Nejste přihlášen/a.
Zdravím asi především pány... klucííí, po dlouhé době potřebuji radu někoho, kdo se vyzná v mobilech a ideálně s nimi pracuje. Na jaře jsem příteli koupila telefon, tedy ještě v záruce. Že při hovoru praskl displej, dobře, to nedokážeme, ale nemá to na nic vliv. Ovšem začala se velmi rychle vybíjet baterie (během jednoho dne, což dřív nebyloú, a nešlo přepnout na zadní foták (ikona přepínání se prostě vytratila). Telefon byl odeslán k reklamaci.
Dnešní vyjádření servisu - mechanické poškození dotykového panelu. Buď oprava za 2000,. (což je cena telefou, za kterou jsem ho brala), nebo bez opravy 400,- za servis, nebo ekologicky sešrotovat. K fotáku ani baterii žádné vyjádření.
Samozřejmě budu servisu volat, co to tedy má znamenat, ale čím mám argumentovat? Opravdu si mohou vzít 400,- v podstatě za nic, kdybychom chtěli mobil zpět bez opravy?
Děkuji.
Dobrý den, obávám se, že chtějí 400,- Kč za vyřízení neoprávněné reklamace - což se stává. Vy trvejte na vysvětlení dalších (neřešených) problémů s mobilem a to s tím, že mechanické poškození nereklamujete (víte, že by to bylo neoprávněné, protože na toto se záruka nevztahuje), ale reklamujete jiné závady. Zdravím!
martinaa - bod za 3) tam neměl být. Nechte si také vysvětlit ten poplatek - většinou je již v záručním listě napsáno, že za neoprávněnou reklamaci mohou vyžadovat poplatek.
Ty 400,-Kč chtít nemohou. Telefon byl reklamován a ani v případě neuznání reklamace nemá servis nárok na náklady za diagnostiku.
Co bylo reklamováno? Pokud jste mj. reklamovali samovolné prasknutí displeje, nelze reklamaci odmítnout s tím, že došlo k mechanickému poškození displeje. Pokud jste reklamovali jen rychlé vybíjení baterie a nemožnost zapnout zadní foták, nemusí být reklamace uznána, protože obojí souvisí s nastavením telefonu a nemusí být klasifikováno jako závada.
@martinaa:
1. Pokud reklamujete samovolné prasknutí displeje, nemohou se s tím vypořádat tvrzením "mechanické poškození displeje". Ovšem bohužel je to na znalecký posudek, protože prodejce udělá vše proto, aby samovolné prasknutí neuznal.
2. Jakýkoli poplatek v případě neuznané reklamace je nezákonný. Více naleznete v §§1812, 1813 a 2174 z. č. 89/2012Sb. (NOZ). Další výklad najdete třeba zde.
Děkuji, displej praskl příteli během hovoru, ale jak jsem psala, s uznáním jsem ani snad nepočítala, protože to těžko dokážeme. V nastavení telefonu nelze přepnot na zadní foták, tato funkce prostě jednoho dne zmizela. Nechápeme, ale vyjádření servisu k tomu žádné.
Satam, na základě čeho nemohou napsat "mechanické poškození displeje"? To bych potřebovala vědět, než jim budu volat. Jste si jistý, že v případě reklamace těch 400,- platit nemusíme?
Děkuji, mluvila jsem se servisem, prý se vyjádření týká displeje proto, že teleofn je lepený (nelze vyndat baterii), a musel by se pod teplem tlakem rozdělávat, přičemž se 100% více poškodí displej. Prý výrobce samovolné prasknutí neuzná, protože na telefonu jsou vidět známky pádu (v jiném místě, ale ano, bohužel). A bez vyjádření, jak tedy s diplejem, se údajně nedostanou dovnitř, aby zkontrolovali vnitřek telefonu.
Tak, asi je to v háji :/
Tak ještě beru zpět... místo, o kterém jsem myslela, že je z pádu, je škráblé od klíčů. Telefon nespadl. Jenže to se asi bude prokazovat dost blbě...
Děkuji, nevím, jak hodlají svést zmizení ikony přepínání fotáku na prasklý displej... a opravdu praskl při hovoru, ještě jsem nikdy nic podobného neviděla, ale protože to na funkci nemělo vliv (baterie začla haprovat už chvilku předtím), tak jsme to neřešili.
Měla jsi reklamovat "samovolné prasknutí displeje", to není mechanické poškození ale chybná kompletace nebo vadný displej. Teď to všechno hodí na mechanicky poškozený displej a bez znaleckého posudku máš smůlu.. Náklady na diagnostiku kvůli reklamaci i při zamítnutí reklamace účtovat nesmí. Jen tě zkouší zkásnout, pokud uvidí že se umíš bránit tak ti to vrátí bez poplatku. Reklamaci jsi ale sepsala špatně tak tel spíš odepiš a kup nový...
Já se obávám, že tady nebude více co řešit. Jsou jen dvě možnosti. Tou první je nespokojit se s vyjádřením servisu a nadále trvat na provedení záruční opravy. Tou druhou je znalecký posudek a obrátit se na soud. Můžete se tady ohánět zákony, soudy a podobným věcem, ale na některé prodejce tohle nezabírá. A ano, prodejce, protože reklamujete u prodejce, ne u servisu.
Co se týče poplatku za reklamaci, je to nepřípustné.
Hodně štěsti. A nebojte, buďte na ně tvrdí. Budou se pochopitelně zuby nechty bránit. Braňte se taky.
Reklamuješ vadu, za posouzení - zamítnutí reklamace nemůžou nic účtovat. Vada= vybíjení baterky a ne prasklý displej. Pokud tel. chceš zpátky (bez poplatků neopravený), tak pohroz obchodní inspekcí, příp. policií (krádež). Ale oprava se těžko vyplatí = telefon je tuhej a klidně bych ho odepsal. Reklamovat bys evidentně musela se znaleckým posudkem v kterém by muselo být že prasklý displej nemá vliv na reklamované vady = vybíjení baterky... Pokud bys zadala ne reklamaci ale zjištění vady, tak poplatek účtovat můžou.
Děkuji, bylo uvedeno 1. vybíjí se baterie, 2. nelze fotografovat zadním fotákem, 3. prasknutý displej. K bodu 1. a 2. se ani nevyjádřili.
Oprava nemá smysl. Ještě ověřím v obchodě, zda to bylo skutečně odeslané jako reklamace, jak jsem chtěla :/.
Tak ano, reklamace jak vyšitá.
Tak dneska hovor se servisem i vodafonem... vodafone odmita vratit telefon ve stavuv, jakém jsme ho poslali, budeme ho dávat na posouzení do jiného servisu. Musíme zaplatit 400,-, jinak telefon nedostaneme, protože to požaduje servis (a to je i v papírech)
Servis je jak zaseklý gramofon a tvrdí, že oni nic nechtějí a těch 400,- chce vodafone.
A já si asi po dlouhý době půjdu zařvat na prodejnu.
Řvát nemusíš. Komunikuj pouze prokazatelně = písemně a pohroz oznámením obchodní inspekci. Jen tě zkouší skásnout o 400,-, na to nemají nárok, šlo o posouzení reklamace. Zamítnout můžou (mech. poškození), vrátit musí bez poplatku ve stavu jako převzali.
Od nafouklé baterky to klidně rupnout mohlo, tomu napovídá i rychlé vybíjení...
Ale odobně bych písemně požadoval vrácení bez poplatku a pokud by se cukali (a musí o tom dát doklad) tak bych to předal OI a tel. bych odepsal, beztak je v háji a na to škrábnutí hodí mechanické poškození = znalecké posouzení + soudní spor s nejistým výsledkem.
Děkuji, už jsem mluvila s kamarádem, co se v tom vyzná, se servisem vůbec komunikovat nemusím, protože jejich zákazníkem je můj operáttor, takže komunikuji s ním. Nechaal jsem si tel. poslat na prodejnu, volali mi zpět, že se poradili výše a nic tedy platit nemusím. V tom případě je to ovšem neuznaná reklamace, ještě čekám na info od kamaráda.
Případně půjde telefon ke znalci, kterého známe , tak snad to nějak dopadne.
jj, jen tě zkoušeli skásnout o ty 4 stovky, pousta lidí sklopí uši a zaplatí...
Reklamaci zamítli = potřebuješ znalecký posudek že jde o vadu výrobku. Pak reklamovat znovu a vadu doložit posudkem. Pak už můžou zamítnout jedině se svým znaleckým posudkem (vyjádření servisu atd. je posudku podřízené), který potvrdí mech. poškození = soud a další posudek který rozhodne který posudek je správně a který ne = tahanice...
Pro tebe by nejlepší byla ta nafouklá baterka = příčina prasknutí displeje i rychlého vybíjení = uznaná reklamace = oprava, výměna nebo vrátit prachy...
Často zabírá při přebírání zamítnuté reklamace nadhodit posudek a že ho někdo bude muset zaplatit, jestli radši nechtějí rovnou reklamaci uznat. Pokud ví o vadě výrobku tak reklamaci radši uznají (protože ví že by to zaplatili)
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.