Nejste přihlášen/a.
Na 230V se brzda připojí proti nulovému vodiči, takže do svorkovnice musí (elektrikář) natáhnout pětižilový kabel nebo samostatný kabel pro ovládání brzdy.
A ještě si rozmysli jak se bude brzdá ovládat časově.
Když třeba bude roztočený motor s nějakou setrvačnou hmotou a ty motor vypneš a hned zabere brzda, tak se ti ta brzda může spálit nebo ukroutíš hřídel.
Proto je vhodnější motor a brzdu ovládat frekvenčákem. Motor se pomocí frekvenčáku zpomalí na co nejmenší otáčky a pak se motor vypne a může zabrzdi brzda (aniž by se zničila). Ale to už je zase jiný rozsah investice.
Není brzda jako brzda a není motor jako motor... Myšleno velikostně a i výkonově. Bývá brzda s usměrňovačem, ale i bez. Někde ja zapojena napřímo (s usměrňovačem) a někde se zapojuje stejnosměrná strana (za usměrňovačem) přes pomocný kontakt příslušného stykače... Někde jak píšeš je na 400V a někde na 230V. Tak na 400V je jasná a na 230V buď musíš přitáhnout nulový vodič, nebo jsem se teď díval i na katalogové zapojení brzdy motoru co je do hvězdy na 400V, tak tam je vytažený "nulový " vodič z uzlu vinutí...
Zapojení se odvíjí, pochopitelně, od typu motoru i brzdy. Já často servisuji pily, hoblovky a jiné stroje, kde se používá motor s brzdou. Pro Vaši představu přikládám schéma - nic složitého, proud pro brzdu se bere z trafa 400/230V, (nebo dle napětí cívky brzdy) přičemž je tam ještě časové relé - kvůli bezpečnosti . Ovšem záleží, na co ten motor hodláte použít
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.