Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vrácení peněz při uznané reklamaci

Od: kroutil odpovědí: 6 změna:

Dobrý den, před rokem a půl jsem si zakoupil mrazák za 13.999.- Kč, v záruční době se poškodil do té míry, že servisní techhnik vyhodnotil závadu jako neopravitelnou s tím, že máme reklamovat zboží u prodejce. Vzhledem k tomu, že reklamace nemohla být vyřízena ihned a mrazák byl plný potravin nezbylo nám nic jiného, než koupti nový mrazák a potraviny do něj přeložit. Při dnešním jednání s prodejcem mrazáku jsme se dozvěděli, že nám objedná nový mrazák, anebo že máme možnost si za tak velikou částku vybrat jiné zboží.

Dotaz - máme právo na vrácení finanční částky při neopravitelném zboží?

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

re4zon

0x
O zpusobu vyrizeni reklamace rozhoduje prodejce (ve vasem pripade, jinak je tomu v prvnich 6 mesicich). Vy mate narok na uhradu nakladu spojenych s reklamaci a u zbozi nezbytneho pro domacnost (pracka, lednice) i na uhradu nahrady (u sporaku na pujceni varice, u pracky na cistirnu apod.). Tzn. meli jste informovat prodejce a zadat, at si urychlene zajisti odvoz a pokud vam neni schopen dodat mrazak hned, at vam zapujci nahradni do vyrizeni reklamace. Takhle mate narok na novy, ale ne na vraceni penez. A musi to byt stejny typ, pokud ho uz nema, penize vratit musi. Na vyber jineho zbozi pristoupit nemusite, ovsem ve vasem pripade bych byl rad, ze nebudu mit zbytecny mrazak a vzal bych si treba televizi, nebo co ja vim co se vam bude hodit.
asd1

U neopravitelné vady už nejde odstoupit od smlouvy? (Dřív to tak bylo)

asd1

89/2012 Sb. řeší to par. 2106 a 2107 - odstoupit od smlouvy lze, ale právo odstoupit musí využít včas (jinak se jede podle 2107 a o vyřízení rozhoduje prodejce)

re4zon
Odstoupit jde, ale pouze u podstatneho poruseni smlouvy. To po roce a pul uz moc nepripada v uvahu. Navic, jak spravne uvadite, zpusob reseni reklamace je treba urcit pri jejim podani.
asd1

Pokud v záruce chcípla a není to opravitelné tak o podstatné porušení smlouvy jde a odstoupit může. Ovšem musí neprodleně po oznámení neopravitelnosti (což ale možná pořád jde použít)..

Zlatá západní Evropa, tam obvykle prachy vrátí utomaticky, bez keců a s omluvou že došlo k poruše...

 

makk

0x

Pokud je závada neopravitelná, tak vám mají dát nový výrobek nebo vrátit peníze. Jestli to či ono rozhodnou oni, ale nutit vás ty peníze utratit zase u nich nemohou, takže buď:

1. Uděláte malý podraz, zvolíte druhou možnost a pak můžete vymáhat peníze.

2. Zvolíte první možnost, pak ten mrazák, který jste si mezi tím koupil prodáte a rozdíl budete požadovat jako náklad spojený s reklamací.

Ani jednu z možností vám asi nespní s nadšením, ale je možno se toho domáhat třeba i soudně.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]