Nejste přihlášen/a.
Multimetr měří tzv. zesilovací činitel tranzistoru. Pro laiky velmi zjednodušeně řečeno je to číslo, které udává, kolikanásobně je větší proud kolektorem proti proudu báze.
Za předpokladu použití dobrého tranzistoru a jeho správného připojení k multimetru (PNP a NPN, identifikace elektrod a jejich připojení ke správným svorkám) multimetr ukáže kladné číslo bez rozměru, obvykle v hodnotě desítek až stovek, které značí poměr proudu kolektoru k proudu báze.
Pokud neříká Návod k multimetru něco jiného, lze měřit jen malovýkonové klasické křemíkové tranzistory. Na měření výkonových tranzistorů, popř. i polem řízených (FET a podobných) tranzistorů je třeba zapomenout.
Změřit tyristor (nebo to mělo být změnit tranzistor?) Všechny parametry změřil, publikoval a zaručuje výrobce, takže se podívejte především do katalogového listu, kde najdete všechno a ještě mnohem víc, než potřebujete.
Vyzkoušet? Pokud stále myslíte tyristor, čtěte dála: Tyristor je nevodivý, neprůchozí, dokud na jeho řídicí elektrodu nepřijde impulz napětí, podobně jako se tranzistor otevře napětím přivedeným mezi bázi a emitor. U křemíkového tranzistoru bývá otvírací napětí asi 0,65 V, u tyristoru najdete otvírací napětí UGT a potřebný otevírací proud IGT, tedy citlivost tyristoru, v dobrém katalogu (zde například UGT 1,3 V a IGT od 10 do 50 mA),
Takže nejjednodušší je vymontovaný tyristor připojit třeba do nepájivého kontaktního pole, nebo do vhodné svorkovnice, do obvodu připojit třeba žárovičku, aby byla nějaká indikace otevření tyristoru a pak přes vhodný odpor přivést na řídicí elektrodu napětí tytistor se otevře, žárovka svítí. Ve škole nebo laboratoři jistě máte nějaký vhodný přípravek, nebo pracoviště.
U stejnosměrného napětí stále i když se spínací signál odpojí, dokud se obvod tyristoru nerozpojí, nebo u usměrněného střídavého napětí nepřijde záporná půlvla a tím napětí nepoklesne na nulu. Podívejte se na teorii tyristorů a triaků, tam je to i s obrázky a schématy.
s tím tyrystorem to není tak docela pravda, protože se dělají i vypínací tyrystory, takže jsou v klidu sepnuty
typ nedám ale používá se v blescích ke zkrácení záblesku po změření osvitu a vypne se výbojka , čímž se šetří energie na pracovním kondíku. GTO tyrystor
111...protože se dělají i vypínací tyrystory, takže jsou v klidu sepnuty.
také to není docela pravda... odsud
Při spínání se GTO tyristor schová stejně jako klasický tyristor. Je zapínán kladným proudem do řídicí elektrody (hradla) +IGT.
Vypínání je uskutečňováno ve stejném zapojení, ale přivedením záporného proudu - IRG do řídicí elektrody (hradla).
Takže tyristor GTO není "spínač v klidu sepnutý"....ale spíná se přivedením kladného impulsu na řídící elektrodu; vypínání je záprným impulsem...takže základ je stejný jako běžný tyristor s tím, že je ho možno vypnout, jak správně uvádíte, že se používá třeba v blescích, dále dopravní prostředky (tramvaje, trolejbusy,...a další.). Několik typů...
A další podobný z/... ETO...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.