Nejste přihlášen/a.
Ide len jeden kábel,druhá strana ide kostrou.Bežne u starších vozidiel,traktorov.: shop.markomt.sk/...
Také čidlo funguje ako spínač. (Ak je to čidlo ) Napr. kontrolka nesvieti kým nie je zopnuté čidlo.Čidlo zopne (napr.stúpne teplota motora nad určitú hodnotu ) a kontrolka svieti.,alebo zopne ventilátor.
čidlo je nejspíš odporové (muže být i kapacitní nebo indukční ) a řídící jednotka, nebo prachsprostý indikátor měří odpor proti kostře a na to stačí jeden drát
U podobnych dvoudratku (respektive jednodratku, pokud je senzor ukostreny) se jedna o pasivni cidla na principu vytvareni napeti nebo zmeny velikosti odporu v zavislosti na zmenach v prostredi. Nejsou napajena ve smyslu zarizeni, ktere potrebuje dalsi drat pro prenos informace merene veliciny.
Jde napr. o termistory (zmena odporu pri zmene teploty), sondy na principu piezoeketrickeho jevu (vytvareni napeti), tenzometry (zmena odporu pri deformaci), elektromagneticka indukci cidla (otackomery) a pod.
Co je na to divnýho? To už měly staré embéčka a Š100 čidlo teploty s jedním drátem. Druhej pól je kostra - prostě je tam termistor mezi kostrou a tím konektorem. Dokonce mám pocit, že i čidlo tlaku oleje mělo taky jeden drát, ale to už si nejsem jistý - pricip je taky prostý - pokud není tlak, čidlo propojí drát na kostru, kontrolka svítí. Po nastartování a natlakování se okruh rozepne a kontrolka zhasne
promon:
jasně, čidlo teploměru, spínač talku oleje, spínač ventilátoru chladiče... to všechno mělo jeden drát.
A další skupina přístrojů může být zapojena dvouvodičově s tím, že přístroj je napájen po smyčce (třeba ze zdroje 24V DC do série se vstupem karty ASŘ), ale výstupem může být jenom proud (většinou 4 - 20mA); měří se úbytek napětí na vstuppním obvodu ŘS a ten se vyhodnocuje. Pokud tento přístroj zapojíme trojvodičově, pak výstupem může být i napětí (třeba 0 - 10V); Tímto způsobem měříme i průtok pomocí snímače tlakové diference, teplotu...
nafotit drát je na houby. Dieselagregát má schema, to z aprvé, a za druhé jste nesděl co je to za čidlo a v jakém okruhu...
takže co chcete slyšet?
Kostra je mínus, když sepne spínač, tak tím jedním drátem to mínus pokračuje dál, třeba na žárovku, která je připojená druhým pólem na plus, co je na tom k nepochopení?
Každé čidlo mění " jen stav ".
Jednoduše - ne každé čidlo potřebuje zvláštní napájecí drát. Zvláštní napájecí drát k čidlu bývá pokud čidlo obsahuje ještě nějakou elektroniku. Ta může být za učelem zesílení, konverze hodnot atd.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.