Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Snížení výkonu žárovky

Od: joudis* odpovědí: 11 změna:

Lze tento měnič zapojit, kdy bude + přes tento měnič a následný - na žárovce bude opět z kostry automobilu? To jest + půjde přes měnič, - vezmu z kostry na měnič, ale na žárovce bude opět jen - z kostry. Bude to fungovat, nebo je fakt nutný i - zapojit, což nelze když je ukostřen celý vůz. Případně jak snížit napětí jen na + vodiči, aby žárovka (2x 12 V 5W) svítila na 1/2 výkon. Měl jsem na + jako odpor žárovku 24V 70W, ale po připojení vleku (3x 12V5W) skoro to nesvítilo, naopak žárovka, která sloužila jako odpor jasně svítila. Děkuji


 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


3x

Zdá se, podle obrázku, součástek a počtu vývodů, že měnič je jen stabilizátor 7XXX. Typ 78XX reguleje na kladné větvi, (mohl by se použít) 79XX na záporné a poslední dvě čísla namísto XX jsou napětí, na které je stabilizováno. Zapojení na obrázku má potenciometr, napětí stabilizátoru nebude tedy jediné výstupní, ale minimální, potenciometrem se napětí dá regulovat. Tenhle stabilizátor funguje zpravidla do 1-2A dle typu, je velice neefektivní, protože co nevysvítí žárovka, vyhřeje on. Na takový výkon má malý chladič, tedy za mě je to nepoužitelné. Přibližte účel zapojení, třeba vymyslíme něco vhodnějšího.

Dávám bod, že je to obyčejný stabilizátor jsem si nevšim. Plně souhlasím.

Pro tazatele: místo tohoto si kupte alespoň nějaký DC-DC měnič, ten bude mít mnohem vyšší účinnost.

joudis*

Slouží to k osvětlení zadní části vozu, při současném denním svícení. Mají to některé osobní auta i kamiony, z výroby, ale zadní světla i boční mají plný výkon. Využití - Při vjetí do tunelu, případně podzemní garáže, atd. stále rozsvěcet světla kvůli zadnímu oasvětlení, chci právě vyřešit takto. Je zbytečný plný výkon v denních hodinách a v tunelu je jen šero. S podivem jsem zapojil tento stabylizátor jen propojením do serie + a dále na žárovky, které jsou ukostřené a regulací došteloval výkon svitu a funguje a moc nehřeje... Sám jsem tomu nevěřil

joudis*

...Co koukám tak je to regulátor LM317 DC-DC, vstup 4,2 V - 40 V, výstup 1,2 V - 37 V. Nebo tak alespoň mi to soudruzi z Číny poslali

Jestli to skutečně svítí míň a moc nehřeje, mohl by to být PWM regulátor, to by mělo smysl a i s tim vozíkem by to mohlo fungovat, kdyby byl proud ještě OK. LM317 je obyčejný lineární stabilizátor jako 7XXX = musí hřát.

 

111®

0x

měnič potřebuje jak + tak -. Klidně propojte minusy měničea připojteje na kostru. + projde měničem a skončí na žárovce, která má - z kostry.

 

jardaa*

0x
Měl jsem na + jako odpor žárovku 24V 70W, ale po připojení vleku (3x 12V5W) skoro to nesvítilo, naopak žárovka, která sloužila jako odpor jasně svítila.Pomohudoplněno 06.09.19 21:58: Motorové vozidlo musí mít za jízdy rozsvícena obrysová světla a potkávací světla nebo světla pro denní svícení, pokud je jimi vybaveno podle zvláštního právního předpisu.
joudis*

Jel jsi někdy Itálii nebo Francii, samy tunel a pořad rozsvedcet a zhasinat. Někdy na to zapojení a není mě vidět zezadu, tak asi tak. Tet to dávají a konečně to někoho napadlo svítit i vzadu při denním svícení...

 


0x

Záleží na tom, jaké ma měnič zapojení, z fotky to nepoznáme. Dá se jednoduše propískat, pokud má - na vstupu a na výstupu přímo propojené, tak to tak fungovat bude.

 

111®

0x

někde ten stabilizátor musí vzít - , jinak by nefungoval

ale vždyt to v otázce jasně zmiňuje

" - vezmu z kostry na měnič"

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]