Nejste přihlášen/a.
Přeji pěkný den
Mám aku vrtačku na 12V - viz foto. Baterie dosloužila ale přemýšlel jsem o využití u auta - na leštění či broušení a napájení z autozásuvky, jenže když připojím vrtačku na autobaterii, tak vrtačka jde tak, že stěží udělá otáčku naprázdno.
Poradí někdo proč to tak je a jakým způsobem ji zprovoznit, aby fungovala jako na 12V aku baterii?
Děkuji.
Akumulátor má 12,6 v, 60Ah.
nemá náhodou vrtačka ochranu proti přepolování? Proč se nepodíváte do vysloužilé baterie jak je zapojena uvnitř? třeba je tam nějaká propojka. Kolik kontaktů je uvnutř vrtačky? Připojujete to na ty správné?, nabylo ba jednodušší baterii rozebrat a kabely připojit do obalu?
provozovali jsme vrtačku na PC zdroj, ale musela se správně napolovat
Kontakty jsou dva, jak na vrtačce, tak na aku.
Ty slabé dráty me taky napadly- použil jsem klasickou dvoulinku z 220v prodlužky.
Mám tu i kolečko užívané na zapalovací kabely ke svíčkám. To by mohlo jít, že?
Nebo koupit startovací měděné a použít ty?
myslíš jako co doma najdu, no to souhlasím ale to by se divil jak izolace čudí a jak se dtáty červenají..
Třeba má tvoje auto-zásuvka nějakou ochranu proti vysokému proudu.
Třeba máš hodně tenké kabely, kterými máš vrtačku připojenou.
Třeba máš někde špatný kontakt.
Třeba máš slabou baterii v autě.
Může to být cokoliv a bez nějakých pokusů a hledání na místě to neumím zjistit.
Každopádně má akumulátor a vrtačka stejné napětí, takže při vhodném propojení to musí fungovat (pokud je vrtačka v pořádku).
To je tuctová záležitost, není tam snad ani možnost problému, pokud vrtačka jede na akumulátor... U některých akuvrtaček a atd. je více vývodů... Tak třeba třetí vývod (pominu baterie s 8 vývody pro balancer) je zpravidla vývod snímače teploty a ten je potřeba spojit s + pólem.. Toto platí třeba pro Makitu, ale setkal jsem se s tím u více výrobců...
Důležité je připojit vrtačku na správnou polaritu, podle původní baterie. Regulátor otáček je polarizován. Pak zkusit připojit silnějším průřezem přímo na baterii auta. Při zatížení by vrtačka mohla mít odběr i více jak 20A, ale naprázdno podstaně míň. Akumulátor auta by ji měl mít schopnost napájet bez problémů. Pokud vrtačka nepojede, mohl by být poškozený ten regulátor otáček, třeba i předchozím přepólováním. Možno vyzkoušet, po demontáži krytů, a opatrném připojení napájení ("škrtnutí") přímo na vývod z regulátoru na motorek . Za regulátorem na polaritě nazáleží.
Tak jsem sehnel kabely ke svíčkám a nic. Sklíčidlo se točí, ale cca 100ot/min,
Akumulátor jsem použil z motocyklu, naprázdno 12,6V.
A stačí chvilka a z vrtačky jde zápach, jak kdyby se tam něco pálilo..
Zápach jde s vrtačky nebo kabelů? Protože vn kabely ke svíčkám jsou na nic, mají malý průřez. Osobně jsem zkoušel průřez 4mm2, pak při délce cca 3,5m to fungovalo...Na kolik spadne napětí na aku při připojení vrtačky - za chodu...O jakou baterku se jedná? Typ...
@pave: Už ti tady mikihans řekl, že kabely ke svíčkám jsou blbost. Mají obvykle uhlíkové jádro a vysoký odpor.
Podle zápachu je vada ve vrtačce a s tím toho moc nenaděláš. Při dnešních cenách ji vyhoď a kup si jinou.
Už Ti někdo říkal, že ty kabely ke svíčkám jsou blbost. Tam je (pokud jde o staré měděné) pouze tenký vodič. A pokud točí malé otáčky a jde z ní smarad, tak je asi už nejspíš spálená kotva. Pokud by tak nebylo, na tu baterii by naprázdno měla určitě fungovat. Tyhle menší 12V-16V šroubováky a vrtačky zkouším i na malou olověnou baterii 12V/7,2 Ah, vodič průřezu aspoň 1,5 mm a pokud jsou v pořádku, tak jedou bez problémů. Pozor ale na tu polaritu!
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.