Nejste přihlášen/a.
Prodej a koupě mezi fyzickými osobami je něco jiného než nákup v obchodě. Soukromá prodávající osoba není povinna poskytnout žádnou lhůtu k případnému vrácení.
Proč jste si žehličku nenechala předvést (nebo ještě lépe → proč jste si sama nevyzkoušela) její funkčnost? Jste-li schopna prokázat podvod ze strany prodávající, můžete se zkusit obrátit na policii.
Ale jestli žádný důkaz nemáte, obávám se, že ani policie nepomůže. (Podle mne jde o tvrzení proti tvrzení.)
Na policii? Ale jistě. Pokud máš důkaz o tom, že šlo o připravený podvod, nejlépe opakovaný. Já si myslím, že tohle je ale nereálné. Prodávající ti umožněním osobního převzetí dala přece možnost si předmět prohlédnout a dostatečně vyzkoušet. Nakolik jsi tuhle možnost využila je jen a jen tvoje věc. Předmět byl prodáván v dobré víře, že je funkční a pokud by tomu tak nebylo, tak jsi ho nemusela přece kupovat. Takže z mého pohledu nemáš na vrácení peněz nárok.
Že paní o vadě věděla jí nijak nedokážete - chyba je na vaší straně, protože jste si zboží nezkontrolovala, ač jste měla a mohla:
NOZ § 2084
Prodávající upozorní kupujícího při ujednávání kupní smlouvy na vady věci, o nichž ví.
§ 2103
Kupující nemá práva z vadného plnění, jedná-li se o vadu, kterou musel s vynaložením obvyklé pozornosti poznat již při uzavření smlouvy. To neplatí, ujistil-li ho prodávající výslovně, že věc je bez vad, anebo zastřel-li vadu lstivě.
§ 2104
Kupující věc podle možnosti prohlédne co nejdříve po přechodu nebezpečí škody na věci a přesvědčí se o jejích vlastnostech a množství.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.