Nejste přihlášen/a.
Samotná baterie sice indikuje čtyřmi LEDkami stav nabití, ale jsou to nesmysly, Svítí 3 ze čtyř, ale kolo už skoro nejede. Taky bych se rád při nabíjení držel zásady udžovat baterku mezi 25 až 90% kapacity kvůli životnosti. Jak na to? Zatím nabíjím tak, že pokud je nabíječka je dost teplá, tak bere dost proudu. Jakmile je vlažná, považujuju to za "téměř nabito". Díky za každý tip.
Výrobce neznám, AKU je celkem nový, dobitý max. 10 x. Ale asi to nebude bůhvíjaká špička, stál jen 6000,- (12 Ah, 36 V). Jinak napětí drží dobře. S motorem 750 W ujedu asi 25 km zcela bez šlapání.
Pokud chceš zjistit stav nabití, použij tabulku viz kare. Pouze musíš vynásobit jím uvedená napětí 10 x (počet článků pro dosažení nominálního napětí 36 V by mělo být 10 ks do serie - po nabití 42 V). Paralelně pak asi tak 6 ks (předpoklad kapacity článku cca 2 Ah, což pak dává celkovou kapacitu 12 Ah.) Kolik je jich ale opravdu přesně nevím, zatím jsem to nezjištoval a tento pack nerozdělával.
Zda jich je do serie tedy opravdu 10 ks, zjistíš tak, že pack plně nabiješ a hodnota napětí na něm by měla být cca 40-42 V. Pokud je nižší, bude článků méně, nebo jsou "rozhozeny" jak píše riva (některý článek se nabíjí rychleji).
Vzhledem k Tebou uvedeným zkušenostem a hodnotám baterie (ujetí 25 km, 12 Ah, 36V) se dá spočítat, že pokud by jsi jel na "plný výkon" tak by motor měl brát cca 20 A. A tak při kapacitě 12 Ah a plném nabití by měla baterie "vydržet" cca 0,6 hodiny. Ale zřejmě to na plný výkon nepojede a pokud nemáš "přečipovánu" řídící jednotku, tak by jsi něměl jet rychleji jak 25 km/hod. Takže pokud ujedeš těch 25 km (za tu cca 1 hodinu), tak by to mělo být celkem OK.
Co se týká hlídání nabití, tak i vybití, krajní meze hlídá BMS modul v baterii. Po nabití baterie, na max.hodnotu (danou BMS modulem), se nabíjení odpojí automaticky a nabíječku můžeš mít (teoreticky) napojenu v podstatě i stále. Pokud nabíječka nenabíjí, schládne. Osobně bych to, jak píšeš, neřešil, vždy po dojezdu, bez ohledu na stav vybití, nabít na max. hodnotu. Šetření baterie nabíjením, v Tebou uvedeném rozmezí, je celkem nepodstatné a nestojí za problémy s "hlídáním".
Baterie má takřka jistě BMS. Pokud nemá BMS balancování mezi články, časem se stane, že články se "rozjedou", tedy při nabíjení je jeden nabitý (a nabíječka přestane nabíjet), zatímco ty ostatní jsou třeba poloprázdné. Proto jednou za čas, když kapacita poklesne, pack rozeberu tak, abych se dostal na terminály jednotlivých článků a u těchto udělám (speciální/modelářskou) nabíječkou kapacitní test a dobiju je do plna.
A jinak samozřejmě žádný článek nevydrží věčně.
Jinak nabíjím nabíječkou doplna a pak se krátce projedu, abych články nedržel nahoře.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.