Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vypnutí autoradia s navigací při startování

Od: jendul* odpovědí: 15 změna:

Dobrý den, vypína se mi autorádio při startu.Koupil jsem orig.stabilizátor napětí,jsou to iso konektory a mezi nimi kondenzátor který to má řešit, ale nepomohlo.Má tu někdo řešení na tento problém?

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

Vypínání je způsobeno tím, že spínací skříňka má tzv. "odlehčovací kontakt", který při startování odpojí všechna nepotřebná zařízení aby byla k dispozici maximální startovací kapacita baterie. Ten "originální stabilizátor" je v tomto případě obvykle k ničemu, protože při startování je rovněž bez napětí. Určitě by pomohlo přepojit napájení autorádia a navigace tak, aby i při startování zůstala tato zařízení pod napětím. Konkrétněji uvést nedokáži, záleží to na zapojení v konkrétním typu vozidla. Amatérskou úpravu nedoporučuji.

jendul*

Zapoměl jsem dodat že jediný efek to má že radio hraje ještě asi 15 vteřin po vypnuti kličku do polohy0.

Předpokládám že déle než 15 sec nestartujete, to by pak přeci nemuselo rádio vypadávat...

s tímto odlehčovacím kontaktem jsem se setkal pouze u Felicie, zkoumal jsem to na jiných autech a tam jsem to nenašel...,jinak se mi také vypíná rádio (Ford) a zjistil jsem že to vypadává na podpětí...

Znáte snad novější auto, které při zapnutí startéru nevypne světla?

 

jendul*

Při startu se uplně vypne.

 


0x

To je takovej druh.

jendul*

Hledal jsem a našel toto:

Úprava napájení autorádia

Pokud vám vadí, že se při otočení klíčkem v zapalování (např. při startování) vypne na chvíli autorádio, existuje jednoduchá úprava napájení aurorádia, která tuto vlastnost odstraní.
Úprava sestává z připojení kondenzátoru a oddělovací diody mezi napájení rádia. Kondenzátor se nabije a po odpojení napájení při otočení klíčkem vydrží chvíli napájet rádio než se vybije. Tato doba stačí k tomu, aby se nepřerušila reprodukce z rádia.
Odpojíme napájecí ISO konektor a přerušíme červený vodič A4. Sériově mezi tento vodič připájíme oddělovací diodu katodou směrem k autorádiu. Diodu zvolíme libovolnou usměrňovací. Ale s dostatečnou proudovou rezervou, protože při zapnutí může nabití kondenzátoru způsobit proudový náraz. Já jsem zvolil diodu 6A (P600K), která stojí v GME cca 3,- Kč.
Kondenzátor připojte paralelně plus pólem na červený vodič před katodu diody a minus pólem na černý vodič (viz obr.). Je použit elektrolytický kondenzátor cca 2000 uF (mikrofaradů) na 25V (napětí zvolte raději větši, např. kondenzátor na 16V by nemusel stačit). Cena v GME cca 8,- Kč.
Po takto provedené úpravě vydrží rádio hrát na nabitý kondenzátor cca 10 vteřin po otočení klíčkem (nebo i pri úplně vytaženém klíčku ze zapalování). Doběh je závislý na odběru vašeho rádia, volte tedy kapacitu podle svých potřeb.

paja2

Ad pokles napětí při startu:

Pokud investujete do silnějšího akumulátoru, bude Vám napětí palubní sítě při startu poklesávat méně a navíc Vám akumulátor v autě vydrží déle, třeba 2x déle, než když tam dáte ten minimální v tabulce předepsaný.

Například koupíte-li akumulátor 75 Ah místo minimálně předepsaného 55 Ah, zaplatíte 2300 Kč místo 1700 Kč, ale vydrží Vám třeba 4 roky místo 2 a při startu napětí palubní sítě neklesne z 12 V na 8V ale jen na 10 V. To je jen příklad čísel, prakticky to záleží na zapojení, stavu el rozvodů, odběru proudu při startu a jak dobrý aku koupíte.

Paja2


doplněno 06.11.17 20:30:

Ad pokles napětí při startu 2 :

Čistší řešení, ale pro startující baterii brutálnější by bylo použít ZVYŠUJÍCÍ měnič DC/DC z cca 8-14V na 14, nebo 12 V . Musel byste

a) zvolit měnič, který ten Váš radio-navigační kombajn utahne ( nějaké měniče jsou na banggood-u )

pro 2A např. toto :

banggood.com/...

pro 8A např. toto:

banggood.com/...

b) nejlépe přidat autorelátko na 12V (8-14V) se 2 přepínacími kontakty na 5A DC nebo více A, podle odběru Vašeho kombajnu.

c) Vše umístit do krabičky nebo jinak, aby se to nikde nedotklo a dostatečně chladilo.

d) modlit se aby to nic nerušilo.

e) Vše zapojit tak, aby při zapnutém klíčku a nestartování šlo do radia 12V přímo z baterie. Při startování by odpadlo relé, připojilo napájení měniče a druhým kontaktem přepojilo napájení kombajnu radio-navigace z baterie na výstup měniče, nastavený na 12-14V.

Ale musel by si s tím někdo pohrát.

Paja2

jendul*

Myslím že to není řešeni pro mne,já mám při startu na napájení rádia 0 volt.

Můžu se zeptat? A když budu mít akumulátor 100Ah tak mi vydrží 6 let?
Pokud máš při startování 0V tak tam zřejmě odlehčovací relé bude, tak si prostě napíchni +jinde...
jendul*

Ale to už nebude spínané.

paja2

Nejsem odborník přez akumulátory.

Ale jedno je jisté. Pokud vezmete dva akumulátory stejně dobré a dostatečně nabité 75Ah a 100Ah, ten větší bude při startu namáhán méně a vydrží déle. Ty roky jsem uvedl jako příklad. Samozřejmě záleží velmi na tom jak kvaliní, či nekvalitní kus koupíte. Před asi patnácti lety mi akumulátor Akuma vydržel dobře 4, možná i 5let. Jiný Akuma koupený nový byl vadný, neudržel napětí do druhého dne, takže reklamace.

Vyplatí se koupit ten ze značkové výroby, kdy některé dny nedávají ceduli značkovou ale s názvem neznačkovým, samozřejmě za cenu nižší, kvalita stejná. To musíte najít. Hledat. Ptát se.

jendul*

Proč by nemělo fungovat toto jednoduché zapojení?

Úprava napájení autorádia

Pokud vám vadí, že se při otočení klíčkem v zapalování (např. při startování) vypne na chvíli autorádio, existuje jednoduchá úprava napájení aurorádia, která tuto vlastnost odstraní.
Úprava sestává z připojení kondenzátoru a oddělovací diody mezi napájení rádia. Kondenzátor se nabije a po odpojení napájení při otočení klíčkem vydrží chvíli napájet rádio než se vybije. Tato doba stačí k tomu, aby se nepřerušila reprodukce z rádia.
Odpojíme napájecí ISO konektor a přerušíme červený vodič A4. Sériově mezi tento vodič připájíme oddělovací diodu katodou směrem k autorádiu. Diodu zvolíme libovolnou usměrňovací. Ale s dostatečnou proudovou rezervou, protože při zapnutí může nabití kondenzátoru způsobit proudový náraz. Já jsem zvolil diodu 6A (P600K), která stojí v GME cca 3,- Kč.
Kondenzátor připojte paralelně plus pólem na červený vodič před katodu diody a minus pólem na černý vodič (viz obr.). Je použit elektrolytický kondenzátor cca 2000 uF (mikrofaradů) na 25V (napětí zvolte raději větši, např. kondenzátor na 16V by nemusel stačit). Cena v GME cca 8,- Kč.
Po takto provedené úpravě vydrží rádio hrát na nabitý kondenzátor cca 10 vteřin po otočení klíčkem (nebo i pri úplně vytaženém klíčku ze zapalování). Doběh je závislý na odběru vašeho rádia, volte tedy kapacitu podle svých potřeb.

 

jara255

0x

Vypínání autorádia jsem vyřešil dle následujícího schématu verze A. Pokud by se rádio při startu přesto vypínalo, přichází v úvahu verze B, která je doplněna o relé 12V a malou gelovou 12V baterii. Relé a jeho kontakt jsou sepnuty pouze pokud je klíček v zapalování. Při startu se odpojí nebo poklesne napětí 12V ze spínací skříňky (červený drát), relé je však zpožděno kondenzátorem cca na 10 sekund, takže i jeho kontakt během startu zůstane sepnuté a gelová baterie vyrovná napětový propad 12V stálých (žlutý vodič), aby rádio se nevypnulo vlivem poklesu napětí. Kondenzátor 470uF filtruje napětový propad zapínacího napětí autorádia. Pokud se vytáhne klíček, autorádio ještě cca 10s normálně hraje do doby, než se vybije kondenzátor 470uF. Následně se vybije i zpožďovací kondenzátor relé 12V, relé rozepne kontak a ten odpojí gelovou baterii od stálých 12V.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]