Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, před rokem a půl jsem si zakoupil mrazák za 13.999.- Kč, v záruční době se poškodil do té míry, že servisní techhnik vyhodnotil závadu jako neopravitelnou s tím, že máme reklamovat zboží u prodejce. Vzhledem k tomu, že reklamace nemohla být vyřízena ihned a mrazák byl plný potravin nezbylo nám nic jiného, než koupti nový mrazák a potraviny do něj přeložit. Při dnešním jednání s prodejcem mrazáku jsme se dozvěděli, že nám objedná nový mrazák, anebo že máme možnost si za tak velikou částku vybrat jiné zboží.
Dotaz - máme právo na vrácení finanční částky při neopravitelném zboží?
89/2012 Sb. řeší to par. 2106 a 2107 - odstoupit od smlouvy lze, ale právo odstoupit musí využít včas (jinak se jede podle 2107 a o vyřízení rozhoduje prodejce)
Pokud je závada neopravitelná, tak vám mají dát nový výrobek nebo vrátit peníze. Jestli to či ono rozhodnou oni, ale nutit vás ty peníze utratit zase u nich nemohou, takže buď:
1. Uděláte malý podraz, zvolíte druhou možnost a pak můžete vymáhat peníze.
2. Zvolíte první možnost, pak ten mrazák, který jste si mezi tím koupil prodáte a rozdíl budete požadovat jako náklad spojený s reklamací.
Ani jednu z možností vám asi nespní s nadšením, ale je možno se toho domáhat třeba i soudně.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.