovědí: 12 změna:

Dobrý den... Mám pro většinu z Vás jistě velice stupidní dotaz, zřejmě si budete myslet, že mi straší ve věži, ale já se v elektronice prostě nevyznám...Ani trochu Navíc mám na to i věk. Takže nyní k STUPIDNÍMU dotazu.

Včera jsem dostala nový mobil Nokii x3 (Můj úplně první mobil vůbec). Tak trochu jsem ho zkoumala a omylem jsem najela na E-mail, na displeji hned naskočilo takové E (Což znamená že ,cituji, bylo navázáno spojení EGRPS).Tak jsem se z e-mailu snažila dostat, při mé zuřivosti jsem ještě navíc najela i na Zprávy chatu.E na displaji ale stále bylo, tak jsem mobil vypnula a při zapnutí tam již nebylo. Po minutě přišla SMS z 02: Vazeny zakazniku, za zapocate datove spojeni Vam byla nauctovana hodinova sazba 15 Kc. Maximalni castka za 24 hodin cini 30 Kc. Takže, když už mi to E na displaji nesvítí a na tyto aplikace už nenajedu, při účtování budu tedy platit pouze těch 15 Kč navíc...?Nezačne se mi to teď nějak samo automaticky přičítat a tak?

Omlouvám se jestli jsem někomu způsobila infarkt kvůli mé tuposti.. Mě zkrátka jde jen o to, jetsli kvůli takové náhodě nebudu platit a platit a platit.

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hm*

2x

Nejlepší by bylo zeptat se, ... ale vlastně stejně bys nejspíš dostala akorát mlhu a nic neříkající odpověď. Bohužel na úmyslně špatném a nepřehledném webu Telecomu se o tomto nedá najít prakticky nic, takže nebýt článku velmi zdatného pana Peterky na Lupě, byl bych zcela mimo.

lupa.cz/...

Článek je sice zaměřen na něco jiného, ovšem kapitola "Automatické aktivace Internetu v mobilu"pojednává přesně o tvém případu. Jsou tam i odkazy na web Telecomu, kde je opravdu zmínka o tvém tarifu (nebo placené službě) "Internet v mobilu na den"

o2active.cz/... (dole v přehledu cen),

ovšem odkaz "Kompletní informace"už zas zmínku o této službě neobsahuje vůbec (jak píšu: úmyslně zmatený web!). Jen na

o2.cz/...

je ještě poznámka nadepsaná "Vyzkoušejte internet v mobilu hned teď", kde je to opět uvedeno.

Tedy na závěr: Toto zbytečné kasírování tě bude potkávat asi dost často, když si nebudeš dávat velký pozor. Moje doporučení: jestli nechceš internet, pokus se úplně zakázat datové funkce telefonu (to je nejlepší varianta), nebo zažádej operátora o zrušení této služby (ovšem obávám se, že ti řeknou, že to nejde a blábláblá). Kdybys chtěla internet, pak si aktivuj nějaký internetový tarif, bude to levnější.

nechapavec

Díky moc... Takže když si už budu dávat pozor, tak budu platit pouze nyní těch 15 korun?

hm*

Snad ano (já internet v telefonu nemám, takže zkušenost nemám), pokud se už telefon nikdy datově nespojí. Když to udělá dvakrát za 24 hod s odstupem aspoň hodina, už to bude 30 Kč (za těch 24 hod). Takže když se ti nechtěně telefon spojí např. jednou za 3 dny bude tě to stát za měsíc 150 Kč. Nejlepší by bylo mu to úplně zakázat.

 

nechapavec

Prosím, poraďte...

drich*

Dobrý den,

takže nejdřív odpověď na to jestli budete platit jen 15 Kč? Ano budete, pokud se Vám tedy do výše zmiňovaného emailu nepodaří opět znovu omylem "vlézt".

Také bych doporučil, vyhledat někoho známého, nebo někoho v rodině, kdo dokáže v telefonu najít nastavení APN pro data GPRS

a toto nastavení vymazat, je to nejsnadnější varianta, jak předejít nechtěnému připojení, za předpokladu, že ho tedy nehodláte používat. Pokud ano, opět se nastavení dá vyplnit a vše může fungovat.

Pokud se budete snažit deaktivovat připojení přes operátora, nevím jestli uspějete a je to spíš na silné nervy =)

(V tomto je nejlepší Vodafone, přes internet v samoobsluze kliknete na vypnutí veškerých dat a je to, když se rozhodnete je zase používat tak si to v samoobsluze vyberete.)

Pokud máte nějaké další dotazy, klidně se ptejte od toho jsme tady

nechapavec

Děkuji moc... To je odpověď na kterou jsem čekala.

drich*

Prohlédl jsem i uživatelskou příručku k vašemu telefonu a nic užitečného jsem nenašel, např. rozvětvení menu abych Vás mohl navést, protože z hlavy opravdu nevím, kde to v nokii vymazat, proto doporučím vyzkoušet tento postup:

vytvoření nového přípojného bodu pro internet (nevyplněného, tímpádem nefunkčního) přes tento se telefon k internetu nepřipojí

Nastavení WAP
Menu
Nastavení - Zvolit
Konfig. přenosů - Zvolit
Osobní nastavení - Zvolit
Stisknout Volby a zvolit Přidat nové nebo jenom Přidat
Web - Zvolit
Název účtu: STOPINTERNETU (název si zvolte jaký chcete)
Domovská stránka: nevyplňujte
Uživatelské jméno: Nevyplňuje se
Heslo: Nevyplňuje se
Použít preferovaný přístupový bod: Ne
Nastavení příst. bodu - Zvolit
Proxy: Povolit(Aktivováno)
Proxy adresa: 0.0.0.0
Číslo portu proxy: 8080
Nosič dat: Datové pakety
Nastavení nosiče - Zvolit
Paket. Data př. b.: wap
Typ sítě: IPv4
Typ autentizace: Normální
Uživatelské jméno: Nevyplňuje se
Heslo: Nevyplňuje se
6x Zpět
-

POTÉ VYBERETE MENU> NASTAVENÍ> PŘIPOJENÍ> PREFEROVANÝ PŘÍSTUPOVÝ BOD> VYBERTE ten co jste vytvořila tzn. STOPINTERNETU a potvrďte

-
Tímto postupem nemůžete nic zkazit, proto ho vyzkoušejte bez obav, pokud se z nějakého důvodu nepovede Vám ho dokončit nic se neděje během tohoto postupu nepřenastavíte nic jiného...

nechapavec

Opravdu Vám moc a moc děkuji, že pro mě obětujete tolik času. jen mám opravdu poslední dotaz. Řídila jsem se podle Vašeho detailního postupu pro blbečky ( ) až k poslednímu bodu. Tzn.POTÉ VYBERETE MENU> NASTAVENÍ> PŘIPOJENÍ> PREFEROVANÝ PŘÍSTUPOVÝ BOD> VYBERTE ten co jste vytvořila tzn. STOPINTERNETU a potvrďte. Když jsem najela na připojení, měla jsem na výběr z BLUETOOTH - PAKETOVÁ DATA - DATOVÝ KABEL USB. Tak jsem potvrdila PAKETOVÁ DATA.Pak jsem opět měla na výběr ze SPOEJNÍ PAKETOVÝCH DAT (Podle poteřby nebo stále online) - NASTAVENÍ PAKETOVÝCH DAT. Tak jsem opět potvrdila druhou zmiňovanou možnost.Pak jsem měla opět na výběr: AKTIVNÍ PŘÍSTUPOVÝ BOD (Přístupový bod 1, přístupový bod 2, přístupový bod 3...) nebo UPARVENÍ AKTIVNÍHO PŘÍSTUPOVÉHO BODU.Tak jsem opět dala UPRAVENÍ AKTIVNÍHO PŘÍSTUPOVÉHO BODU a měla jsem zase na výběr. NÁZEV PŘÍSTUP. BODU (Přístupový bod 1) nebo PŘÍST. BOD PAKET. DAT ... Kde jsem tedy měla napsat STOPINTERNETU?

Ještě jednou moc děkuji...

drich*

Pokud jste jak píšete vytvořila přístupový bod podle postupu, měla by být možnost v tom menu AKTIVNÍ PŘÍSTUPOVÝ BOD ho vybrat, tam kde se Vám zobrazuje přístupový bod 1, přístupový bod 2 atd. by měl být zobrazen i ten nově vytvořený.

Nebo to vyřešte tak, že v tom menu UPRAVENÍ AKTIVNÍHO PŘÍSTUPOVÉHO BODU vymažte nastavené hodnoty, podobně jako v návodu výše.

nechapavec

opět Vám děkuji, ale teď jsem se do toho dost zamotala, takže toho radši necháme, nechci Vás obírat o čas... Je to jakési divné... U Osobního nastavení konfigurace se mi tento nově vytvořený účet STOPINTERNETU objevuje zobrazuje (mám ho aktivovat?) ale u připojení - PŘÍSTUPOVÉ BODY ne. Stále tam jsou pouze přístupové body 1,2,3... A u Upravení aktivního přístupového bodu se mi zobrazí jen NÁZEV PŘÍSTUPOVÉHO BODU a PŘÍSTUPOVÝ BOD PAKETOVÝCH DAT... Takže s tím už asi končím, protože nevím jak dál a otravovat už Vás nechci...

drich*

Aha, takže v nastavení konfigurace (tam kde se Vám zobrazuje) si ho vyberte (aktivujte) a na ty ostatní nabídky se "vykašlete"

Tahle nepřehlednost a složitost menu Nokií je opravdu MÍNUS a za ty léta se nezměnila. Já jsem svoji první nokii 3110 (neplést si s dnešním modelem 3110) měl před 11 lety a už tenkrát se mi to nastavení nelíbilo

nechapavec

Naposledy děkuji! Takhle se mi na těchto stránkách ještě nikdo neobětoval

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]