Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vrácení zboží do 14 dní, sloupnutá folie

Od: kapralt odpovědí: 11 změna:

Dobrý den pokud jsem si dnes zakoupil v datartu telefon pouze zapnul a vyzkoušel (samozřejmě jsem i sloupnul folii s infem jinak bych si telefon nemohl vyzkoušet) a pokud telefon vrátím do 3 dnů případně nejpozději do 14 dní od koupě a na telefonu nebude žádna oděrka ani jiné malinké poškození (samozřejmě se vším co u něj bylo přibaleno) tak mám právo na vrácení 100% kupní ceny za jaký jsem ho koupil? Nákup proběhl přes internet rezervací telefonu na prodejně a následným bankovním převodem doma z mobilu byl zaplacen děkuji.

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

Fólie se dá na displej vrátit. Když tam ale nebude, obchodník musí zboží zpět příjmout, nemusí ale vrátit celou kupní cenu, protože ho bude dál nabízet jako rozbalené se slevou.

kapralt

Zákon říká (viz Google) že zboží musí mít kompletní obal a nesmí být poškozené, ale má každý spotřebitel nárok si zboží plně vyzkoušet, nepoškodilmt nic a ani nic neztratit. Uvidíme zítra zde jde pouze o fólii a 2 papírky na krabičce takové proužky ( open ) při nejhorším si vezmou 100 - 200 kč ale snad ne.

 

jm

2x
Neurazte se prosím, ale jste jeden z mnoha lidí, co se ohání zákonnými nároky a právy, ale zjevně odmítají povinnosti.
Čím více takových zákazníků, tím dražší zboží a více zkrachovalých firem.
Zkuste omezit svou sobeckost a zamyslet se nad způsobenými náklady jiným...

 

pepeek

1x

Neměl by to být problém. Maximálně vám vrátí o nějakou stovku míň. Před třema roky jsem na Mallu vracel svýho prvního iphona, týden jsem ho používal takže pochopitelně folie na krabičce poškozená, folie co byla na telefonu a taky na nabíječce. Vrátili mi plnou cenu.

 

ml1

0x

Neměl by to být problém. Ale záleží na obchodu. Některé se snaží zákazníka od příštího nákupu odradit právě tím, že dělají různé obstrukce. Těžko takto obecně soudit.

 


0x

V takovémto případě nárok na vrácení 100% ceny nemáte, jelikož prodejce musí zboží uvést do původního stavu a možná vám něco málo strhne. Záleží na konkrétním prodejci.

kapralt

Do jakého původního stavu?
Spotřebitel odpovídá podnikateli pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. To neplatí, pokud podnikatel nesdělil spotřebiteli údaje podle § 1820 odst. 1 písm. i).

Pokud sloupnutá fólie skutečně bránila vyzkoušení mobilu, tak máte nejspíš pravdu a prodejce by měl vrátit plnou cenu.

 

makk

0x

A vy byste si koupil telefon se sloupnutou fólií za plnou cenu? Já ne, takže je pochopitelné, že prodejce bude muset slevit a rozdíl bude chtít na vás. Já si dokonce myslím, že vám ho vůbec nemusí vzít zpět, do 14 dní můžete vrátit NEPOUŽITÉ zboží, vy jste telefon zapnul a tudíž použil.

No to máte trochu popletené. Zboží si samozřejmě můžete vyzkoušet, jinými slovy ho použít z důvodu vyzkoušení (týká se většiny zboží). Nesmíte ho používat, rozdíl určitě chápete.

kapralt

mesec.cz/...
§1833
Spotřebitel odpovídá podnikateli pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. To neplatí, pokud podnikatel nesdělil spotřebiteli údaje podle § 1820 odst. 1 písm. i).
Smlouva ( faktura ) končí a stává se neplatnou v momentu odevzdání zboží společně s vyplněným odstoupením od smlouvy a jelikož jsem platil z účtu tak prodávající má povinnost do 14 dní vrátit mi vše za dopravu (mimo Ppl,GLS, balíkovna,...) a nemůže si ode mě nechat ani korunu musel by chybět nabíjecí kabel, návod nebo aspoň rýha nebo i malá odřenina, zmínka ohledně hygieny platí pouze u holicích strojků, zubní kartáčky a osobní hygiena kde opravdu MUSÍ prodejce vynaložit prostředky na vyčištění.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]