Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, vlastním mobilní telefón Samsung Galaxy S5 mini od května 2016. Poslední dva týdny začala blbnout doplní polovina dispeje ve stylu, když mám jas nastavený na minimum, tak ten displej dole poblikavá. Restart telefonu nepomáhá. Hledala jsem nějaké info ohledně záruky a na Alza i na stránkách Samsung jsem našla, že záruka je asi jen jeden rok. Takže asi nepůjde vyreklamovat?
Máte nápad co s tím? Pomůže tovární nastavení nebo se o to ani nemám pokoušet? Kolik bude stát případná oprava, ten mobil stál přes šest tisíc tehdá, tak jestli se mi to vyplatí... Bude se to blikání horšit? Zatím to není nic nesnesitelného... Vůbec nevím, jak se hnout a co dělat... Moc díky za případné reakce.
Záruka je vždy na 24 měsíců, normálně to v Alze vyreklamujte
Najedte si na Alze na Reklamace a zadejte Nová reklamace. Vyjede vám soupis vámi koupeného zboží a u telefonu byste měla mít tlačítko Reklamovat. Můžete ji vyplnit přímo tam, vytisknout a zboží donést/odeslat do Alzy.
Reklamujte - záruční lhůta nemůže být jen jeden rok.
NOZ § 2165
(1) Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí.
(2) Je-li na prodávané věci, na jejím obalu, v návodu připojenému k věci nebo v reklamě v souladu s jinými právními předpisy uvedena doba, po kterou lze věc použít, použijí se ustanovení o záruce za jakost.
§ 2168
Ujednají-li prodávající a kupující zkrácení doby pro uplatnění práv z vadného plnění, nepřihlíží se k takovému ujednání. To neplatí, pokud strany zkrátily tuto dobu na polovinu zákonné doby při koupi již použitého spotřebního zboží; ujednaly-li si zkrácení větší, platí za ujednanou polovina zákonné doby.
Díky, díky, já si neuvědomila, že 24 měsíců jsou dva roky. A nešlo by to přímo na Samsungu, reklamovat? Oni to asi rovnou pošlou na Samsung, že bych to tím urychlila?
Psala jsem si s online Samsung, a obrátit se přímo na prodejce, mi řekli, že už se na tento typ nevztahuje nějaký servis či cosi...
Pitomost, pokud je v záruce a nejedná se o poškození způsobené nevhodným způsobem používání, máš nárok na reklamace, at si prodejce tvrdí co chce. Mimozenštan se rád vymlouvá, ale to nic nemění. Osobně bych zkusil reset, tím nemůžeš nic zkazit, a pokud se nic nezmění, tak at si s tím poradí prodejce/servis.
Pardon, "at si SERVIS tvrdí co chce" (ale prodejce taky).
No právě, Alze (a následně nejspíš Samsungu) se to asi moc líbit nebude, ale mobil nefunguje jak má, takže máš nárok na reklamaci. Přines jim ho tam osobně, ukaž závadu a nenech se odbýt. Pokud přístroj není poškozen např. pádem nebo vodou, tak nemají důvod reklamaci nepřijmout.
@Praivo: Děkuji moc Praivovi, který se mnou ochotně problém řešil a možná jsme se dobrali zdárného výsledku (řešení problému), čas ukáže, jestli úspěšně... Každopádně díky všem za reakce a zejména ještě jednou Praivovi za jeho bezbřehou ochotu.
Místo děkování jsi spíš mohla napsat, co tedy pomohlo: Nastavení --> O zařízení --> 7× klepnout na Číslo sestavení --> zpátky do Nastavení a ve Vývojářském režimu zaškrtnout Vypnout hardwarová překrytí.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.