Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Hodinky po měsíci nejdou nabíjet - mám nárok na výměnu za nové zboží?

Od: edita odpovědí: 12 změna:

Dobrý den, prosím o radu - k Vánocům 2020 jsem dostala hodinky Garmin Instinct a po zhruba měsíci nešly zapnout a ani nabíjet. Šla jsem je do prodejny reklamovat s tím, že uplatňuji rozpor s kupní smlouvou a NECHCI opravovat, ale žádám pouze o výměnu za nové zboží nebo vrácení peněz. Mám na toto nárok ze zákona či nikoliv? Jde mi o to, že v servisu v hodinkách prý vyměnili celý vnitřek hodinek, který zasadili do mých starých hodinek a je mi to podáváno jako VÝMĚNA. Z mého pohledu se nejedná o výměnu za nové zboží ani vrácení peněz, tudíž jsem to nepřevzala a přemýšlím, jak postupovat dál, protože servis nepodal žádné vysvětlení a na prodejně mi bylo sděleno, že servis udělal víc než musel, že pokud už jsem je aspoň jednou nabila, tak z výroby byly v pořádku a že žádný takový zákon není, co říkám já. Prosím o jakoukoliv radu, děkuji Děkanovská. Nepřeju si, abych dostala po měsíci od koupě hodinky, ve kterých se někdo vrtal

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


3x

Abyste mohla dostat peníze, musí být třikrát uznána servisem stejná závada.

edita

Takže rozpor s kupní smlouvou do 6 měsíců od koupi už neexistuje? Aspoň co vím, tak dříve to bylo tak, že pokud byla závad do 6 měsíců, tak se mělo za to, že je z výroby a zákazník měl na výběr, zda chce opravu, výměnu za nové zboží či vrácení peněz... každopádně děkuju!

sirokko

Žádný rozpor s kupní smlouvou neexistuje a ani neexistoval. Je možnost odstoupení od smlouvy a to v zákonem stanovených případech, což ten váš rozhodně není. Není podstatné, jak moc se vám v hodinkách vrtali, ale jestli po opravě fungují a jsou bez vad.

Právo odstoupit od smlouvy spotřebiteli náleží v případě:

1) podstatného porušení smlouvy, zejména neodstranitelné vady, která brání řádnému užívání věci,

2) opětovného výskytu stejných odstranitelných vad, což praxe chápe jako minimálně tři vady,

3) většího počtu různých odstranitelných vad, což praxe chápe jako vady minimálně tři najednou, popř. čtyři postupně,

4) nesplnitelné jakosti zboží při převzetí, např. při dodání padělku,

5) fikce podstatného porušení smlouvy v důsledku nevyřízení oprávněné reklamace ve lhůtě 30 dnů (popř. individuálně smluvené delší lhůtě). POZOR: "Vyřízená" reklamace se ne vždy rovná reklamaci uznané.

(dTest)

sirokko

A na výměnu zboží nebo vrácení peněz byste měla nárok jen v případě, že by nešly opravit nebo po opravě hodinky nefungovaly deklarovaným způsobem například.

 

krab

3x
To jako ze kdyz si koupim nove auto tak pri prvni zavade do pul roku bych jej mohl vratit a dostal bych nove? to asi ne, ze?
Resite hlouposti. jsou to jen hodinky, spotrebni vec. Budte radi, ze vam je opravili a smerujte svou energii jinam, nez se trapit timto.

 


1x

Pokud byly hodinky zakoupeny v "kamenném" obchodě, platí možnost reklamace jak popisují ferax a sirokko. Pouze v případě koupě z e-shopu, na interetu, existuje možnost odstoupení od smlouvy a vrácení produktu a vrácení prodejcem celé zaplacené částky, i bez závady a udání důvodů, do 14-ti dnů od zakoupení. To je jediná výjimka oproti běžné reklamaci. V případě že se tato doba promešká, platí pak již opět pouze běžná reklamace a skutečnostmi s ní související.

 


1x

@edita - pokud už jsem je aspoň jednou nabila, tak z výroby byly v pořádku a že žádný takový zákon není
Ale je...

NOZ § 2161 Jakost při převzetí

(2) Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.

 


0x

Bohužel si to představujete jako Hurvínek válku. Zřejmě jste vůbec nečetla záruční podmínky, reklamační řád, příslušné pasáže Obč. zákoníku apod. Vaše přání je jen a pouze vaše přání a prodejce není povinen ho splnit.

sirokko

Paní by procitla v případě, kdyby čekala měsíc na reklamační opravu pračky nebo lednice, a ne nějakých blbých hodinek.

Sirokko -nemusí to ale být vždy úplně pravda. Třeba u naší nové kombinované lednice Candy, koupené u nás před cca 5-ti roky, u níž nám, po půl roce, začal "blbnout" invertorový kompresor, jsem toto reklamoval a přijel servisák za cca 3 dny. Lednice sice šla, ale já jsem mu sdělil o co jde, že běží třeba 2-5 dní a pak se, po vypnutí, kopresor nerozběhne (jestli si chce počkat ). A tak, pokud to zavčas nazaregistruji, z mražáku teče voda. Řekl že se toto stává, napsal "bumážku" s verdiktem "neopravitelné". Že se dnes u tyhle lednice nevyplácí opravovat. Já jsem na netu zakoupil tu samu (byla jinak velmi výhodná na spotřebu, provedení i cenově) a do dvou dnů jsem ji měl doma a dokonce ještě i o něco levnější. A poté jsem tu vadnou odvezl do obchodu kde jsem ji koupil, s tou "bumážkou" a oni mi do 30 dní vrátili peníze. A ta další už fungovala a funguje dodnes.

A ještě jednou, pro tento případ spíše "jako vtip". "Kupujte smartwatch v Číně (Aliexpress)". Já tam koupil, před cca rokem, chytré hodinky Q18 za cca 250,- Kč. Jsou na SIM, SD kartu, fotí, nahrávají, telefonují, posílají SMS, přehrávají. V podstatě miniaturní mobil. Když došly, nebyly stabilní a nešly nastavit a ovládat. Reklamoval jsem je na Aliexpressu. Nahrál jsem na video "kmitající" dipspaly a poslal, pouze s písemnou reklamací a popisem závady (bez těch hodinek, ty jsem měl doma. Poštovné do Číny by bylo asi dražší než ty hodinky ). Bez jakýchkoliv dalších "obstrukcí" mi vrátili peníze. No a ty původní vůbec nepožadovali vrátit. Tak to je pane služba zákazníkům!

Já si obratem objednal nové, tytéž a za tutéž cenu, ale u jiného výrobce s lepšími referencemi a ty už fungují perfektně. Takže ty původní mám na případné ND (zejména baterii a displej).

sirokko

Ohledně té lednice není nic v rozporu s mým tvrzením. Bumážka servisáka stvrdila, že je Candy neopravitelný šunt, a tak bu´d vrátit peníze, nebo jiný výrobek...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]