Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, dne 29.10.2017 jsem zakoupil na prodejně Tesco pobočka Opava ,mobilní telefon značky Cobalt SM6, dne 23.02.2019 proběhla první reklamace s popisem problému: Telefon se vypíná, zasekává,na displeji je bílá skvrna. Telefon byl dne 9.3.2019 opravený (reklamace uznána), poté dne 23.03 byl telefon opět dán do reklamace s popisem problému: 2.Reklamace - telefon se neustále sám vypíná, stejná závada jako u předešlé reklamace, dne 6.4.2019. telefon opraven(reklamace uznána), poté dne 20.04.2019 byl telefon na 3.reklamaci, s popisem telefon se vypíná, potřetí stejná závada, dne 4.5. 2019 jsem si byl mobilní telefon vyzvednout s tím že , závada se neprojevila, proto jsem taky ihned na prodejně vyzkoušel s obsluhou prodejny mobilní telefon, a závada se opět projevila i před zraky obchodníka, proto jsme telefon zaslaly opět na 4.reklamaci , kde byl popsán popis stejné závady , i s tím že,zařízení bylo zkoušeno na prodejně se zákazníkem. Dne 25.5.2019 bylo zařízení zasláno zpět , s tím že závada se opět neprojevila, opět jsme tedy na prodejně s obsluhou zařízení vyzkoušely a zařízení opět nefungovalo, proto jsme tedy ihned zboží zaslaly na 5.reklamaci se stejnou závadou ,kde bylo pět popsáno: zákazník nepřevzal, zkoušeno na prodejně, a mt se stále vypíná,není možné,aby se u nás závada 2x projevila a u servisu bylo vše v pořádku. Už opravdu nevím co mám dělat, proto se obracím na Vás o pomoc a hlavně kontrolu tohoto problému . Každopádně je mi divné , že zařízení opravuje servis sídlící v Polsku s názvem Společnosti FIXIT S.A. s adresou Nad Serafa 56A/II Krákow , Polsko, na ČOI jsem se obrátil ale bohužel ta mi sdělila, že se musím obrátit na soud a soudního znalce , který stojí tísíce korun a na to bohužel nemám finance abych si to mohl dovolit.
Můžete mi prosím nějak poradit jak postupovat?
Děkuji
S pozdravem Tom
Dobrý den,
jako bývalý zaměstnanec Tesca Vám poradím, napsat na linku stížností Tesca. Popište problém tak, jak jste ho popsal tady. Z vlastní zkušeností vím, že ten kdo nejvíce křičí a nadává ve sporu vyhraje i kdyby tak úplně neměl pravdu. Na závěr vašeho emailu bych připsala, že v reklamačním řádu Tesca se jasně píše, že pokud má zboží opakující se závadu, nebo více závad a nelze jej řádně užívat, má kupující právo na výměnu zboží, či dokonce nárok na odstoupení od kupní smlouvy.
Bohužel Tesco spolupracuje s malými opravnami, kam zasílá své reklamované zboží. Kolikrát se nám stalo, že zboží poslané na reklamaci nikdo nevytáhl ani z krabice a poslali jej zpět a tvrdili, že je bez "závady".
Hodně štěstí
Musí se zabývat každou stížností, která jim tam příjde. I kdyby to byla sebemenší blbost (což není Váš případ). Pokud by Vás poprvé odflákli, tak jim to tam klidně pošlete znovu. A jak říkám, čím větší bububu, tím spíš to vyřešíte.
Vy nejednáte s jakousi polskou firmou, ale s prodejcem. Protože podle popisu se vada opakuje, měl byste postupovat podle
NOZ § 2169
(2) Právo na dodání nové věci, nebo výměnu součásti má kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má kupující i právo od smlouvy odstoupit.
§ 2172
Práva z vady se uplatňují u prodávajícího, u kterého věc byla koupena. Je-li však v potvrzení podle § 2166 uvedena jiná osoba určená k opravě, která je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším, uplatní kupující právo na opravu u toho, kdo je určen k provedení opravy. Osoba takto určená k opravě provede opravu ve lhůtě dohodnuté mezi prodávajícím a kupujícím při koupi věci.
Vezměte si kopie dokladu o zaplacení, příslušných reklamačních protokolů atd., dojděte do prodejny a podle výše uvedeného § 2169 sdělte, že odstupujete od smlouvy a trvejte na vrácení kupní ceny. Nenechte se "zblbnout" tím, že to s vámi nemá kdo vyřídit - platí
z. č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele
§ 19
(2) V provozovně musí být po celou provozní dobu přítomen pracovník pověřený vyřizovat reklamace.
Ano , to už jsem dělal jenže pokaždé přijde mobilní telefon z toho servisu , a reklamace neuznána, a teď když jsem to podával opět na reklamaci , tak jsme to s obsluhou zkoušely 2X a vždy se závada na prodejně projevila, vše bylo napsáno v protokulu(reklamačním). Dokonce mi obsluha prodejny říkala že pokud mi to opět neuznají , tak mám počítat s tím , že si to budu muset zaplatit, což nechápu takové jednání, opravdu nevím jak postupovat , pořád se vymlouvají na to - Co řekne servis a podle toho , oni se musí řídit.
Děkuji
@tomik - Co řekne servis a podle toho , oni se musí řídit.
Nesmysl. Prodejce se musí řídit platnými zákony.
Neposílat znovu k opravě, ale odstoupit od smlouvy, samozřejmě s vrácením peněz.
Nejsi holt první vychytrálek, který chce po dvou letech vrátit plnou kupní cenu telefonu. Ani bych se nedivil, kdyby ten telefon byl vytopenej. Tot muj názor.
Zdravím, já to mám potvrzené akorát v reklamačním protokolu TESCO, oni mi pořád tvrdí , že to co řekně servis, tím se oni musí řídit, mají svou hlavu a nedá se domluvit prostě.
Hezký den.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.