Nejste přihlášen/a.
Samotný termistor to neumí. Musí být doplněný příslušným elektronickým obvodem, celé to pak je také termostat a ten už umí to, co požaduješ.
Něco podobného na jiném principu (bimetalový spínač?) je originální spínač ventilátoru, namontovaný na chladiči vozidla.
@lukasl: A spínač na chladiči jsi tedy také vyměnil? Je zašroubovaný v jedné z bočních komor chladiče a u některých aut skoro není vidět, o přístupu k němu ani nemluvím.
@mikihans: Pozor Miki! Odkazovaný spínač má napájení 230V! Možnost úpravy na 12V jsem nezjištoval.
Ne, termistor toto neumí. Termistor není termostat. Termostat je zařízení, které při dosažení požadované teloty obvykle něco sepne nebo rozepne. Termistor je jen hodně tepelně závislý odpor (jeho odpor se mění v závislosti na teplotě víc, než u normáního odporu). Něco dalšího by muselo vyhodnocovat jeho odpor a při dosažení odpovídající hodnoty by muselo spustit požadovanou akci (sepnutí relé apod.). Termistor by jen zastával funkci (nelineárního) převodníku z teploty na elektrický odpor.
Lepší je odstranit příčinu, ale na hraní klidně bimetalový - jsou na různé teploty, tak si vybrat ten pravý. A tento typ nemá izolovanou kostru, proto se musí zvážit, jak ho správně připojit k nějakému relé, popřípadě nechat ho v silikonové trubičce. aliexpress.com/...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.