Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
možná někteří víte, že od 15. července již O2 nebude nabízet nezpoplatněná data nad rámec datového limitu, což se mi vůbec nelíbí. Myslíte, že tímto pádem došlo k pochybení ze strany O2 a budu moci odstoupit od smlouvy, kterou mám na 2 roky, aniž bych platila nějakou pokutu? Je to přeci změna podmínek a já jsem smlouvu uzavírala, když data nad rámec datového limitu byla nezpoplatněná...
Děkuji za odpověď
TELEKOMUNIKAČNÍ FIRMA NA ÚROVNI PRODEJCŮ Z PŘEDVÁDĚCÍCH AKCÍ.Tak buď mám předplacená data s omezením na FUP nebo předplacený objem dat. Ten mi ale nesmí ukrást na konci měsíce! A navíc při této změně musí podle ČTÚ umožnit zákazníkům ukončení smlouvy na dobu určitou.
Oni budou klidně lhát tedy promiňte podávat selektivní pojetí pravdy.
Čekají, že zákaznící vyměknou. Tak pryč od nich a stěžujte si u ČTU! Nerozhoduje to soud, ale právě ČTU, na kterém mě štvě, že sám nezvedne pr...právo a neklepne je přes prsty.
Jsou to lumpové, prý to neuznají, musí se na ně podat stížnost na ČTÚ.: novinky.cz/... O2 je pochybná firma, takovej pohrobek Telecomu, známého nekalými praktikami...
" " Přistoupí-li operátor k úpravě datových tarifů a aplikace FUP, jde čistě o jeho obchodní rozhodnutí, na které má právo. V takovém případě ale musí být splněny všechny zákonem dané podmínky. Obecně tedy platí, že operátor musí patřičným způsobem informovat své zákazníky o chystané změně a umožnit jim na tuto změnu reagovat tím, že dovolí ukončit smlouvu na dobu určitou předčasně bez sankcí,"odpověděl na dotaz Novinek mluvčí ČTÚ Martin Drtina.
Ten zároveň poradil, jak zákazníci mají postupovat, pokud jim připojení bude skutečně po 15. červenci odstřiženo. "Pokud zmiňovanou možnost účastníci nedostanou, mohou vyúčtování obsahující smluvní pokutu reklamovat a následně se svých práv domáhat v námitkovém řízení u ČTÚ,"konstatoval Drtina.
Díky za odpověď
Mně ale zase nepřijde O2 tak špatné - nenašla jsem zatím tarif, kde bych měla lepší podmínky za alespoň stejnou cenu, ale tahle změna mě teda štve... Protože dat mam jen 100 MB s tím, že jsem někdy přešla limit a tudíž se mi hodilo, že neplatím za překročení limitu - aspoň nějakej ten messenger atd...
Jinak můžete doporučit nějakého lepšího operátora?
Používám Vodafone již více jak 10 let a zatím jsem s nimi spokojený. Sice taky měnily tarify ( Odepiš změnili z 10,-Kč na 49,- měsíčně ), ale nedělali problémy s ukončením smlouvy, naopak když jsem chtěl smlovu ukončit, tak mě nabídli výhodnější tarif. Na internet ( k notebooku přes zastrkávací USB modem ) používám tarif na 4GB za 259,-Kč, nabízí i menší tarify : vodafone.cz/... Při překročení tam sice taky sami od sebe aktivovali balíček "Data nad rámec tarifu", ale ten šel bez problémů deaktivovat. Ale při překročení objemu dat je to zoufale pomalé, nicméně se to nevypne úplně.
prosím pěkně týká se to i těch kteří si nabíjejí třeba na poště nebo kartou?Manželovi také napsali ale nevím proč?díky
P.Pobrdný-pro Vás jsou lumpové od O2 a púro mne zase od Vodafonu a T-Mobile! Měl jsem všechny tři operátory a zůstal jsem jen u O2!
I já jsem měl všechny tři operátory, nejvíc problémů jsem měl se zbavit právě té O2 . Samozřejmě pokud jste u nich spokojen, tak Vám to přeji a nenutím Vás ke změně, jen jsem odpovídal na dotaz tazatelce, když se ptala jestli je nejaký lepší operátor. Ovšemže to může být můj subjektivní názor, to už si může každý vyzkoušet co mu bude víc vyhovovat. Ale něco o seriozním přístupu k zákazníkovi vypovídá i toto : novinky.cz/...
No byt na to má ČTÚ jiný názor, je faktem, že v klasické smlouvě včetně malých rámcových dohod/podnikatelských dohod je uvedeno, že se jedná o "doplňkovou službu k hlasovým tarifům", na které se podmínky smlouvy nevztahují (nemůžete tedy odstoupit na základě změny sjednané služby), je to stejný případ jako bylo v minulém roce u TM-CZ když vypnuly stejně data nad rámec u jejich tarifů do 200 MB, můžete se zkusit obrátit na reklamační, a upozornit, že do všeho zakomponujete ČTÚ i svého advokáta, ale jestli vám vyhoví pochybuji.
Ale za pokus kromě svého času nic nedáte. Podobné věci mají vždy řádně ohlídané, aby jim neutekli zákazníci, nebo jim nehrozily velké sankce.
Jako za pokus nic nedáte, ale ze zkušeností vím, že minimálně 90% žádostí odmítnou, a protože to je šíleně bohatá korporace, nejde se s ní soudit, pokud by teda ČTÚ nevydalo rozhodnutí a povinosti uznávat žádosti o reklamace v této konkrétní situaci, a né pouze doporučení, protože na to se vám reklamační vyprdne.
Ale to bylo stejné, jako minulý rok s TM-CZ, a taky všichni hrozilii odchodem, soudama, pokutama, nakonec se nic nedělo.
Jasně chápu.. Právě proto se ptám, jestli to má smysl - zase se mi kvůli tomu nechce běhat všude možně... Takže asi budu ještě ten rok muset vydržet :/
Tak co lidi zmůžou. Jamile by se mělo něco řešit soudní cestou, tak 99% lidí od svého záměru upustí - nedivím se...
Hlavně jim musíte tu výpověď doručit v termínu, jinak si tu smlouvu sami opět o dva roky prodlouží !
Proč by ji měli prodlužovat? Já jsem podepsala smlouvu na 2 roky a potom je jen na mně, jestli smlouvu prodlopužím nebo ukončím...
No právě že tam mají tu "autoprolongaci", někde malým písmem někde dole skrytě, že když to v nějaké vypovědní lhůtě nevypovíte, tak se smlouva automaticky prodlužuje o další dva roky. Takže musíte dát včas písemnou výpověď a nechat si od nich písemně potvrdit převzetí výpovědi. Jsou to pacholci, když ptáčka lapají... Ale pak od nich odejít není jednoduché .-(
V tomto případě u každého operátora stačí, jednou podat písemnou žádost kterou si necháte orazítkovat že to převzali, nebo hovor ale nahrát si ho a upozornit je na nahrávání, s tím, že žádáte o zrušení autoprolongace jakékoliv smlouvy z vaší osobou/firmou s tím daným operátorem, kromě případů, kdy o to osobně zažádáte pouze písemnou formou.
Jestli byste fakt měla obavy, u o2 stačí podat výpověď ke smlouvě nejpozději 6 týdnů před koncem smlouvy, v tomto případě by neplatila ani případná prolongace smlouvy. Ale počítejte, že kdyžbyste podala výpověď později, tak byste stejně musela počkat těch 6 týdnů, a případně platila rozdíl v případných cenách ve vaší stávající smlouvě, a katalogových cenách +150,- za tarif bez závazku.
Hmm jak jste na to přišel? Mně všechny služby po uplynutí závazkuz 2 roků pokračovali dál s možností OKAMŽITÉ výpovědi,ukončení služby!
Dobrý den. Já mám Vodafone, ale pak ještě jednu SIM, a to Mobil.cz.Mají tam FUP 200 MB, pak to jde pomalu, ale jde. Severy spadající do Mafry jdou ale pořád rychle. Je ale fakt, že já internet v mobilu prakticky nevyužívám, takže když dobiju, tak mi ten rychlý internet stejně propadne. Hovory do všech sítí včetně pevné stojí 2,20.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.