Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak poznat mobil rozbitý mikrovlnami?

Od: efefe odpovědí: 9 změna:

Ahoj,

Jak byste chtěli rozpoznat elektronický obvody, který jsou nefunkční z důvodu vystavení mikrovlnnému záření? Napadají mne max. nefunkční polovodiče (průraz, přerušení atd.).Jedná se mi o to, že mám i nternetovej obchod s mobilama a poslední dobou se mi stává, že mi chodí mobily s rozbitým displejem, ale zároveň nefunkční základní deskou. Vzhledem k vysokému nárůstu těchto případů je téměř jistota, že reklamující se snaží vynutit si záruku i když mobil poškodili svou vlastní vinou a spoléhají na to, že pokud mobil nejde zapnout, nezjistíme poškození displeje, které nejde bez zapnutí přístroje poznat.

Jějakej nápad?

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

buss

0x

A jak si to představujete, to jako že ho dají do mikrovlnky? Když rozbiju displej, tak je mi reklamace uznaná? Jaké máte reklamační podmínky, v souladu se zákonem? Tam hledejte odpověď.

efefe

To jste mne špatně pochopil. Naopak, když je poškozený displej telefonu v příčinné souvislosti například pádu na zem, záruka zaniká, jelikož byla závada způsobena uživatelem. Naopak nefunkční základní deska (MB) mobilu je důvodem k reklamaci a jejímu uznání. A toho právě někteří lidé zneužívají. Dají mobil, kterému předtím poškodili displej do mikrovlnky, tím způsobí nefunkčnost MB a protože závada displeje bývá patrná většinou až po zapnutí zařízení, doufají, že pokud nepůjde mobil zapnout, bude záruka uznána jako závada základní desky a displejem se již nikdo nebude zabývat.

ohneta*

No ale když servis vymění MB, tak následně pozná, že je vadný i displej ne?

efefe

JJ, pozná, ale neví jakým způsobem byla poškozena MB, a proto nevíme, zda podat na onoho uživatele trestní oznámení, či nikoliv. Z tohoto důvodu je zapotřebí mít jednoznačný důkaz, že byl mobil vystaven MV záření. A zákazník se tak dopustil trestného činu podvodu. Vím, že bych se na to mohl vykašlat, zákazníkovi sdělit, že je poškozen displej, a že reklamace se tím pádem zamítá. Ale tady jde o princip. Dát lapkovi přes prsty...

To si snad děláte p.del? Trestné oznámení? Prověřte si spíš dodavatele těch mobilů. Pokud se někdy začaly množit reklamace mobilů byla chyba u dodavatele, vlhkost - při skladování a dopravě.

Ne nadarmo říkam, že záruka je nanic, stejně jsou jen problémy s uznáním. Zaruku bych zrušil a zboží by mohlo být levnější. Kdo má strach z toho, že se mu všechno co si koupí musí zákonitě rozbít, at má možnost si záruku přikoupit.

doplněno 08.11.14 10:18:

Solidní firmy neřeší zdali je reklamace oprávněná nebo ne pokud nejsou jasné a viditelné známky poškození uživatelem. Nebo vy snad reklamace řešíte na své náklady?

praivo2
Já bych hledal spíš stopy vody. Ne každý chce riskovat ohňostroj, ale hodit zapnutý mobil do vody a chvíli ho tam nechat je celkem jednoduché.

voda zrovna není moc stoprocentní řešení, spíš to zničí baterku a zateče do displaye, navíc všechny telefony mají nálepky které při působení vody zčervenají, tím pádem se to jednoduše pozná a záruka zaniká.

 

stonek*

0x

Mikrovlnku poznáte bezpečně podle ohořelé BT antény, je na stejné frekvenci jako ona trouba. Hledal bych spíš na baterkovym konektoru stopy po jiskření. Ale kdo to dělá chytře odpálí cokoli tak, že to nedokáže nikdo.

 

iz*

0x

Já souhlasím s Bmbx:

Pokud se množí stejné/podobné závady, hledala bych problém u dodavatele.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]