Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Reklamace a datum pořízení

Od: xnery odpovědí: 13 změna:

Dobrý den, koupil jsem zboží dne 08.02.2016 a má 3 letou záruku. Reklamační lhůta je měsíc, nevadí tedy, když to odnesu na reklamaci těsně před 8. únorem, nebo už jsem to prošvihl a měl jsem to tam odnést nejpozději 8.1., děkuji.

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

Nevadí, důležité je datum, kdy to dáte k reklamaci.
Přece logicky např. 7.2. je ještě zboží v záruce a můžete jej reklamovat.

 


2x

Záruční dobu máte 3 celé roky. Jen si nejsem jistý jestli se do toho počítá i 8. únor. To už je totiž začátek dalšího roku.

Každopádně ještě 7.2.2018 máte určitě možnost zboží reklamovat. Ale nenechával bych to na poslední den. Například klasická výmluva "Není tu vedoucí, jen ten smí brát reklamace" a budete nahraný.

Mimochodem zboží máte reklamovat co nejdříve po objevení vady, takže být vámi, tak bych se nezmiňoval, že to máte pokažené už třetí měsíc.

re4zon
Tak takova vymluva by mne vubec nezajimala, reklamaci musi prijmout kdykoliv v otviraci dobe..

re4zon: To máte pravdu. Proto píšu že je to výmluva.

Jenže když, tam půjdete poslední den a prodavačka vám to takto podá, že sama vám reklamaci nevezme a vedoucí tam není (bude zítra), tak co? Půjdete si stěžovat na ČOIku nebo lampárnu. Ono to bude mít asi stejný efekt. Nestihnete reklamační lhůtu.

 


2x

@pepr - Například klasická výmluva "Není tu vedoucí, jen ten smí brát reklamace" a budete nahraný.
Jednoduchá odpověď na podobný blábol:

Z. č. 634/1992 Sb o ochraně spotřebitele

§ 19. (2) V provozovně musí být po celou provozní dobu přítomen pracovník pověřený vyřizovat reklamace.

Odpověď viz výše. Jedno je litera zákona a druhá praxe. Nemusí to být nutně výmluva. Pokud tam ta(ten) vedoucí fakt není, tak co uděláte? Postavíte se na uši uprostřed provozovny? Stejně vám reklamaci ten den nevezmou. Proto doporučuju nenechávat to na poslední den.

@pepr - Jaký "vedoucí"?

@jedubabicka: Někde reklamace přijímá jen vedoucí. Je přece jedno kdo je ten pověřený pracovník. Když tam není, tak nic nevyřídíte.

Ale on tam ze zákona být musí. Že tam není mě jako spotřebitele nemusí vůbec zajímat. Reklamaci mi musí někdo vzít.

@mikihans: Ze zákona ano. Praxe je ovšem někdy jiná. Že se vám to ještě nestalo neznamená, že se to neděje.

A porušení zákona si co, @pepr? Porušení zákona = mých práv si nenechávám líbit.

Někdy stačí pár vhodně volených slov a pověřený pracovník se zhmotní

krtek66

@pepr: já bych ti dal takový "že tam není vedoucí" že by si to za rámeček někdo nedal tohle by na mě mohl zkusit jednou někdo. Bych Vás tam myslím vyškolil.

Já třeba nedávno reklamoval vadu na 65" TV kupovanou u CZC na eshopu. Baba na infolince mi taky tvrdila, že musím tv poslat k nim na centrálu. Já jí tvrdil, že 65" tv nebudu nikde posílat, že at přijede technik ke mě, že je to běžná praxe. Oni, že prej nemají smlouvu s nikým takovým, že to musí jít nejdřív k nim. Tak jsem ji položil telefon, zavolal na Samsung a borec do týdne přijel vyměnil TV, dal mi protokol a vyřízeno. Když jsem pak volal znovu na CZC, že mám TV vyreklamovanou, opravenou a co mám dělat s tím servisním protokolem, tak mi tentokrát druhá řekla, že si ho mám nechat a v případě, že bych měl vady 3, že to pak doložím. Zameteno. Človek se nesmí nechat odbít

 


0x

Pozor! Zákonná záruka je 2 roky. Vše ostatní je dobrá vůle výrobce/prodejce, který si k tomu prodloužení také stanoví podmínky. Takže si ty podmínky nadstandardní záruky zjistěte, protože je klidně možné, že se na vadu, kterou chcete reklamovat, nevztahují. Nehledě na to, že podle obecných VOP je nutno reklamovat "neprodleně" po zjištění závady. Z toho, co píšete, je zřejmé. že vás "závada" neomezuje v užívání přístroje, takže už jen proto je reklamace docela diskutabilní.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]