Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Železnice - el.vedení

Od: novy* odpovědí: 5 změna:

Proč jsou želeniční vedení tvořeny úlhopříčkou a pak protnuty obdelníkem?

Děkuji za odpověď.


 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x

Nejsem tedy aznboňák, ale předpokládám, že to horní lano je nosné. Spodní je vodič, po kterém jede pantograf. Svislé prvky jsou zavěšení vodiče na nosné lano. Ten šikmý člen tam bude asi proto, aby stabilizoval vodič (aby ho pantograf nerozhoupával). No a ten krátký závěs zabraňuje prověšování toho šikmého členu.

ferda60*

Je to tak, ta šikmá spojka zřejmě stabilizuje vodič - brání mu pohybu ve směru jeho vlastní osy.

Ferdo, je to tak, alebo zrejme?

lui*

Je to tak. Je to stejný princip jako zavětrování trámů úhlopříčným prknem. A musí to být proto aby si pantograf nehrnul před sebou bouli z troleje vytažené dopředu. Ona ta přítlačná síla pantografu na trolej je dost značná.

 


0x

Ale jenom v jednom směru, v tom druhém mu brání napínání (zabraňující prověšení vlivem teplotní roztaživosti), které je přes kladku provedeno závažím.

doplněno 09.01.11 15:44:

S tím hrnutím musíte počítati s jednokolejnými tratěmi - takže to nebude tak horké

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]