Nejste přihlášen/a.
dobry den chci se zeptat jaky odpor vlozit kdyz porebuji z 12V udelat aby mi prochazelo nejakych 4,5V?,prosim pomozte
Popište co nejpřesněji jaké součástky a jak budou zapojené - za sebou, vedle sebe; žárovka, svítící dioda, ...
potrebuji obejit jeden snimac...vim jen ze do nej jde 10V a odchazet ma 4,5V...porebuji proto odpor napojit primo na kabely aby to nemuselo jit pres ten snimac
Volty "chodit" nemohou, "chodí" ampéry. Čeho je to snímač? Optický, mechanický? Jaký má účel? V jakém přístroji?
ten snimac prijima tlak ktery prochazi tim filtrem na zaklade toho to napeti z tech 10 na 5-0,5V podle toho jak je ten filter pruchozi
Takže 10 V je na tom senzoru když jsou od něj odpojené hadičky a 5-0,5V když jsou připojené tam kam mají být?
ne 10 ale 12V jsem se tam upsal...kdyz odpojim tu svorkovnici tak tam jde 12V a kdyz je zapojena tak ma odchazet 0.5-5V podle toho jek je ten filtr zaneseny
Našel jsem si principy čidel. Pokud jde o čidlo kapacitní tak odporem nelze řešit. Pokud jde o piezoezistivní asi by to šlo, ale jen z napětí naprázdno a na připojeném čidle vypočíst nelze. Buď změřit ohmický odpor čidla nebo by musel být znám výstupní odpor napájení čidla.
A doufám, že neradím jak vyndat z výfukového potrubí filtr pevných částic a oblbnout elektroniku auta. Ty pevné částice z dieselů jsou pěkné svinstvo.
ne vyndat ho nechci jen mi nejak blbne ten snimac a novy je docela drahy tak to chci jenom nejak poresit nez budu mit penize na novy
Snímač bude před a za filtr asi zapojený nějakými hadičkami. Ty bych odpojil a vývody na výfukovém porubí zaslepil (samozřejmě ne lepidlem ale tak, aby šlo snímač připojit znovu). Pokud bude na obou stranách snímače stejný tlak (atmosférický) odpovídá to tomu, že filtr je ideálně průchodný a nemělo by nic alarmovat. Pokud je systém nastaven aby hlídal i "vyndání filtru" je třeba na straně blíž k motoru udělat nějaký trvalý tlak, třeba injekční stříkačkou napojenou přes hadičku. Za trvalejší funkci ale neručím.
Jak už jsem psal: kapacitní snímač odporem neoblbnete, odporový by možná šlo nahradit odporem hodnoty kterou ohmmetrem naměříte na kontaktech čidla.
Obává se že se bavíte o snímači s piezoměničem. 12V myslíte z referenčního napětí nebo ze sítě automobilu? Snížit napětí na vztupu tohoto snímače ničeho nedocílíte, odpor taky není řešení - na nejvýš stabilizátor 78/7905. Jak bylo řečeno záleží jestli je snímač hlídán. Pak jedině uměle navodit podmínky ze snímače co je složité! Jakého auta se to jedná? Kolik stojí to čidlo?
Na stránkách výrobce těch senzorů se hovoří o jejich principu jako o PIEZOREZISTIVNÍM nebo KAPACITNÍM, sám senzor je tedy PASIVNÍ součástkou. Najděte si na webu jejich principy, piezorezistivní je v podstatě Wheatstoneův můstek sestavená z odporových tenzometrů. Kapacitní jsem do detailu nestudoval, ale zjednodušeně řečeno změna tlaku vyvolá změnu kapacity a tu je pak nutno změřit což při malých hodnotách změny není úplně jednoduché.
Vy máte na mysli PIEZOELEKTRICKÉ NAPĚTÍ. Jenže u tohoto jevu vznikne elektrický náboj a pokud jej odvedete už nemáte co měřit.
Teď jestli jsem to dobře pochopil záleží na tom jestli z onoho čidla něco leze v závisloti na vstupní veličině.Pokud ne, není co řešit. Protože dotyčný se ptal jak přemostit čidlo. Nevím jaké auto vlastní, jestli se to dá nahradit v jeho případě něčím jiným.Jenže když trvale zadá jeden výstup a auto bude pracovat, tak to může mít dopad. A s ohledem na emise a spotřebu vozu, se mu tento krok (zásah do zapojení) nemusí vyplatit. Záleží jakého filtru se to týká. Ale čidlo tam zbytečně nebude.
Musím se přiznat, že jsem nekoukal na stránky výrobce, záleží na zapojení čidla (napájení - výstup) a navrhnout tam dělič 75:25 - 3V (v desítkách mA, třeba 900:300R) at to zkusí s tím 0,5 - 4,5V .Podle mě to nic neřeší nebo jen dočasně. Poslední a nejlepší varianta je nákup staršího (nového) čidla.
Prosím než něco napíšete přečtěte si co napsali ostatní. To čidlo je PASIVNÍ součástka, takže z něj nic neleze. Žádný zdroj napětí nic neřeší, je nutné nasimulovat buď ohmický odpor nebo kapacitu. Jde o diferenciální čidlo tlaku monitorující stav filtru pevných částic. Tazatel filtr nechce vymontovat takže nám foukat saze ven nebude. Nemá teď na nové čidlo a potřebuje jezdit. Asi se zhorší účinnost motoru (vyšši tlaky ve výfukovém potrubí), ale nemyslím, že by hrozilo jeho zničení (to by se mohl vyjádřit nějaký motorář nebo tazatel by se mohl zeptat jinou otázkou co udělá s motorem ježdění se zanešeným filtrem - ale musí se zeptat přesně a ne jako tady).
Obává se že se bavíte o snímači s piezoměničem. 12V myslíte z referenčního napětí nebo ze sítě automobilu? Snížit napětí na vstupu tohoto snímače ničeho nedocílíte, odpor taky není řešení - na nejvýš stabilizátor 78/7905. Jak bylo řečeno záleží jestli je snímač hlídán. Pak jedině uměle navodit podmínky ze snímače co je složité! Jakého auta se to jedná? Kolik stojí to čidlo?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.