Nejste přihlášen/a.
Ahoj,potřebuji u motorky měnit napětí v rozsahu 0 až 5V pomocí potenciometru.Ten má tři vývody je zapojení krajní pin +5V ,druhý krajní pin gnd , a středový pin bude výstup mezi 0 až 5V? děkuji
Děkuji , všem za odpovědi řídící jednotka u motorky né u motorku!, už má výstup 5V takže zapojím jak jsem psal a jak jste mi mnozí schválili výstup z potenciometru bude zatížen jen nějakýmy mV a bude v ŘJ dále ovládat množství vstřikovaného paliva ,střed potenciometru bude 2,5v bez korekce a k nule bude palivo ubírat a k 5v bude palivo přidávat
Takto zapojený potenciometr bych k regulaci motorku(?) nepoužíval. Není nám známý jeho celkový odpor, který je podstatný. Odběr motorku nebude zanedbatelný, naproti tomu běžné potenciometry mají malou výkonovou zatížitelnost. Takže by ten potenciometr nejspíš opravdu brzy shořel. Navíc při tomto způsobu regulace by motorek při nižších napětích hodně ztrácel na výkonu.
Raději najděte nějaký jednoduchý elektronický regulátor, který to v pohodě zvládně. Jelikož neznám výkon motorku ani odebíraný proud, konkrétní regulátor poradit nemohu.
@111: Takže rád zopakuji a rozšířím: Jelikož neznám výkon motorku, odebíraný proud, celkový odpor potenciometru a jeho zatížitelnost, nejen že konkrétní regulátor poradit nemohu, ale nemohu ani poradit případný konkrétní potenciometr.
@bary:
1. Ta otázka byla formulovaná tak neštastně, že mě ani ve snu nenapadlo, že se skutečně jedná o motorku. A nebyl jsem sám!
2. Doufám, že se jedná jen o recesisitický pokus, protože tento způsob regulace množství vstřikovaného paliva je nesmyslný. Množství paliva řídí ŘJ v závislosti na více faktorech (vstupních datech) a zasahováním do elektroniky motorky podle tvého návrhu víc pokazíš, než vylepšíš. Klidně můžeš i odprásknout ŘJ.
to je sice pravda, ale podle dotazu soudím že na nějaké elektronické regulace nemá. takže použít drátový odpor...
Ano uznávám,asi jsem měl napsat motocykl , nicméně mi odpověd pomohla, takže děkuji ponenciometr mám zapojený a i ověřeno voltmetrem ,jinak ta jednotku je k té regulaci uzpůsobena má speciální vstup pro potenciometr a dokonce mužu zvolat kterou veličinu budu potenciometrem měnit / vstřikování,předstih nebo kontrolu trakce/
11. Korekční potenciometr POT.
Napětím z korekčního potenciometru lze korigovat buď palivovou mapu nebo předstihovou mapu nebo nastavovat hodnotu
startovacího omezovače nebo korigovat citlivost akceleračních limiterů (Launch control). Korekční napětí může být 0 až 5 V.
Je nutné použít lineární potenciometr s hodnotou 1 - 10 kOhm. Konkrétní nastavení korekcí lze nastavit v software na záložce
Čidla. Napětová závislost korekce je lineární s nulou uprostřed dráhy potenciometru (pro napětí 2,5 V se neprovádí žádná
korekce). POT se napájí pomocí referenčního napětí +5 V (10) a SENSE GND (9). Výstup potenciometru se připojí do
konektoru (11).
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.