Nejste přihlášen/a.
v přístroji(switchi jsem narazil na tuto podivnou věc. Co je to zač? Nikdy jinde jsem to neviděl. Jde o ty oranžové-červené "přepážky mezi odpora a kondenzátory.
To je nanesené lepidlo, kterým se lepí součástky. Planžeta přes kterou se lepidlo nanáší je udělaná pro všechny součástky na DPS. Pokud dodatečně konstruktér některé součástky při osazování vynechá, nebo existuje pro desku alternativní osazení, už se planžeta kvůli nevyužitým součástkám nemaskuje a nanesené lepidlo zůstane tak jak ho vidíte.
ja1: to je blbost. K čemu by ti byla pájecí pasta, při pájení ve vlně? To se používá jen někdy na některých technologiích, a poznáš to právě podle tvaru toho lepidla. Trysky dělají několik teček lepidla vedle sebe. Počet je vždy podle šířky součástky, u větších součástek i dvě řady. Ale jakmile je lepidlo nanesené takto v proužku, byla použita planžeta.
Není to blbost. Pracoval jsem asi před 14 lety (naštěstí jen rok!) v Siemens - VDO přímo v výrobě na osazovací lince desek pro autorádia. Záleželo totiž na tom, která se dělala strana desky , jestli A nebo B. Jedna strana šla po lepidlu a vyschnutí v peci na pájecí vlnu, druhá na pastu a do pece. Nepamatuju si už to detailně, je to dlouhá doba. Někde mám ještě schovaný sešit s velmi detailními poznámkami o nastavení a seřízení pro jednotlivé stroje.
Lepidlo se nanášelo tryskami z kartuše, podobné jako injekční stříkačka, pájecí pasta strojně rozetřením stírátkem přes rastr.
Takto vypadá nanášení pájecí pasty v praxi: u nás tam na to byl stroj DEK xxx (nějaká čísla)
Ještě si pamatuju že tam ty lepidla byla dvě, červené a bílé.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.