Nejste přihlášen/a.
Pozná se to jen nepřímo.
1) Vyzváněcí ton může být jiný, vyzváněcí ton posílá ta poslední ústředna.
2) Pokud například volaný nezvedne telefon, po určité době Vám automat v ústředně oznámí, že volaný hovor nepřijímá - ovšem v jazyce dané země.
3) Pokud volaný hovor přijme, zkušený technik může poznat podle kvality a zkreslení zvuku, že "něco je jinak", zpravidla když cílový operátor používá nějaké jiné kompresní algoritmy než daný český operátor.
atd, ale je to jen takové hádání, nic spolehlivého.
Jenže moderní telefony se přednostně připojují přes WiFi nebo přes LTE a tam je to s kvalitou hovoru jinak.
Ano, bod 3 je pro zkušené techniky, kteří přesně ví, co je "vespod", jaká technologie, jaké translace, kodování, metody redukce šířky datového toku atd. Mě se pravidelně stává, že odchozí hovory mají jinou kvalitu než příchozí, i když volám se stejným člověk v rozpětí pár minut, a netuším čím to je, zkušeným technikem nejsem.
"Někdo" to jen tak nepozná, že volaný je v cizině.
Znalý to poznat může, že volaný je v cizině. Zejména, pokud si ten telefon v té cizině vypneš anebo mu to nezvedneš (tak to pozná s větší pravděpodobností).
Pro 100% jistotu, aby to nepoznal (a ani operátor), tak ještě v ČR, vyndat baterku. Mnohdy vypnout telefon nestačí (telefon může komunikovat i ve vypnutém / vybitém stavu, zejména kvůli své poloze
ps: teoretická odpověď.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.