Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

NOVÁ Baterie kolo 48V nefunguje

Od: jan46 odpovědí: 17 změna:
Dobré ráno všem,
mám dotaz na někoho zkušeného.
Koupil jsem ekolo baterie 48V, 11Ah.
Kolo přišlo, nešlo zapnout ani nabíjet. Nabíječku jsem proměřil a ok, baterie však dává pouze 32V. Pošlou mi novou a tuto si mám nechat. Dá se nějak opravit? v čem by mohl být problém? Má nějakou spojitost to, že dává malé napětí s tím, že nejde nabíjet?
Honza

 

 

17 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x
32V je pod spodním limitem nabíječky která je integrovaná v akumulátoru.
Určitě reklamovat.
jan46

Jak jsem psal, zaruka je, poslou mi novou. Spatnou si mam nechat

 


0x

Problém by mohl být v baterii nebo v nabíječce.

Je divný, že by se baterie 48V vybíjela tak hluboko. Takže se možná spletli a dali ti špatnou baterii, která má pouze 36V. Zkontroluj znovu štítek baterie.

Do baterie bych rozhodně nelezl (nerozebíral ji), pokud je to nové zařízení se zárukou.

jan46

ano je 48V, nabijecka je v poradku dle mereni

Jak vidíš tak na štítek se dá vytisknout cokoliv.

Na tvém štítku je uvedeno 10S4P. To znamená, že je deset článků zapojených do série a čtyři paralelně.

Jeden článek Li-on má maximální napětí 4,2V, takže deset článků má napětí maximálně 4,2*10=42V a to je maximální napětí baterie 36V. Baterie má pouze 32V, protože je vybitá a ty nemáš nabíječku na takovou baterii. A protože já netuším jestli máš celé kolo na 48V nebo na 36V, tak nedokážu utčit co ještě je špatně.

Možná by stačilo koupit nabíječku na 36V a baterii nabít. A pokud je elektronika v kole a motory na 36V, tak by vše mohlo fungovat.

Pokud je elektronika v kole a motory na 48V, pak potřebuješ novou baterii.

Na jaké napětí je celé elektrokolo postavené, to by měl vědět prodejce. Uvidíš jaká baterie ti přijde a podle toho si můžeš udělat obrázek o odbornosti toho prodejce.

jan46

Diky za info, otazkou co je vubec uvnitr a co na stitku. Kolo je na 48V, proto na 32V nejede ani se nenabiji asi

Ta baterie je nová. Nedělej žádné experimenty s nabíjením baterie, nebo ti baterie bouchne a způsobí třeba i požár.

Ta baterie není vadná. Pouze potřebuje nabíječku pro napětí 36V.

Ještě mi přijde podivné, že by výrobce dělal skoro nejmenší kapacitu baterie s napětím 48V. Moje představa je, že se běžně používá napětí 36V (od nejmenší kapacity po zhruba 20Ah) a pak už se přechází na vyšší napětí (což je 48V).

 


0x
Vzhledem k ceně takové baterie se docela divím, že vám jo nechali, že si ji nechtěli sami otestovat. Jedná se o běžně využívaný český eshop?
doplněno 08.04.24 10:04:

Tak 10S oravdu není 48V baterie. Trošku se bojím, co jste to koupil. Už to, že vám "drahou" baterku nechá za stáhnutí recenze vypadá, že prodává šunty a chce, aby mu to vydrželo co nejdéle. Nechcete dát odkaz na to kolo?

Mimochodem, v roce 2023 zemřelo např v Británii v souvislosti s požáry baterií elektrokol minimálně 11 lidí. A čím víc noname materky kupujete, tím více riskujete.

jan46

Stoji nova 7500 kc, je to polsky shop, dal jsem jim spatny komentar, proto mi ji nechaji. Prijde mi skoda ji vyhodit, kdyz by sla treba opravit

 


0x

Ak meriate nabijacku stylom : napojim multimeter na vystupne svorky bez zataze, tak to vela neznamena. Moze to mat nejaky komunikacny protokol s bateriou, podobne ako u mobilov.

 

kenav

0x

Pokud je baterie vybita, pod určitý limit nelze ji v zařízení pro které je určena nabit musí se nabít samostatné na to startovací napeti

jan46

To me nenapadlo.. to by chtelo zkusit, ale jak to nabit? kdyz ne nabijeckou? kdyby byla vybita tak by davala 32V?

 

jan46

Teď jsem mluvil s elektrikářem. Říkal že pokud dava nabijecka 54 V a baterka by byla na 36V tak to zhorí okamžitě. Tedy dle jeho vyjádření musí být baterie na 48 V. Buď je vybitá a nebo je špatný nějaký článek. Také říkal že pokud je úplně vybitá tak nemusí jít v kole nabít. Otázkou je jak to nabít jinak...

 

Neřeš tu baterii. Ztrácíš s tím čas tvůj i čas rádců.

Ta baterie je nová a je vybitá. Pokud k baterii připojíš správnou nabíječku, tak baterii nabije. Bude to trvat třeba 8hodin, ale baterii to nabije. Součástí baterie je elektronika, která chrání články před hlubokým vybitím.

Musíš počkat až ti přijde nová baterie a doufat, že kolo s novou baterií bude fungovat. Jestli ne, tak je to na vrácení všeho prodejci s vrácením kupní ceny kola a hledání nějakého normálního prodejce.

jan46
nabíječka je správná, bohužel ne všechny baterie mají ochranu proti podbití, vč. premiových značek jako HAIBIKE.Tak zkusím proměřit všechny články a uvidíme.

Dělej jak uznáš za vhodné. Je to tvůj boj.

Když tvrdíš že nabíječka je správná, tak budiž. Ale baterie není správná proti nabíječce. Až budeš mít baterii s napětím 48V a nabíječka má taky 48V, tak to bude fungovat.

 


0x

Ten štítek je divný. Li-ion akumulátor 10s4p má jmenovité napětí 36V a nikoliv 48V. 48V baterka by musela mít 13 článků v sérii. Pokud se opravdu jedná o 13 článkovou baterii (13s) a má 32V, tak by znamenalo, že má 2,46V na článek, což je pod limitem pro vybitý článek (2,5V), přičemž některé články můžou být vybité i hlouběji, což může způsobit, že baterka prostě nejde nabít, možná je na odpis.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]