Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jaký trakční motor

Od: pandapepa odpovědí: 4 změna:

Dobrý den, může někdo poradit jakým trakčním motorem nahradit spalovací motor v doma dělaném traktoru ( motor z trabanta - 19,12 kW, 4200 ot., 54N.m otáčivý moment) který slouží k vyhrnávání sněhu po zpevněné ploše. Napájení nejlépe z 24V baterie. Děkuji.


doplněno 27.01.22 09:32:

Byl by nějaký vhodný motor s napájením 48V a více při použití trakčních baterií? Motor by přes řetěz poháněl 2 rychlostní převodovku s řazením jízdy dopředu a dozadu.

 

 

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


4x

No, před mnoha a mnoha lety jsem měl možnost vyzkoušet si Traboše předělaného na elektropohon. Tehdy to dávalo smysl, měl ho náš mistr, pohon, na který se ptáte zajištzoval letecký dynamostarter a baterie byly poctivé olovo. Dávalo to smysl protože s tím denně dojížděl do práce nějakých 25km, v práci prodlužkou z okna dílny dobil baterky, v zimě tam měl i teplovzdušný ventilátor na ohřátí kabiny před jízdou. Baterky sehnal taky levně, tehdy se daly opravovat, takže z hromady baterií poskládal dost na pohon Traboše.

Prakticky to bylo stejné auto, jako zde, v odkazu, tehdy se takové kutilské úpravy dost sdílely :

auto.cz/...

Ovšem na pohon traktůrku na odhrabání sněhu mi to zase moc dobrý nápad nepřijde. Jednak ten výkon motoru je zbytečně velký - za socíku se dělaly traktůrky z motocyklů s výkonem 5-10kW a stačilo to i na orbu. Krom toho - ta váha akumulátorů, které uživí Vámi požadovaný motor bude v případě olova v několika metrácích, v lithiu se zase nedoplatíte. Navíc - u toho Traboše ta baterie měla slušnou životnost, protože se denně nabíjela a udržovala, ovšem u pluhu na sníh budete muste zbytek roku baterie stále udržovat.

Já jsem z Vysočiny, se sněhem tu je taky občas potíž, tak jsem už před lety koupil frézu na sníh - nestála moc, je to nějaká Proma, je v tom čínský čtyřtakt, nečekal jsem žádný zázrak, ale ono to fakt funguje a na to občasné využití si myslím, že je to výborné řešení, údržba minimální (občas výměna řemenů) ale je to pohotově připravené bez nabíjení, bez starostí.

 


3x
Při 24V a vykonu 19KW bude proudový odběr 1000A, to není dobra volba, při 5Kw potřebný proud bude 200A to olověný akumulátor dlouhodobě nedá.
Nebude rozumnější tam napasovat čtiřdobý benzinový motor co se použiva v zahradní technice.

 


2x
Tak jen pro představu, dejme tomu, že použijete baterii 24 V/ 100 Ah. Asi tak maximální proud, který z ní můžete trvale hodinu brát (ale bude jí to už ničit, pokud bude olověná), je 100 A, což odpovídá výkonu 2,4 kW, což je výkon tak tak postačující pro malou radlici jednoosé frézy. Samozřejmě po zpřevodování tím utáhnete cokoli, ale pojede to úměrně pomaleji.

 


2x

Kolko akumulatorov 24V a s akou kapacitou tam viete namontovat? Ako pisu ini, nevidim to realne, vyrabaju sa samozrejme vysokozdvizne voziky na akumulator, ale je ich tam dost vela a su tazke. Predstava, ako s jednym aku povedzme 24V / 150 Ah nieco vyriesite, je uplne nerealna, vzhladom na vykon motora, aky tam mate teraz.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]