Nejste přihlášen/a.
Zdravím rádce a rádkyně. Již několikrát se tu řešily koncesionářské poplatky, ale nenašla jsem odpověď.Tak se prosím ptám...zda nejsou nějaké změny...nebo nevím. Bydlíme s mužem na vsi v domku a byt jsme nechali se vším všudy (poplatky elektřina a pod.) synovi a jeho partnerce. Poplatek za rozhlas a televizi platí muž ze svého účtu. A teď ten problém. Již po třetí nám přišel dopis, abychom poslali potvrzení, že poplatky platíme a nebo vysvětlení, proč neplatíme. Poslali jsme kopii výpisu z účtu, že poplatky platíme více než 30 let přes SIPO a to číslo SIPA je jako variabilní symbol. Nakopíruju sem do poradny schválně emailový dopis, dnes obdržený. A ráda bych znala odpověď jak byste tomu rozuměli.
"Bereme na vědomí Vaše prohlášení, že jste evidovaný poplatník tv poplatku resp., že je evidovaný jiný člen Vaší domácnosti na SIPO 204...33 k evidenci s jiným datem narození a na jiné adrese.
V souladu se zákonem č.348/2005 Sb. došlo k oslovení proto, že jméno a adresa v evidenci odběratelů elektrické energie neodpovídala podle strojového srovnání žádnému poplatníkovi v evidenci poplatníků České televize.
Což je samozřejmě nesmysl. Koncesionářské poplatky nemají nic společného s platbami za služby a energie.
Tady je odkaz na článek o placení poplatků
Je tam uvedeno, že dodavatelé elektřiny mají podle zákona povinnost, poskytovat České televizi a Českému rozhlasu údaje o všech svých zákaznících. Takže pokud má někdo novou smlouvu na odběr elektřiny (kdo není evidován jako plátce koncesionářského poplatku), tak je automaticky předpokládáno, že má televizi a rádio a pracovníci ČT (popř. ČR) prověřují, zda vlastní televizní nebo rozhlasový příjmač. Pokud ho nevlastní , tak to musí sám nahlásit.
Je možné, že při kontrole toho údaje v databázi ČT vznikla chyba a proto vám poslali daný dopis.
Televizní (rozhlasový) poplatek se platí za držení televizního (rozhlasového) přijímače. Pracovníci ČT(ČR) nemůžou sami zjištovat, kdo se kam přestěhoval nebo kdo s kým bydlí ve společné domácno atd.
Jelikož u Vás vznikly změny, tak to je prověřováno. Znění z toho dopisu, který Vám poslali, rozumím tak, že je to vysvětlené. Každopádně, pokud si to chcete ověřit, tak doporučuju zavolat na kontaktní linku ČT a tam ty změny nahlásit.
Tel. číslo je 261 133 885
Tady je odkaz na webovou adresu
Díky @lopezz za odkazy...ještě juknu...jenže problém není platit či neplatit a proč...problém je, že i když platíme a žádné změny jsme nedělali...tak přesto již 3x za cca 10-12 let musíme dokladovat, že platíme. ...a když nám oznámí, že číslo smlouvy SIPO, kterou si domlouval muž před 30 lety, je najednou hlášeno na někoho jiného s jiným datem narození. . Tomu fakt nerozumím. Chápala jsem, když jsme se stěhovali na chalupu, že mohlo dojít k nesrovnalostem, ale tohle bylo potřetí a když přidám časovou náročnost zaměstnání nás obou, Vánoce, věčně nefungující internet (scan a poslání emailu do ČT) tak bych někdy vraždila.
Ale když neplatí kluk...tak proč posílají dopis otci? Ano energie jsou psané na kluka a to v bytě a na otce v domě...to přeci nedává smysl? A hlavně...muž vlastní obě nemovitosti a trvalé má na chalupě. A co má společného energie a ČT? Asi jsem mimo mísu
děkuji @smode...já měla za to, že když si muž před cca 30ti lety otevřel na své jméno SIPO a dostal i číslo, že na stejném čísle SIPA se nemůže přihlásit nikdo jiný (jako že se SIPO nevztahuje na nemovitost, ale na člověka)...a také mi nejde na rozum, pokud platí GDPR...jak je možné, že údaje z eonu vědí ČT :-O...a hlavně a to zdůrazňuji...muž byl takto osloven již 3x během 12 let a to v bytě již nebydlel a ani nikdo jiný...kluk tam je cca 1,5 roku ...prostě jsem vedle jak ta jedle
Proč se zlobíte? Je povinnost platit koncesionářská poplatky a zákon umožnuje kontrolu. Přišli na Vás, tak buď uhradíte, nebo se budete bránit.
Nikomu se nechce platit poplatky, ale musí se to.
Především je třeba ci vyjasnit, kdo je (oficiálně) přihlášen (jméno a adresa) elktřiny ve vašem domku a kdo na adrece vašeho bytu ve městě. On správce konces vychází z předpokladu, že kdo odebírá elektřínu můžesledovat televiziči pouštět si radio, a s jistou pravděpodobností tak činí.Takže pokud jste vy nebo váš manžel hlášeni jako odoběratel elektřiny ve vašem domku, zkontrolují, jestli na příslušné jméno jsou tyto poplatky přihlášeny (a placeny). Takže první možnost je, že jméno vašeho menžela včetně data narození neodpovídá jménu, na němž je přihlášena koncese, kterou platíte. Pokud ovšem Váš syn sice plattí elektřinu a plyn v bydě, ale formální pževedení odběru nebylo provedeno, tak by mohli pochybovato tom, že v bztě jsou placenz poplatkz. Ale pak bz měli posílatdopis sice navaše jméno. ale na městskou adrecu. Royhodně ykontrolujte tzto formální yáležitosti-
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.