Nejste přihlášen/a.
Musí mít předepsané hodnoty. Je tam většinou NTC termistor. Nožička je přes pružinky nebo zakrimpovaná o ten obal čidla. Časem se udělá přechodový odpor a hodnoty se posunou třeba o 600ohmů nahoru a samotný NTC měří rozdíl stále stejně. Ve výsledku ale jsou posunuté hodnoty.
Takže zjistíš prd. Musíš vědět, co naměřit. Pohou změnu v měření nemůžeš hodnotit, zda je dobrý nebo špatný. To nelze.
Na 90% ano, ale co chcete merat? Museli by ste poznat vyrobcom definovane odpory pre 20 a povedzme 90 stupnov.
Termistorov sa vyraba verla druhov. Na vylucenie uplne vadneho mozete merat pri 20 stupnoch a potom pri naraste teploty. To vam povie, ci senzor nie je uplne preruseny a ci reaguje na zmenu teploty zmenou odporu. Stale ale moze byt zle viac veci : v senzore je zvod, vlhkost a odpor sa sice meni, ale sucasne je k nemu paraelne pripojeny zvodovy odpor, co sa bude elektronike auta javit ako ina teplota, nez je realna. Tiez tam moze byt prechodovy odpor v serii ...
Tiez, ved vymenite snimac za typ s rovnakym zavitom, ale inym typom termistora, auto bude ukazovat bludy. Termistory sa robia napr 10 kohm pri 20 stupnoch a potom nejaka strmost krivky pri naraste na 90 stupnov, povedzme to bude uz len 2 kohm. Ine auto moze pouzivat model, ktory ma 5 kohm pri 20 stupnoch a ohrevom ide na 1.5 kohm.
Ci je v poriadku vyhodnocovanie v aute sa da simulovat premennym odporom, budete kruti gombikom a teplomer musi ukazat rozne cisla.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.