Nejste přihlášen/a.
Dobrý deň,potreboval by som radu ohľadom merania diody. Na plošnom spoji dioda vykazovala pri diodovom teste multimetrom prechod v oboch smeroch 0,52. Po vypajkovaní je priechodná už len v jednom smere a ukazuje sa hodnota 0,93. Po spätnom vložení na plošák znova je priechodná v oboch smeroch s hodnotou 0,52. Vie my to niekto vysvetlit?
když vypájená ukazuje jen v jednom směru,a v druhém nic měla by být donrá, nejlépe porovnat s novou...
treba rešpektovat všetky parametre. Stačí kliknút na mnou uvedenú stránku, parametre tam má uvedené.. Je to rýchla dióda, preto nielen "ampére" sú dôležité.
No podľa mňa ste sa zbytočne zamerali na diódu, pretože výsledky vášho merania naznačujú, že je v poriadku.
Ma zmysel hrabat sa dlhe hodiny v mikrovlnke, ked nova nestoji vela? Aky model a v akej cene to opravujete?
Mikrovlka je stará kvalita,multifunkčná rok asi 1993. V takej výbave sa dnes pohybuje na úrovni 350-400 €. Ak bude len vadné relé a tie súčiastky,tak oprava okolo 10 €.
Rok vyroby 93? A taka super, ze dnes stoji 300 - 400? To sa mi nechce verit. Po tych rokoch jednoducho vsetko odchadza, zazrak, ked to vydrzalo doteraz. Mal by som obavy z veci ako bezpecnostny spinac na dverach. Aj pri velmi slusnom pouzivani bude proste doskrabana, oprskana od jedla, opotrebovany motor pohonu taniera, loziska ventilatora ... Napokon magnetron je elektronka, ta tiez nesluzi vecne. Teraz su ovela modernejsie obvodove riesenie, stare rury regulovali vykon prepinanim 0% - 100% v roznom pomere casov, moderne reguluju vykon magnetronu.
Na vasom mieste to vyhodim do zberneho dvora alebo darujem ludom, ktori chcu stavat bodovaciu zvaracku. Auto mate ake? Skodu 120, starostlivo pravidelne platanu autogenom?
Verte,neverte. výkon 1000 W-5 stupňov nastavenia digitálne,gril,teplovzdušná rúra, zapekacia funkcia CRIPS, časovač,dva nastaviteľné programy, rozmrazovanie atď. Magnetron made i Sveden, ventilátory a motorky made in Swiss, trafo made in USA. Táto sa tej starej približuje až na tu páru a to otváranie.
Celkom ma zaujima, ako si predstavujete tu opravu? Schemu zapojenia nemate, pri takomto zariadeni sa da robit reverzny inziniering len ramcovo alebo vobec. Mate problemy so zakladmi elektrotechniky, vyplyva to zo stylu, akym su kladene otazky a coho sa tykaju. Tam moze byt odidene vsetko mozne, nielen nieco viditelne prepalene. To budete spamovat poradnu raz o odpore, raz o diode,raz o rele a skusat to menit kus za kusom? Mozno je zly nejaky tranzistor ... vyschol elektrolyt ...
To pripomina chirurga aelbo automechanika, ktori nic nevedia o anatomii alebo konstrukcii vozidla a pracuju stylom "co keby som toto vyrezal alebo odpojil".
Mnohe zariadenia sa daju diagnostikovat len pod napatim, meranim napati a prudov, pripadne priebehov osciloskopom, co je ale pri spotrebici na 230V a este aj s vyskytom vysokeho napatia v kilovoltoch na magnetrone hazard. Ozaj o tom malo viete, v zaujme zdravia a bezpecnosti : NEHRABTE SA V TOM !
pokud je přímo u relé dává to smysl, eliminuje špičky indukovaného protinapětí, takže je paralelně k vinutí a už víš i proč ukazuje v obou směrech stejně... Pokud ale netahá relé hledal bych u příslušného tranzistoru.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.